BauskasDzive.lv ARHĪVS

Līdz asfalta uzklāšanai jāgaida

Ruta Keiša

2019. gada 4. jūnijs 00:00

716
Līdz asfalta uzklāšanai jāgaida

Pilsrundāles–Svitenes ceļa rekonstrukcijā atklājas defekti un tiek kavēts darbu grafiks.

Lai gan Rundāles novada iedzīvotāji pavasarī uzgavilēja par asfaltēto Pilsrundāles–Svitenes ceļu, izrādās – prieki bijuši pāragri. Iestājoties pavasarim, pirmās kārtas asfalta segumā atklājušies defekti, kas novēršami pirms otrās kārtas uzklāšanas.

Arī ceļam piegulošo grāvju, caurteku, nobrauktuvju un autobusu pieturvietās darbi nav pabeigti vai arī neatbilst kvalitātei.

Sapulce ar klusuma pauzēm
Piektdien, maija izskaņā, Rundāles novada Bērsteles skolā, kur uz laiku iekārtojusies novada administrācija, notika sapulce par ceļu būves uzņēmuma «Viona» darba gaitu defektu novēršanā un par to, kā ievērots darbu grafiks. Sapulcē piedalījās domes izpilddirektors Aigars Sietiņš, būvinženiere Anna Zvejniece, kuri pārstāvēja pasūtītāju, Rundāles novada pašvaldību. No ceļu būves uzņēmuma «Viona» bija ieradies direktors Ediks Barojans, būvdarbu vadītājs Arams Avetjans, viņa palīgs Stasis Jakštis, SIA «RoadLat» būvuzraugs Sandris Agrickis un  SIA «Myzone» projekta vadītājs-autoruzraugs Deniss Kiselovs.

Sapulces gaita «par tēmu» bija smagnēja, lēna. Bija īsi, aprauti teikumi un garas klusuma pauzes no uzņēmuma «Viona» puses.

Pie vainas – darbaspēka trūkums

Patlaban visi ir nogaidošās pozīcijās, jo no Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) būvju ekspluatācijas nodaļas būvinspektora Ineša Grūbes tiek gaidīts apstiprinājums par veicamo labošanas darbu plānu. Taču, kā uzsvēra būvuzraugs Sandris Agrickis, var un vajag aktīvi turpināt strādāt grāvju un caurteku tīrīšanā un uzstādīšanā, kas kavējas jau par trim nedēļām. No 53 caurtekām labojamas septiņas, bet līdz maija beigām sakārtotas tikai divas. Kavējas arī nobrauktuvju sakārtošanas pabeigšana un pieturvietu platformu izbūve, termiņš bijis 12. maijs.

Uz būvuzrauga jautājumu, kā «Viona» darbus pabeigs laikā, ieskaitot asfalta otro kārtu, – klusums... Tad seko iepauzēta atbilde, ka defektus varētu labot vienu nedēļu... Darbu vadītāja palīgs Stasis Jakštis īsi uzskaita, ka nepieciešamie mērījumi izpildīti, pieturvietās ielikti borti, nobrauktuvēs sākts izbūvēt caurtekas, grāvji tiekot laboti. Uzņēmuma «Viona» direktors Ediks Barojans gan atgādina – darbaspēka trūkums ir akūts un tiem, kas piesakās darbā, nav nepieciešamo zināšanu, iemaņu un nav arī fiziskās veselības. «Mēs apmācām, bet pēc tam darbinieks drīz vien aiziet no mums vai arī «darbojas» ar slimības lapām. Pašlaik mums uzņēmumā ir ap 60 strādnieku,» stāsta E. Barojans.

Pēc Sandra Agricka domām, steidzami jāķeras pie grāvjiem, jo nesenais lietus ir palīdzējis – labi redzams, kur ūdens līmenis bijis augsts, kur tas stāv joprojām, kaut arī krities. Tāpat var sākt topošo bedru vietu izzāģēšanu, uzmērīšanu un izfrēzēto vietu atrādīšanu būvuzraugam un fotofiksāžas veidā BVKB uzraugošajam būvinspektoram. Lielākiem laukumiem nepieciešams klājējs, ar rokām vien kvalitatīvu rezultātu nesasniegt. Visus procesus «Vionai» iesaka fiksēt fotomateriālā un sūtīt būvinspektoram. Stingri jāseko arī asfaltmasas kvalitātei un katru dienu jāpārbauda ieklātās vietas.

Paredzēta soda nauda
Daudzi pamanījuši, ka Pilsrundāles ciemā vienā ceļa posmā pēc ceļmalās esošo ēku īpašnieka iniciatīvas bruģē brauktuvi, nevis klāj asfaltu. Bruģēšana pēc plāna bija jāpabeidz 26. maijā. Ja darbu veicēji 3. jūnijā saņems samaksu par maijā paveikto, darbi turpināsies. Šajā objektā varētu rasties jautājumi arī par drošību. Uz pagaidām nefunkcionējošu ēku tieši no autobrauktuves līmeņa pāri grāvim un pāri diviem caurteku posmiem ved divi bruģēti celiņi. Kāda ir to funkcija un cilvēku drošība perspektīvā? Atliek domāt, ka ēkas renovēšanas laikā šis projekts mainīsies un tur būs arī drošības barjeras.

Rundāles novada pašvaldības izpilddirektors Aigars Sietiņš visvairāk norūpējies par darbu tempu, kvalitāti un iekļaušanos grafikā. Viņš atgādina, ka līgums par objekta kavēšanu nodošanai ekspluatācijā paredz soda naudu līdz 10 procentiem no līguma summas. Patlaban viņš nesaskata nekādus «force majeure» firmas «Viona» ceļā, lai nevarētu strādāt bez kavējumiem. Uz jautājumu, kāpēc atkārtoti iepirkumos tiek izvēlēta ceļu būves firma, kas arī citos objektos ir kavējusi darbus, A. Sietiņš atgādina, ka saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu līdz šim izvēlēts lētākais piedāvājums. Viņš cer, ka nesen ieviestie grozījumi likumā dos iespēju šādu lētāko piedāvājumu arī argumentēti noraidīt, ņemot vērā iepriekšējo negatīvo pieredzi.

FAKTI

«Bauskas Dzīve» atgādina, ka kritiskā stāvoklī esošo ceļa posmu Pilsrundāle–Svitene pašvaldība pārņēmusi no valsts un 2018. gadā sāka tā rekonstrukciju 7,45 kilometru garumā.

Projekta plānotās kopējās izmaksas – 2 245 525,93 eiro; Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai finansējums ir
170 000 eiro, Rundāles novada domes līdzfinansējums – 1 075 525 eiro.

Avots: Rundāles novada dome