«Laumas» produkcija pieejama arī Bauskā

Mūsu pilsētā nu ir plašāks apakšveļas tirdzniecības piedāvājums.
Bauskā, viesnīcas «Rija Hotel Bauska» telpās, durvis vēris sieviešu apakšveļas veikals «Lauma Lingerie». Tirdzniecības vietu iekārtojusi SIA «Decollete10», kas noslēgusi franšīzes līgumu ar a/s «Lauma Lingerie».
SIA «Decollete10» vienīgā īpašniece Laila Veisa stāsta, ka uzņēmums dibināts šopavasar un tieši šim mērķim – apakšveļas mazumtirdzniecībai. ««Laumas» ražojumi būs 100% no veikala sortimenta.
Grāmatvedības lauciņā
Vairāk kā divdesmit gadu L. Veisa darbojas grāmatvedības lauciņā. Uzskaitveža pakalpojumus ārpakalpojumā Bauskā sākusi piedāvāt pirmā. «Līdz tam bija pierasts, ka katrā uzņēmumā ir savs grāmatvedis, un biju bažīga, vai mans piedāvājums vispār kādu ieinteresēs. Īrēju telpu toreizējā Bauskas viesnīcas augšējā stāvā, liku sludinājumus «Bauskas Dzīvē» un gaidīju atsaucību no komersantu puses. Pamazām šī lieta aizgāja, bija laiki, kad paplašinājāmies līdz divām telpām un vairākiem darbiniekiem, taču galu galā sapratu, ka tomēr pārāk liela ir atbildības nasta – tu darbu uztici citam, taču par visu atskaitīties nākas tev pašam, jo tā ir tava firma. Tālab tagad esam palikušas tikai divas – es un mana kompanjone – un strādājam, cik ir mūsu abu spēkos. Nozares ir dažādas – gan ēdināšana, gan lauksaimniecība, gan būvniecība, tālab atslābt nevar ne mirkli,» teic L. Veisa.
Zelta vidusceļš
Darbs kabinetā un pie datora monitora ļoti nogurdinājis, tālab meklējusi alternatīvas, kā dažādot nodarbošanos. Jau vairākus gadus klusībā lolojusi ideju par savu veikalu. Vaicājot, kāpēc tieši izvēlējusies tirgot apakšveļu, Laila bilst – lai arī vairumam acu paslēpta, apakšveļa esot gana efektīvs psihoterapijas, sievietes pašapziņas celšanas līdzeklis. Neesot obligāti pucēties tikai stiprā dzimuma dēļ, sievietei esot jādomā par sevi, lai justos ērti, lai patiktu savs skats spogulī, lai nogludinātu iespējamos trūkumus, jo tagad radītie veļas modeļi spējot darīt patiesi brīnumainas lietas.
Arī Lailai pašai esot tīkama «Laumas» produkcija, bet līdz tai bijis jāmēro ceļš uz Rīgu vai Jelgavu. «Ja zīmols ir spējis pierādīt sevi vairāk nekā 40 gadu, domāju, tas būs ilgdzīvotājs arī mazpilsētā,» spriež L. Veisa. Viņasprāt, pašmāju ražojumi ir par pieņemamām cenām, «Laumas» modeļi esot nedaudz dārgāki kā «Rosmes» produkcija, bet lētāki kā, piemēram, «Triumph» vai vietējā zīmola «Amoralle» veļa. Savulaik kādu brīdi «Laumas» apakšveļa bijusi nopērkama tirdzniecības centrā «Sakta», taču tagad SIA «Decollete10» tirdzniecības vieta būs pagaidām vienīgā, kur iegādājami «Laumas» izstrādājumi.
Jāplāno gadam uz priekšu
Viesnīcā šajā vietā kādreiz atradusies palīgtelpa, lai arī tikai 21 kvadrātmetrs, esot pietiekami. L. Veisa atzīst, ka ir grūti uzminēt klientu vēlmes. «Mēģinām visu, tā kā tagad ir vasara, vairāk akcentējam gaišos toņus. Mums ir svarīgi izzināt sieviešu viedokli, jo šajā segmentā viss jāplāno uz priekšu. Jaunā kolekcija jāpasūta gadu iepriekš, un tad svarīgi zināt vēlamos modeļus, krāsas, kā arī izmērus. Pirmajās dienās jau sapratu kļūdu, pietrūka lielo izmēru – no simts uz augšu apkārtmērā,» stāsta L. Veisa.
Iecienīta esot klasika – balta un melna apakšveļa, taču netrūkstot arī drosmīgo, kas izvēlas koši zilu toni vai kādu citu «jiftīgu» krāsu. Lailai pašai bijis atklājums «Laumas Lingerie» rīkotajās mācībās dzirdētais, ka sievietes bieži kļūdās, izvēloties zem balta apģērba vilkt apakšā tādas pašas krāsas apakšveļu. Izrādās, ka baltais tādējādi vēl vairāk cauri spīd un pareizāk būtu zem šāda apģērba vilkt miesas krāsas veļu. Modē esot dabiskie materiāli, taču «Laumā» skaidrots, ka, piemēram, 100% kokvilnas krūšturis īsti nepieguls, tālab vajadzīgs elastīns. Apakšbiksītes gan iespējamas visā apjomā no dabiskā materiāla.
Modē joprojām esot mežģīnes, satīns, apdrukas, piemēram, dzīvnieku apdrukas motīvi, kā arī greznas biksītes ar sarežģītām griezuma līnijām un interesantām detaļām.
Populāri ir arī tā dēvētie «push-up» krūšturi ar formētiem kausiņiem. Tie zem apģērba izskatās labi, vizuāli palielina krūtis, tādējādi izceļot valkātājas sievišķīgās aprises. Daudzas noteikti novērtēs arī koriģējošo un modelējošo apakšveļu, kas apslēpj auguma nepilnības, ļaujot sievietei justies brīvi un ērti.
