Dakaras rallijs pārceļas uz Dienvidameriku

Rīt baušķenieks Ziedonis Edušs dodas uz Buenosairesu, tieši šajā pilsētā 2009. gada 3. janvārī tiks dots starts leģendārajam Dakaras rallijam, kas pirmo reizi virzīsies pa Argentīnas un Čīles teritoriju.Pirmo reizi kāds baušķenieks būs gada galvenā un prestižākā autosporta notikuma pašā viducī. Z. Edušs atklāj, ka jau ilgu laiku saistīts ar šo sporta veidu. Darbojies par mehāniķi pie brāļiem Neikšāniem, palīdzējis rīdzinieku Andra un Krista Feldmaņu ekipāžai. Viņi arī piedāvājuši baušķeniekam doties līdzi uz Dienvidameriku.Pirmajā brīdī pārņēmis samulsums un neziņa, vai būs iespējams saskaņot ilgo prombūtni ar darba vietu SIA «Iecavnieks» un ģimeni. Taču visi bijuši labvēlīgi noskaņoti, un Ziedoņa domās decembra otrajā pusē jau ir tālais kontinents, iespējamie ceļi un bezceļi, pa kuriem trauksies Latvijā konstruētās un ražotās trīs sporta mašīnas «Oscar». Feldmaņu mašīna ir iepazīta pamatīgāk jau pirms spēkratu vešanas uz Francijas ostu Havru. No turienes 28. novembrī automobiļi ar kuģi sāka tālo ceļojumu. Ziedonis neslēpj, ka, satraukums ir liels. Tāda mēroga sacensībās tehniskais palīgs viņš būs pirmo reizi. «Ir būts autorallija pasaules čempionāta posmos Somijā, kur strādāju četras dienas. Taču tā ir krietni mazāka slodze nekā gaidāms Dienvidamerikā. Būs jāstrādā naktīs, kas arī nav pierasts. Trase ir gara un ļoti sarežģīta, tehnika tiks maksimāli noslogota,» spriež Z. Edušs. «Bauskas Dzīve» jau stāstījusi, ka «Oscar» pilots Jānis Āzis, kura dzimtā puse ir Brunavas pagasta Budberga un kur joprojām dzīvo viņa vecāki, piedalījies vairākos Dakaras rallijos un gatavojas sportiskajām izturības cīņām arī Dienvidamerikā. Pirmsstarta sarunā ar «Bauskas Dzīvi» viņš pauda savas pārdomas: «Manuprāt, šo ralliju var salīdzināt ar filmu «Jaunās pasaules iekarošana». Vispirms – tas būs cits kontinents. Pēc iepriekšējā Dakaras rallija neveiksmīgā noslēguma turpinājums ir savā ziņā simbolisks – pavelk strīpu un sāk no jauna. Trase būs interesanta. Tajā sastopams itin viss: kalnu pļavas ar upēm un akmeņiem, vietām dubļi un purvi, jāšķērso tuksneši un pustuksneši, divās vietās jāpārvar kalni. Viens pārbrauciens ir 120 kilometru garš vairāk nekā četrtūkstoš metru augstumā, atsevišķi ātrumposmi jāveic trīstūkstoš metru augstu. Ainavas dažādība ir tik liela, ka redzētais droši vien pietiks veselam gadam. Taču, cik daudz pagūsim apskatīt, grūti pateikt.» «Visa trase ir sarežģīta, pat nesanāks laika, kad iešūpoties. Jau pirmajā posmā ir 370 kilometru ātrumposms un 400 kilometru garš pārbrauciens. No trīspadsmit sacīkšu dienām tikai viena paredzēta atpūtai. Kopumā jāpieveic deviņarpus tūkstoši kilometru. Esmu izrēķinājis, ka vidēji dienā jānobrauc 730 kilometru. Protams, mērķis ir nokļūt līdz galam. Arī mums ir savas saistības un sponsori. Ko tad televīzijā rādīs, ja neaizbrauks līdz galam?» tā Jānis Āzis. Skatītāji rallija norisei varēs sekot līdzi kanālā LNT. Katru sacīkšu dienu būs rezumējums, kā arī četri raidījumi, katrs ilgs stundu, tie sāksies 4. janvārī. Būdams vairākkārtējs Dakaras rallija dalībnieks, J. Āzis raksturoja īpatnības, ar ko šīs sacensības atšķirsies no iepriekšējām. Paredzams, ka ievērojami vieglāk būs tehniskajām mašīnām. Tām nevajadzēs pārvietoties lielus attālumus pa bezceļiem, kā tas bija Āfrikā. Organizatori ir gādājuši, lai šajā rallijā būtu vieglāk. Visas nometnes jeb tā sauktie bivoki atrodas netālu no lidostām, līdz tām var nokļūt par normālu ceļu. Degviela jānodrošina pašiem, Āfrikā to gādāja organizatori. Čīlē un Argentīnā gan benzīns, gan dīzeļdegviela ir lētāki nekā Latvijā. Tehniskās apkopes mašīnas to sagādās, ir solīts, ka to maršrutā degvielu varēs brīvi iegādāties. J. Āzis skaidroja, ka šīgada rallijā bijis jāpiedalās pat negribot. Ja atteiktos, tad nevarētu pilnībā dabūt atpakaļ pērn iemaksāto dalības naudu. Vienu daļu summas organizatori, akciju sabiedrība «ASO», ieskaitīja, bet otra palika kā dalības maksa nākamajām sacīkstēm.Uzziņai«Rīga Rally-Raid Team» sastāvā pieteiktas trīs ekipāžas: Jānis Āzis un stūrmanis Ainārs Princis, Māris Saukāns un Didzis Zariņš, Andris Feldmanis un Krists Feldmanis. Andris Dambis ir komandas tehniskais direktors. Kopā ar tehnisko personālu komandā ir 23 cilvēki.Rallijā individuāli piedalās motosportists Einārs Vinters, kurš izmanto «Rīga Rally-Raid Team» tehnisko palīdzību. Dakaras rallijam kopumā pieteikti: 280 motociklu, 198 vieglās automašīnas un 84 smagie automobiļi. Lietuvas sportisti piedalās ar divām vieglajām mašīnām, viena no tām «Oscar», kas pārsaukta «Green Rain» jeb «Zaļais lietus».
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»