16 reizes nepiesprādzējies, un tiesības tiek atņemtas

Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes (VP ZRP) apkalpojamajā teritorijā 12. martā no plkst. 8 līdz 20 norisinājās profilaktiska rakstura pasākums, pastiprinātu uzmanību pievēršot drošības jostu lietošanas, bērnu sēdeklīšu izmantošanas noteikumu ievērošanai un arī gājējiem.
Divas ekipāžas, pieci darbinieki no Bauskas iecirkņa pievērsās šim darbam. Arī «Bauskas Dzīve» divas stundas bija kopā ar VP ZRP Bauskas iecirkņa likumsargiem – Ati Buku, satiksmes uzraudzības rotas jaunāko inspektoru, un Kristiānu Purmali, Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas patruļpolicijas rotas kārtībnieci.
Bez jostas, jo maziņa!
K. Purmale policijā pēc koledžas beigšanas strādā no 15. janvāra. Darbs patīkot, jauniete iecerējusi turpināt izglītoties šajā jomā. Turpretī kolēģim jau ir 21 gada stāžs.
Laiks apmācies, ik pa brīdim līst. Nebūt nav vienkārši saskatīt, vai šoferi ir piesprādzējušies. Rīgas ielā Bauskā, pie muzeja, garām brauc apzinīgi autovadītāji, kas domā par savu drošību. Inspektors A. Buka vērtē, ka situācija šajā ziņā ir krietni labāka nekā pirms pieciem gadiem. Arī modernās mašīnas pašas «pieprasa» sprādzēšanos. Ilgajos darba gados dzirdēta dažāda argumentācija par drošības jostu nelietošanu. Reiz kāda sieviete taisnojusies, ka siksnu nevarot lietot, jo viņa maziņa – josta sanākot tieši ap kaklu. Uz likumsarga ierosinājumu pacelt augstāk sēdekli atbildējusi, ka viņa maziņa, nevarot – tad kājas nesniedzot pedāļus. Tā, lūk!
Tikmēr kungs gados automobili «Mazda» stūrēja nepiesprādzējies. Siksna šad un tad «nestrādājot». Par to šoferis saņem protokolu – rakstisku brīdinājumu, kas skaidri salasāms, jo izdrukāts ar policijas auto pieejamo printeri. Tādējādi informācija par šoferi un notikumu uzreiz parādās integrētajā iekšlietu informācijas sistēmā jeb IIIS. Papīra rullīša pietiekot 15 protokoliem.
Tomēr A. Buka vērtē, ka diez vai izdosies pilnībā pāriet uz datorizētu rakstīšanu, jo tam vajadzīgs internets, dziļos laukos var nākties tāpat rakstīt ar roku.
Par nepiesprādzēšanos sistēma automātiski reģistrē arī vienu soda punktu. «16 reizes nepiesprādzējies, un tiesības tiek atņemtas,» teic inspektors. Nepieredzējušiem šoferiem pat mazāk reižu. Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) mājaslapā var redzēt savu «bagāžu».
Ķer pēc siksnas
Reģistrējot ceļu satiksmes negadījumus, citreiz varot redzēt «zirneklīti» priekšējā stiklā, kas izveidojies, nepiesprādzēta šofera galvai atsitoties pret stiklu... Ir arī salauzts deguns un citas traumas no triekšanās uz priekšu.
Pēc laika Salātu ielā Bauskā «Volkswagen Crafter» vadītājs, jauns puisis, brauca nepiesprādzējies. Daudz vietās jāapstājas, tālab to nav darījis. Šofera acis izskatījās stiklaini spīdīgas, tālab jāpūš arī caurulītē, lai pārliecinātos, vai nav lietots alkohols. Izrādās, autovadītājs gluži vienkārši ir noguris. Par jostas nelietošanu arī viņš saņēma brīdinājumu.
Iegriežoties Salātu ielā un ieraugot policijas ekipāžu, «Re-nault Trafic» vadītājs ķēra pēc jostas. Lai arī notika sarunas, policisti ar pieredzi ir vērīgi, pārkāpums pamanīts. To fiksē arī videoieraksts automobilī. Tā nu vīrietis tiek pie brīdinājuma. Tas vēl nav izdrukāts, kad jau «Volkwagen Combi» vadītājs krustojumā «rauj» jostu virsū. «Bauskas Dzīvei» šoferis izstāsta, ka ir sagādnieks, visu laiku sanāk ik pēc brīža apstāties, tamdēļ nebija piesprādzējies, turpmāk būšot atbildīgāks. Brīdinājumu saņem arī šis vīrietis. Tiek apturēts arī dāmas auto. Bet sieviete ir piesprādzējusies gan pati, gan arī parūpējusies par bērnu aizmugurē.
UZZIŅAI
Pētot automašīnu pasažieru paradumus, redzama būtiska atšķirība starp to, kā pasažieri uzvedas auto priekšējā un aizmugurējā sēdeklī. Vairākums jeb 86% pasažieru lieto drošības jostu, sēžot automašīnas priekšā, bet aizmugurē uz pusi mazāk – tikai 43% pasažieru vienmēr piesprādzējas.
53% gadījumu pasažieri nesprādzējas, jo jābrauc neliels attālums; 40% pasažieru aizbildinās, ka josta ir neērta, nepraktiska un to ir grūti uzlikt. 22% respondentu nesprādzējas tāpēc, ka pilnībā uzticas autovadītājam, savukārt 18% uzsver, ka šoferis viņam nav atgādinājis, ka mašīnā ir jāpiesprādzējas, liecina pētījums.
Par nepiesprādzēšanos ar drošības jostu, kā arī tāda pasažiera vešanu, kurš nav piesprādzējies ar to, paredz brīdinājuma izteikšanu vai naudas soda uzlikšanu transportlīdzekļa vadītājam no 30 līdz 70 eiro apmērā.
Par noteikumu pārkāpšanu, kuri paredz bērnu pārvadāšanai paredzēto drošības līdzekļu lietošanu, paredz brīdinājuma izteikšanu vai naudas soda uzlikšanu transportlīdzekļa vadītājam no 30 līdz 70 eiro apmērā.
Gājējiem par pārkāpumiem var izteikt brīdinājumu vai piemērot 7 līdz 30 eiro sodu.
Avots: CSDD.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»