Skola gādā par Bārbeles bērnu harmonisku attīstību

Bārbeles pamatskolā šogad ir izveidots bērnu izglītības un attīstības centrs. Izstrādāta speciāla programma skolēniem ar īslaicīgām grūtībām mācībās un talantīgiem bērniem, informē skolas direktore Dace Penķe.Jaunā iniciatīva veicina vēl ciešāku izglītības iestādes un skolēnu vecāku sadarbību, uzskata centra speciāliste Mārīte Iskrova. Viņa nodarbojas ar bērnu fiziskās attīstības jautājumiem, bet psiholoģe Roza Lupašku palīdz risināt saskarsmes un attiecību problēmas. Mārīte Iskrova ir diplomēta sporta skolotāja, kura ieguvusi arī masieres sertifikātu. Viņa vada koriģējošās vingrošanas nodarbības, sastāda individuālus nodarbību grafikus trenažieru izmantošanai, kā arī veic masāžu. «Uz manām nodarbībām un masāžas seansiem ierodas skolēni ar ģimenes ārsta norīkojumu. Lai noskaidrotu, kādas bērnu fiziskās attīstības problēmas mēs varam novērst, vispirms sazinos ar vecākiem. Savukārt viņi konsultējas ar ārstu. Izglītības iestādē man ir iekārtots neliels kabinets, bet blakus atrodas trenažieru telpa. Daudzi bērni ar skolas autobusu ierodas jau pulksten astoņos no rīta un līdz stundu sākumam atlikušo laiku var pavadīt lietderīgi. Daži ierodas uz masāžu, citi darbojas ar trenažieriem vai izpilda speciālus vingrinājumus stājas uzlabošanai,» savu ikdienu raksturo Mārīte Iskrova. Centrā viņa strādā divas dienas nedēļā. Šī gada 1. septembrī izveidoto bērnu izglītības un attīstības centru vada psiholoģe iecavniece Roza Lupašku. Pagājušajā nedēļā Bārbeles pamatskolā notika vecāku sanāksme, kurā viņi tika iepazīstināti ar centra darbības pamatvirzieniem. «Žēl, ka ieradās neliels skaits māmiņu un tētu, taču vairākums jau bija dzirdējis par skolā ieviesto jauninājumu, un attieksme izrādījās visnotaļ labvēlīga. Daži vecāki jau ir lūguši privātas konsultācijas,» atzīst Roza Lupašku. Viņa iepazīstina ar centra galvenajiem uzdevumiem un darba metodiku: «Mūsu mērķis ir bērnu fiziskās un intelektuālās attīstības veicināšana. Problēmas parādās, kad bērns nav par sevi pārliecināts, kas parasti notiek sociālās vides iespaidā. Ja ģimenē mazais cilvēks ir psiholoģiski apspiests, viņš noslēdzas sevī, tāpēc ir jācenšas palīdzēt atraisīties, atbrīvoties no bailēm, nostiprināt pašvērtības apziņu. Tas notiek, iesaistot skolēnus dažādās speciālās darbībās - zīmēšanā, plastilīna figūru, krāsu laukumu veidošanā. Es izmantoju arī smilšu terapiju, kad katrs bērns no gatavām figūriņām kastē veido ainavu. Tā ir laba diagnostikas metode, jo ļauj konstatēt, kādam personības aspektam jāpievērš īpaša uzmanība.» Katru mēnesi viena audzināšana stunda 1. - 9. klasēm tiek atvēlēta psiholoģes Rozas Lupašku nodarbībām, lai apgūtu saskarsmes principus, spēju sadarboties, lai izprastu, ka veiksmīgas komunikācijas pamatā ir cieņa pret otru cilvēku. Sagatavošanās procesā psiholoģe piedalās citu skolotāju stundās kā auditorijas novērotāja. Psiholoģe praktizē skolēnu darbošanos pāros, četratā, kā arī lielākās grupās. Paveiktos uzdevumus katras grupas dalībnieki prezentē. Ja bērns ir pārvarējis bailes uzstāties publikas priekšā un ir lepns par savu veikumu, viņam paaugstinās pašapziņa. Tas jau ir liels sasniegums, kas mazina socializācijas barjeras un ļauj justies līdzvērtīgam. Noslēgti var būt arī ļoti apdāvināti skolēni, jo savas netradicionālās domāšanas un uztveres dēļ viņi baidās būt nesaprasti. Strādājot klašu grupās un vērtējot auditorijas reakciju, psiholoģei nav grūti pamanīt, kuriem bērniem nepieciešamas individuālas konsultācijas. Roza Lupašku cieši sadarbojas ar klašu audzinātājiem, aicinot viņus kopīgi pārrunāt problēmas un meklēt risinājumus. «Lai panāktu pozitīvu rezultātu, skolotājiem ir jāmainās arī pašiem. Galvenais ir pieņemt bērnu, kāds viņš ir, atrast pareizo pieeju, nevis censties pārveidot. Manuprāt, šajā jomā vēl ir daudz darāmā. Es neuzklausu kolēģu sūdzības par audzēkņu neadekvātu uzvedību, bet aicinu viņus meklēt atbildi, kāpēc tā notiek un ko skolotājs ir darījis, lai izvairītos no līdzīgām situācijām,» teic Roza Lupašku. Pamatskolas direktore Dace Penķe ir gandarīta, ka izglītības iestādei izdevies īstenot ilgi lolotu domu par bērnu izglītības un attīstības centru, darbā iesaistot profesionālas un ieinteresētas speciālistes.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»