BauskasDzive.lv ARHĪVS

Banku klienti Bauskā rindās nestāv

Sandra Giptere-Ivanova

2019. gada 27. augusts 00:00

11
Banku klienti Bauskā rindās nestāv

Pēc «PNB bankas» darbības apturēšanas valstī divās dienās no Noguldījumu garantiju fonda iedzīvotājiem izmaksāts 21% no pienākošās naudas summas.

Piektdienas, 23. augusta, rītā «Bauskas Dzīve» devās uz banku filiālēm Bauskā, lai lūkotu, kā «PNB bankas» darbības apturēšana ietekmē vietējos ļaudis.

Rindu pie «PNB bankas» un bankas «Citadele» filiālēm tirdzniecības centrā «Rimi» nebija. Ik pēc brīža ieradās pāris cilvēku, darbinieki bija aizņemti, bet ļaudis stāvgrūdām nenāca.

Pensijas saņēmēju raizes

Baušķenieks Andris Butkus algu līdz šim saņēma «PNB bankas» kontā, piektdien atvēra kontu bankā «Citadele», turpmāk nopelnītie līdzekļi nonāks tur. Jauna konta atvēršana un pāriešana uz citu banku baušķeniekam problēmas nav sagādājusi.

Savukārt Codes pagasta iedzīvotājiem Dzintaram un Irīnai Strazdiņiem gan bijuši nepatīkami pārdzīvojumi. Dzīvesbiedriem bija konti «PNB bankā» pensijas saņemšanai. Abi atvēruši jaunu kontu bankā «Citadele», pirmdien kontu atvēruši, ceturtdien saņēmuši bankas karti. PIN koda lapiņa uz mīksta papīra Dzintaram gan nepatīkot, turklāt mazītiņa, tādu varot nozaudēt. Vīrs, kuram pensija parasti ir ap mēneša 12. datumu, to jau saņēmis, savukārt kundzei nauda nākot ap 19. datumu, bet 23. augusta rītā pensijas vēl nebija. Tālab dzīvesbiedri ieradušies vēlreiz «PNB bankas» filiālē skaidrot, kas un kā.

Sievai bijis jānorēķinās par «Bites» telefona pakalpojumiem, bet naudas nav bijis. «Varēja izmaksāt pensijas «vecajā» bankā, tad slēgt ciet. No pensijas jādzīvo, kā lai dzīvo?!» neapmierināts ir codietis. Viņš skatīšoties, kā veiksies ar pensijas saņemšanu «jaunajā» bankā, ja būs problēmas, pāriešot uz pastu – «kaut vai lai nes mājās!». «Citadele» ģimenei jau esot trešā banka aptuveni trīs gadu laikā. Pirmā bijusi «SEB banka», kuras filiāles ēkā Bauskā iebrauca mašīna, tad «PNB banka», tagad jau «Citadele».

Tikai bezskaidras naudas darījumi

Tā kā «PNB bankas» klientiem garantētās atlīdzības izmaksās banka «Citadele», «Bauskas Dzīve» izmēģināja, cik viegli šajās dienās ir sazvanīt bankas klientu centra tālruni, pēc trim mēģinājumiem ar vidēji pusstundas gaidīšanu katrā sazināties ar bankas klientu konsultantiem nekādi neizdevās...

Bankas «Citadele» Korporatīvās komunikācijas daļas vadītāja Aiga Volksone sacīja, ka Daugavpilī un Liepājā esot ļoti liela aktivitāte, savukārt Bauskā viss ritot mierīgi.

Līdz šim Bauskā tieši «PNB banka» bija vienīgā, kur bija iespējami skaidras naudas darījumi. Līdz ar tās aizvēršanu tomēr bankā «Citadele» skaidras naudas darījumi neesot paredzēti, «Citadele» virzās uz bezskaidras naudas darījumiem, skaidrā naudā tie notiekot tikai četrās filiālēs, kuras atrodas Rīgā, skaidro Aiga Volksone. Arī kompensācijas netiekot izmaksātas skaidrā naudā. Ja klienti skaidras naudas darījumus aktīvi pieprasīšot, tad varbūt tāda iespēja tiks apdomāta.

«Bankas sistēma mums uzskaita visus klientus kopā, tāpēc konkrēti, cik kontu atvērts Bauskā, nevaram pateikt. Bauskas filiālē šajās dienās ir nedaudz lielāka aktivitāte, tomēr rindu nav, viss rit mierīgi, tālab no tuvējiem reģioniem aicinām doties uz filiāli Bauskā. 279 miljoni ir provizoriskā summa «PNB bankā», kas klientiem varētu tajā būt, divās dienās jau esam izmaksājuši 21%, tas ir labs rādītājs,» uzsver Aiga Volksone.

Jaunu klientu vairāk Latgalē
Savukārt «Swedbank» mediju attiecību vadītājs Jānis Krops stāsta, ka kopumā visās bankas filiālēs nenoliedzami palielinājies jaunu klientu pieplūdums, piemēram, 20. augustā bankas filiālēs Latvijā tika atvērti vairāk nekā 2000 kontu. Iepriekš ikdienā tikuši atvērti aptuveni 180 konti, pašlaik aktivitāte ir daudzkārt lielāka. Daugavpils filiālē pat nācies atvest dzeramo ūdeni un krēslus salikt ārā, jo cilvēku bija sanācis tik daudz, ka visi netikuši filiālē. Valūtas maiņa nav īpaši populārs pakalpojums, filiālēs valūtas maiņa reti kad tiekot izmantota. Tas nav primārais bankas pakalpojums. Ja cilvēks ir bankas klients, viņš valūtu, piemēram, var nopirkt internetbankā, kā arī veikt citas darbības.

«Būtisku «PNB bankas» klientu aktivitāti Bauskā nenovērojam – dienā atveram vidēji 3 – 5 norēķinu kontus; Bauskā ar klientiem strādājam trīs darbdienas nedēļā – pirmdien, trešdien un piektdien. Mūsu konsultanti joprojām visvairāk laika velta esošo «Swedbank» klientu jautājumiem saistībā ar kodu karšu maiņas termiņa tuvošanos, atjaunoto norēķinu karšu izsniegšanai un citu ikdienas pakalpojumu nodrošināšanai.

Tā kā pieprasījums pēc skaidras naudas darījumiem (t. sk. valūtas maiņas) laika gaitā ir ievērojami samazinājies, Bauskas filiāle jau apmēram gadu ir bezskaidras naudas filiāle. Tomēr nepieciešamības gadījumā gan skaidras naudas izmaksu, gan iemaksu var veikt tuvējos bankomātos,» skaidro Sintija Kalniņa, a/s «Swedbank» komunikācijas jomas vadītāja.

«A/s «PNB banka» darbības apturēšana «SEB bankas» Bauskas filiāles ikdienas darbu ietekmē ļoti minimāli, nav jūtama lielāka aktivitāte, kā tas ir ikdienā.  Jaunu kontu tieši Bauskas filiālē šajās dienās atvēra vidēji par vienu diviem cilvēkiem dienā vairāk,» atklāj Elīna Neimane, a/s «SEB banka» privātpersonu segmenta komunikācijas vadītāja.

«Krietni lielāka aktivitāte jaunu kontu atvēršanai un proporcionāli lielākais jauno klientu skaita pieaugums «SEB bankai» ir austrumu reģionā, visvairāk Daugavpils un Rēzeknes filiālēs. Nedēļas sākumā, piemēram, Daugavpils filiālē jauno klientu skaits dienā pieauga aptuveni 12 reižu vairāk nekā parasti,» stāsta Elīna Neimane.