BauskasDzive.lv ARHĪVS

Uz Rīgu vedīs liepājnieki

Vilnis Auzāns

2008. gada 19. decembris 14:00

2660
Uz Rīgu vedīs liepājnieki

Autotransporta direkcija (ATD) noslēgusi vienošanos ar akciju sabiedrību «Liepājas autobusu parks» (LAP), kas paredz no 1. janvāra veikt pasažieru pārvadājumus maršrutā Bauska - Rīga. Tā «Bauskas Dzīvei» pavēstīja ATD Valdes loceklis, sabiedriskā transporta daļas vadītājs Andrians Ļublins. Šo informāciju "Bauskas Dzīvei" apstiprināja arī LAP valdes priekšsēdētājs Gundars Kristapsons. Viņš paskaidroja, ka līgums ar ATD noslēgts uz gadu ar tiesībām pagarināt to vēl uz gadu. Vienlaikus G. Kristapsons apzinās, ka šis piedāvājums uzņēmumam izteikts tāpēc, ka ir uzsākta tiesvedība starp ATD un reģionālajiem pārvadātājiem, tostarp SIA "Aips" no Bauskas. Līdz ar to uzņēmums būs gatavs šajos maršrutos pārtraukt darbu, līdz ko būs zināms tiesas galīgais lēmums.  Lai nodrošinātu pārvadājumus Rīgas - Bauskas līnijā līgumā noteikts, ka pusi no tiem jāveic Liepājas AP, otrus 50 procentus reisu var nodrošināt apakšuzņēmēji. G. Kristapsons par apakšuzņēmējiem nosauca firmas "Nordeka", "Norma A" un "Blagovesttur". Šoferus darbam LAP meklēs Bauskā, jo nav lietderīgi šurp nosūtīt komandējumā cilvēkus no Liepājas. Uz "Bauskas Dzīves" jautājumu par autobusu komforta līmeni un varbūtējo biļešu cenu kāpumu G. Kristapsons paskaidroja, ka braukšanas maksu nosaka un regulē ATD. Savukārt autobusu kvalitāte būs apmierinoša. "Ceru, ka pasažieriem iebildumu nebūs, komforta līmenis noteikti nebūs sliktāks kā līdzšinējam pārvadātājam," tā G. Kristapsons.  Interesanti, ka par apakšuzņēmējiem LAP izvēlējies firmas, kuras iesaistītas šajā tiesvedībā. G. Kristapsons skaidroja, ka līgums ļauj iesaistīt jebkurus apakšuzņēmējus. Viņa izvēli noteica ekonomiskie apsvērumi, arī šo firmu piedāvājumi ATD izsludinātajā konkursā, kurā reģionālie pārvadātāji sākotnēji zaudēja. G. Kristapsons noliedz, ka izvēlēties tieši šos apakšuzņēmējus viņam būtu ieteikusi vai likusi ATD. A. Ļublins "Bauskas Dzīvei" pauda izbrīnu par šo informāciju: "Man tā ir pirmā dzirdēšana no jums. Kad saņemšu dokumentus, tikai tad varēšu to komentēt."  SIA "Aips" valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs ar ironisku smaidu uztvēra šo informāciju: "Maigi izsakoties, tā ir cūcība, ko ATD šobrīd dara. Kaut gan man jau no sākuma bija pārliecība, ka viņi meklēs jebkādu juridisko ceļu, lai dabūtu šajos reisos Rīgas firmas."  Vienlaikus U. Kolužs ar skumjām atzina, ka ATD tik pašpārliecināti un ciniski izturas ne tikai pret viņa uzņēmumu. Lūgumu atstāt starppilsētu pārvadājumus līdzšinējiem rajonu uzņēmumiem izteica gan Latvijas pašvaldību savienība, gan Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija. U. Kolužs apliecināja, ka šis ATD lēmums radījis uzņēmumam negaidītas juridiskas problēmas. Apmēram 40 šoferiem jāpaziņo par atlaišanu no darba no 1. janvāra, kaut gan likums to paredz darīt mēnesi pirms. Tāpat nav skaidrs, ko darīs tad, ja tiesvedība beigsies ar rajonu pārvadātāju uzvaru, kur atkal meklēs šoferus. Administratīvajā apgabaltiesā paskaidroja, ka ir saņemts apelācijas sūdzība par administratīvās rajona tiesas lēmumu. Taču pagaidām nav zināms, kad šo lietu varētu skatīt.