Daudzi spētu būt līderi

Skaistkalnes vidusskolas 9. klases audzēkņi ir draudzīgi un saliedēti.
Vecumnieku novada Skaistkalnes vidusskolas 9. klases kolektīvu veido 16 skolēni – sešas meitenes un desmit zēni – no dažādiem novada pagastiem un apkaimes, un katram ir savs redzējums un attieksme, kā, pielāgojoties skolas tradīcijām, tās papildināt un pilnveidot.
«Kā jau pusaudži, manējie ne vienmēr izceļas ar īpašu cītību un rūpību, tomēr kopumā klases kolektīvs ir pozitīvi noskaņots. Jaunieši ir spējīgi, gudri, atsaucīgi, viņi var paust savu attieksmi vairumā gadījumu ne tikai konstatācijas, bet arī analīzes līmenī,» nesen iepazīto audzināmo klasi vērtē skolotājs Kaspars Timulis. Viņš katrā saskata personību un uzteic kolektīvam raksturīgo inteliģenci, asprātību un humora izjūtu.
Visam savs laiks
Jauniešos izteikti atspoguļojas mūsdienu skolēnu uzskati un vērtības, līdz ar to arī mācību satura apguvē izglītības iestādes personālam jākļūst radošam, bieži jāmaina ierastās mācību formas un saturs, lai audzēkņus ieinteresētu līdzdarboties un izzināt jauno. Darbā ar 9. klasi ļoti nozīmīga ir motivācija, atzīst Kaspars Timulis. Šīs klases kolektīvā nav izteikta līdera, tomēr daudzi, pārvarot pusaudžiem raksturīgo personiskās attieksmes paušanas barjeru, bailes par sava viedokļa pareizību, spētu tādi būt, jo gandrīz katram ir attīstītas gan sadarbības, gan saziņas pamatprasmes, un tas ir pozitīvs priekšnosacījums.
Lai gan šad tad gadās kādas nesaskaņas, tās vienmēr tiek atrisinātas, un kopumā kolektīvs ir draudzīgs, radošs un izdarīgs. Audzinātājs, protams, vēlētos, lai sekmju rādītāji un atbildības izjūta būtu augstāka, lai skolēni būtu motivēti vienmēr un visur, taču jāapzinās, ka ne viss sasniedzams uzreiz un, iespējams, to arī nemaz nevajag, jo «visam ir savs laiks, un tas pienāks». Nekur nepaliks arī nākotnes sapņi. Liela daļa jauniešu nolēmuši turpināt mācības vidusskolā, kāds vēlas apgūt profesiju, bet cits savus nodomus vēl tikai lolo.
«Devītie nav paraugklase, un to neviens no viņiem arī neprasa, taču jauniešus vieno kas īpašs. Katram ir savs viedoklis par citu, taču audzēkņi pārsteidz, iepriekš nesagatavojušies, atbildot uz jautājumu «ko tu domā par savu klasesbiedru?». Kāds pozitīvisms un labestība! Tas spilgti parāda, ka šķietami vēsā un atturīgā klase ir patiesi draudzīga – saliedēta un emocionāli labvēlīgi noskaņota komanda,» lepojas audzinātājs.
Smaids uzlabo garastāvokli
9. klases skolēni tika lūgti anonīmi pavisam īsi raksturot izlozēto klasesbiedru, pie tam neatklājot, ka tas nepieciešams publikācijas gatavošanai «Bauskas Dzīvē». Lūk, kā jaunieši atspoguļojuši cits cita zīmīgākās īpašības!
Sandis ir izpalīdzīgs un gudrs, viņam patīk paust savu viedokli. Puisim padodas angļu valoda, piedalījies vairākos konkursos. Atslēgties no ikdienas rutīnas palīdz braukšana ar velosipēdu un tautas dejas.
Izpalīdzīgs, jauks un draudzīgs – tāds ir Mārcis, kurš šajā skolā mācās pirmo gadu. Viņam patīk bioloģija un mājturība, tāpēc šajās stundās ir īpaši centīgs.
Regija Skaistkalnes vidusskolā sāka mācīties tikai šogad, taču klases kolektīvā ir iejutusies un pieņemta. Viņa ir jautra, dzīvespriecīga un saprotoša, laba sarunu biedre.
Betija ir gudra un saprotoša, viņas skaistais smaids vienmēr uzlabo garastāvokli. Ja meitenei kas nepatīk, viņa to neslēpj. Dejo skolas tautas deju kolektīvā, ir sabiedriski aktīva.