Lētāk kā lielveikalā
Dažādu modeļu biksīšu cena svārstoties no trīs līdz desmit eiro, bet par krūšturi – no 12 līdz 26 eiro. «Esmu gandarīta, ka ražotājs nāca pretī un pārskatīja cenu politiku. Franšīzes nosacījumā ietilpst līdzīgu cenu diapazona saglabāšana, taču es norādīju, ka neatrodamies lielākajos Rīgas tirdzniecības centros kā «Alfa» vai «Spice», tālab prieks, ka cenas latiņu atļāva nolaist nedaudz uz leju. Varu apgalvot, ka baušķeniecēm būs ietaupījums ne tikai uz degvielu, bet arī uz izmaksām pašai veļai,» atzīmēja L. Veisa. Darba laiks vasarā pieskaņots tūrisma plūsmai, jo daļu mērķauditorijas L. Veisa saskata tieši iebraucējos, kas nakšņo vai ietur maltīti viesnīcā, tāpēc darbadienās un sestdienās tirgotava būs atvērta no deviņiem. Ziemas sezonā, visticamāk, darba stundas tiks koriģētas.
Veikalā aiz letes Laila stāsies, kad būs nepieciešamība, bet ikdienā šeit strādās pašas meitas. «Mums tāds savs sieviešu bizness izveidojies, vasarā piepalīdzēs Kristiāna, bet rudenī darbs būs Ritai,» paziņo L. Veisa un skaidro, ka komercnoslēpums liedzot atklāt ieguldījumus, taču tie esot gana prāvi, bez kredītiem vien par pašu naudu izremontētas telpas un iepirkta prece. Ražotājs pirmo pusgadu savu produkciju piedāvā tikai ar priekšapmaksu. Aptuveni pēc gada SIA «Decollete10» varētu cerēt uz 30 dienu pēcapmaksu, skaidro Bauskas uzņēmēja. Vai ieguldījumi attaisnojušies, varēšot vērtēt ne mazāk kā pēc sešu mēnešu darbības perioda, jo sākusi strādāt tik no jūnija.
Tīkamas akcijas
Pilsētā, tirdzniecības centrā «Rimi Bauska», astoņus gadus pieejama arī vietējā ražotāja «Rosme» apakšveļa. Pārdevēja Zanda stāsta, ka klienti iecienījuši klasiskos apakšveļas modeļus, vienlīdz labi pērkot arī bezvīļu veļu. Peldsezonas karstumā labs noiets ir arī peldkostīmiem, kuriem netrūkst krāsu un modeļu daudzveidības. Bauskā pieprasīta arī zīda naktsveļa. Līdzīgi kā «Laumas» produkcijai, arī «Rosmei» ir pieejama plaša izmēru skala – no 65 cm līdz pat 120 cm apkārtmēra un no A līdz pat I bļodiņām.
«Tā īsti neesam izjutuši «Laumas» veikala atvēršanos. Mums ir izveidojies pastāvīgo klientu loks, sievietes šurp dodas arī no Lietuvas. Vienmēr tirgotavā ir arī akcijas preces, ko novērtējuši pircēji,» pastāsta Zanda, vienlaikus atzīstot, ka konkurence neļaujot ieslīgt pašpietiekamā apmierinātībā, tālab noderīga esot jauna «spēlētāja» ierašanās vietējā tirgū.
Baušķeniece Ilze Krastiņa neslēpj, ka apakšveļa ir viņas sievišķā vājība. Reizi trijos mēnešos, saņēmusi algu, viņa dodoties uz kādu no veikaliem, kur ir pietiekami plašs apakšveļas klāsts. Taču tas nenozīmējot, ka viņu interesē kvantitāte, proti, lai skapis līdz augšai būtu pilns ar stringiem, šortiņiem, dažādiem krūšturiem. Ilzei priekšnosacījums esot kvalitāte, tāpēc rūpīgi izvēloties apakšveļas ražotājus, kā arī skrupulozi pētot konkrētā izstrādājuma sastāvu. Viņa labprāt iegādājas arī «Laumas» produkciju, jo iespējams piemeklēt necerēti komfortablus modeļus. Ilze pabijusi arī jaunatvērtajā Bauskas veikalā un novērtējusi, ka tuvāk mājvietai var atrast tīri labu piedāvājumu.
UZZIŅAI
Zīmola «Lauma» vēstures aizsākums meklējams 70. gadu pirmajā pusē Latvijas pilsētā Liepājā. Tad uzņēmumam arī tika izvēlēts vārds «Lauma», kā latviešu mitoloģijā dēvē meža feju. Jau tajā laikā «Lauma» kļuva plaši pazīstama visā bijušajā Padomju Savienībā, savaldzinot sieviešu sirdis un kļūstot par iecienītu zīmolu, pateicoties lieliskajai kvalitātei un īpašajam stilam.
2005. gadā zīmols tika pārdēvēts par «Lauma Lingerie» un turpina labākās Latvijas veļas dizaina un ražošanas tradīcijas.
Uzņēmumā ir sava dizaineru komanda, kas sezonā veido dizainu vairāk kā 200 veļas modeļiem.
Augstas kvalitātes produkta dizains un konstrukcijas, augstas kvalitātes izejmateriāli.
Plaša izmēru skala: no 65 līdz 120, no kausiņa AA līdz J.
Plašs produktu klāsts – ap 550 dažādu modeļu gadā.
«Lauma Lingerie» atrodas starp «Top 25» Latvijas eksporta uzņēmumiem un ir uzņēmums ar labāko reputāciju tekstila nozarē.
Augsta zīmola pazīstamība Baltijas valstu tirgū.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»