BauskasDzive.lv ARHĪVS

16 reizes nepiesprādzējies, un tiesības tiek atņemtas; policija reidā pārbauda auto drošības jostu lietojumu

Sandra Giptere-Ivanova

2020. gada 13. marts 10:13

5756
16 reizes nepiesprādzējies, un tiesības tiek atņemtas; policija reidā pārbauda auto drošības jostu lietojumu

Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes (VP ZRP) apkalpojamajā teritorijā 12. martā no plkst. 8 līdz 20 norisinājās profilaktiska rakstura pasākums, pastiprinātu uzmanību pievēršot drošības jostu lietošanas, bērnu sēdeklīšu izmantošanas noteikumu ievērošanai un arī gājējiem.

Divas ekipāžas, pieci darbinieki no Bauskas iecirkņa pievērsās šim darbam. Arī «Bauskas Dzīve» divas stundas bija kopā ar VP ZRP Bauskas iecirkņa likumsargiem – Ati Buku, satiksmes uzraudzības rotas jaunāko inspektoru, un Kristiānu Purmali, Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas patruļpolicijas rotas kārtībnieci.

K. Purmale policijā pēc koledžas beigšanas strādā no 15. janvāra. Darbs patīkot, jauniete iecerējusi turpināt izglītoties šajā jomā. Turpretī kolēģim jau ir 21 gada stāžs.

Laiks apmācies, ik pa brīdim līst. Nebūt nav vienkārši saskatīt, vai šoferi ir piesprādzējušies. Rīgas ielā Bauskā, pie muzeja, garām brauc apzinīgi autovadītāji, kas domā par savu drošību. Inspektors A. Buka vērtē, ka situācija šajā ziņā ir krietni labāka nekā pirms pieciem gadiem. Arī modernās mašīnas pašas «pieprasa» sprādzēšanos. Ilgajos darba gados dzirdēta dažāda argumentācija par drošības jostu nelietošanu. Reiz kāda sieviete taisnojusies, ka siksnu nevarot lietot, jo viņa maziņa – josta sanākot tieši ap kaklu. Uz likumsarga ierosinājumu pacelt augstāk sēdekli atbildējusi, ka viņa maziņa, nevarot – tad kājas nesniedzot pedāļus. Tā, lūk!

Tikmēr kungs gados automobili «Mazda» stūrēja nepiesprādzējies. Siksna šad un tad «nestrādājot». Par to šoferis saņem protokolu – rakstisku brīdinājumu, kas skaidri salasāms, jo izdrukāts ar policijas auto pieejamo printeri. Tādējādi informācija par šoferi un notikumu uzreiz parādās integrētajā iekšlietu informācijas sistēmā jeb IIIS. Papīra rullīša pietiekot 15 protokoliem.

Tomēr A. Buka vērtē, ka diez vai izdosies pilnībā pāriet uz datorizētu rakstīšanu, jo tam vajadzīgs internets, dziļos laukos var nākties tāpat rakstīt ar roku.

Par nepiesprādzēšanos sistēma automātiski reģistrē arī vienu soda punktu. «16 reizes nepiesprādzējies, un tiesības tiek atņemtas,» teic inspektors. Nepieredzējušiem šoferiem pat mazāk reižu. Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) mājaslapā var redzēt savu «bagāžu».

Reģistrējot ceļu satiksmes negadījumus, citreiz varot redzēt «zirneklīti» priekšējā stiklā, kas izveidojies, nepiesprādzēta šofera galvai atsitoties pret stiklu... Ir arī salauzts deguns un citas traumas no triekšanās uz priekšu.

Pēc laika Salātu ielā Bauskā «Volkswagen Crafter» vadītājs, jauns puisis, brauca nepiesprādzējies. Daudz vietās jāapstājas, tālab to nav darījis. Šofera acis izskatījās stiklaini spīdīgas, tālab jāpūš arī caurulītē, lai pārliecinātos, vai nav lietots alkohols. Izrādās, autovadītājs gluži vienkārši ir noguris. Par jostas nelietošanu arī viņš saņēma brīdinājumu.

Iegriežoties Salātu ielā un ieraugot policijas ekipāžu, «Re-nault Trafic» vadītājs ķēra pēc jostas. Lai arī notika sarunas, policisti ar pieredzi ir vērīgi, pārkāpums pamanīts. To fiksē arī videoieraksts automobilī. Tā nu vīrietis tiek pie brīdinājuma. Tas vēl nav izdrukāts, kad jau «Volkwagen Combi» vadītājs krustojumā «rauj» jostu virsū. «Bauskas Dzīvei» šoferis izstāsta, ka ir sagādnieks, visu laiku sanāk ik pēc brīža apstāties, tamdēļ nebija piesprādzējies, turpmāk būšot atbildīgāks. Brīdinājumu saņem arī šis vīrietis. Tiek apturēts arī dāmas auto. Bet sieviete ir piesprādzējusies gan pati, gan arī parūpējusies par bērnu aizmugurē.