Uzklausa un dod padomu
Labs draugs un sakarīgs klasesbiedrs, jautrs un jebkurā brīdī var pateikt ko smieklīgu – tāds ir Raimonds. Viņš aizraujas ar sportu un vienmēr cenšas sasniegt augstāku rezultātu. Puisim ļoti patīk mājturība, tāpēc viņš to apgūst centīgāk nekā citi.
Krists Kalvis ir sportisks, muzikāls, ļoti enerģisks, un tas viņu atšķir no citiem, jo klasē un skolā uzņemas vislielāko atbildību. Viņam padodas daudzi mācību priekšmeti, bet vislabāk – matemātika un sports.
Matīss A. ir smaidīgs un pozitīvs, ar viņu var apspriest pilnīgi visu – vienmēr uzklausīs un dos padomu. Daudz laika pavada garāžā, jo viņa sirdslieta ir mašīnu un tehnikas remonts.
Gudra, forša, jauka un jautra ir Undīne. Ja nepieciešams, vienmēr palīdz citiem ar mājasdarbiem. Viņas mīļākais mācību priekšmets ir bioloģija.
Ričards ir gudrs, saprotošs, dāsns, laipns un ļoti jauks, viens no aktīvākajiem, smieklīgākajiem un pozitīvākajiem klasē. Viņam padodas matemātika, sports, latviešu valoda un citi mācību priekšmeti. Bieži savas domas izsaka ar zemtekstu, ko saprot tikai daži no klases, taču tas nav ļauni.
Matīss P. ir ļoti interesants, ar viņu vienmēr ir jautri parunāt. Jokdaris, kas spēj sasmīdināt klasi un arī skolotājus. Matīss ir sportisks, spēcīgs; vairāk par mājturību viņam patīk tikai sports.
Simpātisks un gudrs, smieklīgs, jautrs un interesants sarunu biedrs – tāds ir Ardis. Dažreiz puisis ļoti ātri apvainojas. Sports nav viņa mīļākais mācību priekšmets, tomēr Ardis slinkumu pārvar. Vislabāk padodas matemātika.
Uzņemas dažādus pienākumus
Līga Elizabete ir ļoti jauka, sportiska, gudra, izpalīdzīga, viņai piemīt visas labākās īpašības. Basketboliste. Piedalās dažādos pasākumos. Meitene ar izteiktu fantāziju, raksta interesantus stāstus.
Dāvis ir ļoti draudzīgs, jautrs un labsirdīgs, prot uzklausīt citus un viņiem palīdzēt. Vislabākais draugs.
Meitene ar ļoti skaistām acīm – tāda ir jaukā, smaidīgā un draudzīgā Ketija, kura vienmēr uzņemas dažādus pienākumus, ir īsta «ballīšu meitene», dejo tautas dejas, ļoti labi zīmē.
Gunārs ir jauks, patīkams, vienmēr atsaucīgs un draudzīgs, taču dažkārt, ja kāds mēģina viņu izjokot, parāda «raksturiņu». Mācībās varētu mazāk slinkot, toties viņam patīk pētīt, un to puisis var darīt stundām.
Savu audzinātāju jaunieši raksturo ļoti lakoniski – «foršs», taču reizēm šis žargonvārds ir kā spēcīga garšviela un izteic daudz vairāk nekā virkne pareizvārdu.
Matemātiķis ar mākslinieka dabu
KASPARS TIMULIS, Skaistkalnes vidusskolas 9. klases audzinātājs, skolā strādā pirmo mācību gadu. Viņš pasniedz matemātiku un kopš 10. februāra audzina 9. klasi, ar ko iepriekš kopā bija skolotāja Ludmila Lācīte. «Pedagogs ir atvērts savam darbam un apkārt notiekošajam. Labi saprotas ar skolēniem un kolēģiem. Viņā lieliski apvienojas viss – prasme komunicēt, spēja risināt konfliktus, organizatora talants, māksliniecisks un radošs gars un vēl citas dotības,» raksturojot pedagogu, teic Svetlana Vāverniece, Skaistkalnes vidusskolas direktore.
9. klases jaunieši ir ļoti dažādi, turklāt šajā vecumā prasa īpašu uzmanību un lielāku stingrību, taču audzinātājs lieliski tiek galā ar saviem pienākumiem, jo apzinās – rezultāti neizpaliek, ja ir veiksmīga saskarsme un savstarpēja sapratne.
Skaistkalnes vidusskolas 9. klase
Matīss Auziņš, Raimonds Aužels, Dāvis Emke, Samanta Faksa, Līga Elizabete Juškēviča, Ričards Kalniņš, Krists Kalvis Kaminskis, Gunārs Lapsa, Undīne Podkalne, Matīss Protaps, Mārcis Rjabcevs, Betija Skuja, Regija Slavinska, Ardis Tarvids, Sandis Tolēns un Ketija Znotiņa.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»