Brauktuve Vecumnieki–Bauska ir sliktāko «topā»

Vecumnieku novadu piektdien, 14. jūnijā, apmeklēs satiksmes ministrs
Tālis Linkaits. Reģionālās vizītes laikā paredzēta tikšanās ar
pašvaldības pārstāvjiem.
«Sarunas fokuss būs vērsts uz ceļiem,
taču esam gatavi atbildēt arī uz citiem jautājumiem,» portālu
informēja Aļona Zandere, satiksmes ministra padomniece komunikācijas
jautājumos. Pēc tam tālāk paredzēts brauciens uz Neretu un Jaunjelgavu.
Guntis
Kalniņš, Vecumnieku novada domes priekšsēdētājs, atgādināja, ka pirms
diviem gadiem ciemos bija ieradies iepriekšējais nozares ministrs Uldis
Augulis un toreiz izdevies vismaz «izspiest» solījumu, ka tiks pārbūvēts
Stelpes ceļš no Rīgas šosejas līdz Nīzerei (reģionālais autoceļš
Iecava–Stelpe). Izstrādāts un apstiprināts projekts, taču, tāpat kā
padomju laikā tikai mazliet pietrūcis, lai no Vecumniekiem līdz Dāviņiem
ceļu klātu asfalts, tikpat nedaudz vajadzējis, lai rekonstruētu Stelpes
ceļu aptuveni sešu kilometru garumā.
«Tiekoties ar ministru,
iecerēts runāt par trim mūsu iedzīvotājiem nozīmīgākajiem ceļu posmiem.
Prioritārā secībā tie ir: Valle–Bārbele–Bauska, Vecumnieki–Misa–Iecava
un Bauska–Linde posms no Vecumnieku centra Ogres virzienā,» uzsvēra
pašvaldības vadītājs.
Ceļa Valle–Bārbele–Bauska rekonstrukcija būtu
risinājums jebkura pagasta iedzīvotājiem pa kvalitatīvu brauktuvi nokļūt
Bauskā. Arī Vecumnieku cilvēkiem tad nevajadzētu mest līkumu cauri
Baldones novada Vārpām, kas tāpat ir savi lieki 15 km.
«Svarīgs
ir posms Vecumnieki–Misa–Iecava, jo Misā koncentrēts ap 700 iedzīvotāju,
ir spēcīgs uzņēmējs, kurš pat apsver iespēju pārcelties uz citu novadu
tikai neapmierinošā ceļa dēļ, jo viss pārējais – gan Rīgas tuvums, gan
dzelzceļa klātbūtne un pietiekamais darbaspēks – viņu apmierina,» atklāj
G. Kalniņš.
Jārod iespēja sakārtot brauktuvi no Vecumniekiem
Ogres virzienā, jo grantsceļš ir ļoti tuvu centram, turklāt turpat, ēkā
Liepu ielā, darbojas pirmsskolas grupas. «Reaģējot uz iedzīvotāju
parakstītu vēstuli par reģionālā autoceļa Bauska–Linde posma kvalitāti
un nepieciešamību to noasfaltēt 300 metru garumā, ministrija veica
pētījumu un atbildēja, ka segums ir apmierinošs un nelielā satiksmes
intensitāte – diennaktī 253 transporta vienības, t. sk. 10% kravas auto –
esot par maz, lai pievērstos problēmai. Neatkarīgu uzskaiti, fiksējot
videonovērošanas kamerās redzamo ainu, veica pašvaldības darbinieki, un
iegūti pavisam atšķirīgi dati. Izrādās, diennaktī šo ceļa posmu izmanto
ap 750 transporta vienību, t. sk. 10% kravas auto,» situāciju raksturo
domes priekšsēdētājs.
Tāpat iecerēts vērst ministra uzmanību uz
satiksmes drošību Vecumnieku centrā, jo divas iezīmētās gājēju pārejas
joprojām ir bīstamas. Lai gan pie skolas izvietotais stacionārais
fotoradars fiksē atļautā braukšanas ātruma pārkāpumus, aiz līkuma
«uzrauga modrā acs» vairs nedarbojas, un neapzinīgo vadītāju spēkrati
«uzņem apgriezienus» līdz pat dzelzceļa pārbrauktuvei. Pašvaldības
amatpersonas uzskata, ka situāciju varētu atrisināt luksofors vai
rotācijas aplis, iespējams, ministrijas pārstāvjiem ir padomā kādas
citas iespējas.
UZZIŅAI
Aplūkojot ceļus, kas pēc
iecerētās reģionālās reformas vedīs no pašreizējiem uz jaunajiem novadu
centriem, LTV raidījums «Aizliegtais paņēmiens» operācijā «Ceļš uz
centru» par vissliktākajiem atzinis septiņus posmus. Izveidotajā «topa»
septiņniekā nepārspēts līderis ir ceļa posms Vecumnieki–Bauska
(reģionālais autoceļš Bauska–Linde). Plānoto jauno administratīvo centru
– Bausku – no Vecumniekiem šķir 35 kilometri, un divas trešdaļas šī
ceļa, no Vecumniekiem līdz pat Dāviņiem, klāj grants segums. Bedres,
«trepe», putekļi, «smilšu vannas», lidojoši akmeņi – tā raksturojama šī
posma «kvalitāte». Gadā ir mēneši, kad nav iespējams pārvietoties ar
normālu transportu.
Va/s «Latvijas Valsts ceļi» informācija liecina, ka šajā posmā asfalta nav un arī nebūs, remontdarbi nav plānoti.
Guntis
Kalniņš, Vecumnieku novada domes priekšsēdētājs: «Vienā ziņā varam būt
priecīgi, otrā – pārsteigti un bēdīgi, ka esam «topa» pirmajā vietā
Latvijā ar ceļa posmu Vecumnieki–Bauska. Nezināju, ka šis maršruts ir
vienīgais, kur nav asfaltēta savienojuma ar plānoto novada centru
jaunajā kartējumā.»
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»