BauskasDzive.lv ARHĪVS

Pievērš īpašu uzmanību Latvijas produktiem

Mārīte Ozoliņa

2008. gada 25. novembris 12:30

990
Pievērš īpašu uzmanību Latvijas produktiem

Biedrība «Mārketinga padome» ar šo nedēļu sāk īstenot sociālo kampaņu «Zaļā karotīte kvalitatīvi vieno», kas ilgs līdz 14. decembrim. Šajā laikā iedzīvotāji aicināti vēl plašāk izmantot produktus, kuriem piešķirta nacionālās pārtikas kvalitātes preču zīme «Kvalitatīvs produkts» jeb tā sauktā «Zaļā karotīte».Patlaban Latvijā šo simbolu drīkst izmantot 43 uzņēmumi un zemnieku saimniecības 203 pārtikas produktiem, informē biedrība «Mārketinga padome».  Bauskas rajonā divu uzņēmumu - SIA «Iecavnieks» un «Kronis» - produkcija ir atestēta ar «Zaļo karotīti». «Iecavnieka» tirdzniecības vadītāja Ineta Gulbe pārliecinājusies, ka pircēji šo simbolu ievērojuši: «Mainījām rapšu eļļai etiķetes, «Zaļās karotītes» simbols no ierastās vietas trauka priekšpusē tika pārcelts uz otru pusi.  To uzreiz nepamanot, daudzi jautāja, vai uzņēmumam šī preču zīme atņemta? Pašlaik «Zaļā karotīte» ir divu veidu auksti spiestai rapšu eļļai un kaņepju pavalgam «Kanapē». Tikko izsludināto kampaņu vērtēju pozitīvi, jo ik pa laikam vajag atgādināt, ka vietējie uzņēmumi ražo veselīgus produktus, un viena sabiedrības daļa galvenokārt tādus izvēlas.» Pieprasījums pēc «Iecavnieka» produkcijas šajā gadā gandrīz ir divkāršojies Lietuvā. Arī kaimiņvalstī pārdod fasētos izstrādājumus ar «Zaļās karotītes» zīmolu. SIA «Kronis» «Zaļo karotīti» ir ieguvuši astoņi produkcijas veidi. Uzņēmuma direktors Aivars Svarenieks precizē, ka visvairāk pārdotie ir konservētie zaļie zirnīši un gurķi. Viņaprāt, valsts pašu zemē ražotas produkcijas popularizēšanā varētu ieguldīt vēl vairāk līdzekļu.  Aģentūrai LETA biedrības «Mārketinga padome» direktore Ingūna Gulbe skaidrojusi: «Kampaņas pamatideja ir veidot simbolisku kustību, kurā var iesaistīties ikviens, kam ir nozīmīga produktu kvalitāte un to izejvielu izcelsme. Pašreizējā ekonomiskajā situācijā ir svarīgi, ka mūsu valsts iedzīvotāji vairāk pērk Latvijā audzētus produktus un ražotas preces.» Ir izgatavotas 15 dažādas uzlīmes 500 tūkstoš eksemplāru, ko varēs saņemt «Elvi» lielveikalos, «Virši-A» degvielas uzpildes stacijās, «Ergo Latvija» birojos un filiālēs, «Narvesen» tirdzniecības vietās un kinoteātrī «Forum Cinemas».Par patroniem katrs savai uzlīmei ir kļuvuši vairāki sabiedrībā pazīstami cilvēki - Viktors Ščerbatihs, Maija Silova, Māris Olte, Mārtiņš Rītiņš, Natālija Jansone, Andis Brēmanis un citi. Visas uzlīmes vieno simbols lielas un zaļas sirds formā. Kopumā šīs sociālās kampaņas īstenošanai tiks iztērēti 56 015 latu.