Baušķeniekus satrauc augošais caurbraucošo automašīnu skaits

Par Bauskas apvedceļa būvniecību, kas atslogotu pilsētu un mazinātu gaisa piesārņojumu tiek spriests jau vismaz desmit gadus. Ekoskolu Rīcības nedēļā šo jautājumu aktualizējusi arī Bauskas novada pirmsskolas izglītības iestāde ''Pasaulīte'', kas pusgadu veikusi savu pētījumu, ziņo Zemgales reģionālā televīzija.
Dažādi pētījumi liecina, ka diennaktī caur Bauskas centru izbrauc ap trīspadsmit tūkstošiem automašīnu, no kurām apmēram puse ir kravas auto.
Pēc ''Latvijas Valsts ceļu'' datiem posmā Iecava -Bauska diennaktī pārvietojas vairāk nekā 10 000 auto, bet posmā Bauska-Lietuvas robeža apmēram 6000 auto. Izplānot ikdienas maršrutus, lai nebūtu jāšķērso autoceļš A7, baušķeniekiem neesot iespējams. Par to īpaši uztraukušās ir pirmsskolas un skolas vecuma bērnu mammas.
"Man liekas, ka tie jau ir ļoti ilgi gadi, un neviens pat īsti neatceras, kad mēs sākām par to runāt. Šī problēma aizvien aktualizējas un aktualizējas, jo to mašīnu kļūst aizvien vairāk," norādīja divu bērnu mamma Ieva. Šosejas A7 posms iet garām arī vienai no pirmsskolas izglītības iestādes (PII) "Pasaulīte" ēkām, un arī bērnudārza bērniem nav iespējams iziet pastaigā, nešķērsojot automašīnām pilno maģistrāli. Lai pievērstu uzmanību samilzušajai problēmai, bērnudārzs, kas jau astoto gadu darbojas ekoskolu programmā, visa pagājušā mācību gada garumā veicis savu pētījumu. Pusdienas laikā bērni piecas minūtes skaitījuši transporta līdzekļus.
"Ekoskolas Rīcības dienu temats ir par nākotni bez klimata krīzes. Tā vislielākā vides problēma Bauskā ir lielā transporta plūsma pilsētā, tāpēc arī ar bērniem veicām šo pētījumu, kur skaitījām automašīnas, kas pabrauc garām un izbrauc cauri mūsu pilsētai," teica PII ''Pasaulīte" strūktūrvienības vadītāja Katrīna Baltgalve-Jankova.
Apkopotie dati liecina, ka dažkārt piecās minūtēs gar bērnudārzu aiztraukušās pat 160 vieglās un 58 kravas automašīnas. Savukārt vismazāk redzēti velosipēdi un traktori.
Šodien bērni savu pētījumu prezentēja novada vadībai. Aktīvākie izteica arī savus ierosinājumus, piemēram, dot brīvdienas A7 šosejai un likt mašīnām braukt apkārt pilsētai. Apvedceļš kartē jau iezīmēts sen, tomēr tālākas virzības joprojām neesot.
"Mēs jau ļoti vēlētos, lai viņš ietu paralēli ''Rail Baltica'', lai viņš būtu vienā koridorā. Lai nebūtu tā, ka uzbūvē dzelzceļu, un tad ir tukšums pa vidu un tad iet nākošais ceļš blakus. Mēs jau to darām visu laiku, bet šobrīd izskatās, ka dzelzceļš būs ātrāk nekā mūsu apvedceļš," pauda Bauskas novada domes priekšsēdētājs Arnolds Jātnieks (Latvijas Zaļā partija).
Apvedceļš, iespējams, samazinātu piesārņojuma līmeni un satiksmes negadījumu skaitu, tomēr uzņēmēji uz to raugās bažīgi. "Es pieļauju, ka manu uzņēmējdarbību konkrēti varbūt tas arī varētu neskart, bet nu jā... mani tas dara bažīgu, vēl vairāk domājot arī par citiem uzņēmējiem, jo mēs jau esam ļoti saistīti visi," teica divu bērnu mamma, SIA''Gusto'' līdzīpašniece Andra Katkeviča.
Bauskas apvedceļš ir iekļauts ''Latvijas Valsts ceļu'' (LVC) prioritāšu sarakstā, tomēr finansējuma trūkuma dēļ tā īstenošana varētu sākties ap trīsdesmito gadu.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»