BauskasDzive.lv ARHĪVS

Neapmierina ceļu aprūpe

Uldis Varnevičs

2019. gada 1. oktobris 00:00

29
Neapmierina ceļu aprūpe

Iedzīvotāji pauž, ka saņemtās atbildes neatbilst patiesībai.

Laikraksts «Bauskas Dzīve» saņēmis vairākus stāstus un vēstules par valsts akciju sabiedrības «Latvijas Autoceļu uzturētājs» darbu. Pat ar norādēm, ka uzņēmuma atbildes neatbilstot patiesībai. Uzņēmuma pārstāvji gan uzskata, ka tās ir pārprastas situācijas.

Jau divas reizes ir saņemta informācija, ka uz iedzīvotāju jautājumiem saņemtās atbildes neatbilst patiesībai.. Situācijas komentēja Edgars Žilde, VAS «Latvijas Autoceļu uzturētājs» komunikācijas speciālists, viņš uzsvēra, ka nepatiesību nesaskata.

Viss kā uzarts

Izmisumu kādai sievietei radījis ceļa posms līdz Skaistkalnei Vecumnieku novadā. «Ceļa posms Vecsaule–Bārbele, aiz Ozolaines ir pagrieziens uz Skaistkalni un tad līdz pašam ciemam. Šis ceļa posms no pagrieziena ir kā uzarts – bedres, šķembas, pārdūru riepu. Viss bedrēs, jābrauc lēni,» stāsta zvanītāja.

VAS «Latvijas Autoceļu uzturētājs» (LAU) darbinieki regulāri apseko valsts autoceļus un, konstatējot defektus, plāno darbus atbilstīgi autoceļam noteiktajai uzturēšanas klasei. Pirms darbu veikšanas izvērtē arī laika apstākļus, jo greiderēšanas darbi uz grants autoceļiem ir iespējami pie optimāla mitruma. Tiklīdz konstatē, ka autoceļu nestspēja un mitrums ir tāds, lai autoceļi netiktu bojāti ar remontdarbos nepieciešamo tehniku, greiderēšanu veic atbilstīgi ceļu uzturēšanas klašu prasībām. Minētajam valsts vietējās nozīmes autoceļam V1003 Ozolaine–Skaistkalne–Straumes posmā no sākuma līdz 10,354. kilometram ir noteikta C uzturēšanas klase, un tas ir iekļauts avārijas stāvoklī esošo valsts autoceļu posmu sarakstā. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem šim autoceļam atklātie trūkumi grants segumā jānovērš viena mēneša laikā. Minētajā autoceļa posmā seguma greiderēšanas darbi ir veikti 2. augustā,» informē E. Žilde.

Saņemtā atbilde zvanītāju neapmierināja. «Viņi melo – jūlijā un augustā braucu gandrīz katru dienu un nevienu reizi nemanīju, ka ceļš būtu greiderēts,» saka iedzīvotāja.

Jāpļauj vienu reizi
Ar līdzīgu situāciju iznāca saskarties sociālajā tīklā «Facebook», kur Vecumnieku novada Misas ciema iedzīvotāja Jana Diena bija šokēta par nepļautajām ceļmalām – ap ceļa zīmēm nopļauts, bet ceļmalas noaugušas. Viena no ziņas komentētājām minēja šādu situāciju: «Jūlijā pat Satiksmes ministrijā interesējāmies, kāpēc posmā Iecava–Stelpe nav appļautas nomales. Ministrija sniedza atbildi, ka pēc dokumentiem tur jau divas reizes šovasar ir pļauts. Kad norādījām, ka nekas nav darīts un ir fotopierādījumi, atbildēja, ka divas reizes augustā nopļaušot.»

«Normatīvie akti nosaka zāles pļaušanas, greiderēšanas un citu ikdienas uzturēšanas darbu biežumu uz valsts autoceļiem saskaņā ar noteiktām uzturēšanas klasēm. Valsts reģionālajam autoceļam P92 Iecava–Stelpe posmā no sākuma līdz 7,500. kilometram noteikta B uzturēšanas klase, savukārt posmam no 7,500. – 24,643. kilometram ir noteikta C uzturēšanas klase, kas paredz, ka zāle, kas aug uz autoceļa nomales un tai piegulošas nogāzes 1 – 1,5 metru platumā, veģetācijas periodā jāpļauj vienu reizi. Zāles pļaušana visam autoceļa posmam veikta no 26. augusta līdz 5. septembrim,» informē E. Žilde.

Ceļmalas paslēpes
«Valsts vietējās nozīmes autoceļam V1011 Pārslas–Misa–Šarlotes posmā no sākuma līdz 12,897. kilometram noteikta C uzturēšanas klase. Zāles pļaušana ar roku darbarīkiem uz šī autoceļa veikta augustā un septembrī, savukārt zāles pļaušana mehanizēti visa autoceļa garumā plānota septembrī. Pļaujot zāli mehanizēti ar traktoru, nav iespējams pilnībā nopļaut zāli ap ceļa zīmēm, stabiņiem un zem ceļa drošības barjerām, tāpēc vietās, kur tas nepieciešams, zāli pļauj ar roku darbarīkiem. Konkrētajā gadījumā zāle pļauta ar roku darbarīkiem pirms mehanizētās zāles pļaušanas ar traktoru,» informē E. Žilde.

Misas iedzīvotāja Jana Diena gan uzsver, ka uztraukuma iemesls ir nevis ceļu estētiskais skats, bet gan fakts, ka samazinās iespēja pamanīt dzīvniekus, kas var izskriet uz ceļa. «Esam jau izmisumā, braucot līkumos, zāles un suņuburkšķi krīt virsū. Zvēriņiem ir, kur paslēpes spēlēt. Bēdīgākais ir tas, ka šo nenopļauto ceļmalu dēļ cieš cilvēki un, protams, dzīvnieki, kurus nevar redzēt,» saka Jana Diena. Viņai piekrīt arī citi komentētāji: «Izbraukšana uz ceļa kļuva bīstama, krustojums ar mazākas nozīmes ceļu nepārredzams. Ja notiktu ļaunākais, spriestu par to, kurš kuram ceļu nogriezis, cik ātri braucis. Nedomāju, ka tiktu prasīta atbildība no ceļu uzturētāja.»

E. Žilde pauž, ka ceļu remontdarbiem ikviens var sekot līdzi tiešsaistes režīmā aplikācijā «Waze» un VAS «Latvijas Valsts ceļi» mājaslapā attēlotajā kartē www.lvceli.lv. «Aicinām informēt par būtiskiem autoceļu bojājumiem, piemēram, izskalojumiem uz autoceļa vai iegruvušām caurtekām, LVC Satiksmes informācijas centru, zvanot pa diennakts bezmaksas tālruni 80005555,» saka sabiedrisko attiecību speciālists.