Spēt izturēt līdz galam

Bauskas 2. vidusskolas 12.c – pēdējā neklātienes programmas klase.
Stāstu par 12.c klases skolēniem audzinātāja Daina Burceva sāk ar Vijas Baltgailes dzejas rindām:
«Es jums atdevu savas dienas,
Tās krāsojot dāsnumā savā,
Lai taptu tās gaišas, tīras un mirdzošas,
Ietītas dvēseles baltuma skavās.»
Dubultliels prieks par izturīgākajiem
Šī gada 12.c klases absolventi būs pēdējā neklātienes programmas klase. «Un nevaru šoreiz iztikt bez «skumjas nots»,» teic D. Burceva. Viņai patiešām žēl, ka pēdējos divus gadus jauniešu vēlme atgūt nokavēto izglītības jomā bijusi tik maza, ka neklātienes programmas vairs nebūs. Ne visi šīs programmas audzēkņi spēja novērtēt brīnišķīgo iespēju, esot pieaugušam un ģimenes cilvēkam, iegūt bezmaksas vidējo izglītību. «Tieši tāpēc man ir dubultliels prieks par izturīgākajiem un apņēmīgākajiem jauniešiem, kas spēj izturēt līdz galam, par tiem, kas vēl mācās,» uzsver audzinātāja.
Katram ir savas intereses un darīšanas, tāpēc ekskursijās tik bieži nesanāk aizbraukt, bet šo to divpadmitie ir paspējuši apskatīt – būts Tarzāna trasē, sukāžu ražotnē Rāmkalnos, Nacionālajā bibliotēkā, Saeimas namā.
12.c klasē mācās pieauguši cilvēki, un bieži vien skolotājiem jārisina ne tikai mācību problēmas, bet arī dzīves likstas. Jābūt ne tikai kā otrai mammai, bet arī kā dzīvesbiedrei, vīram vai draudzenei, jo daudziem dzīve ir diezgan sarežģīta.
Audzinātāja par šo klasi izsakās pozitīvi – malači, viņi sasniegs to, ko iecerējuši. Dažiem vidējā izglītība nemaz nebūs nepieciešama uzreiz – vienam tā būs vajadzīga pēc gada, citam varbūt tikai pēc pieciem gadiem. Pašlaik viņi vairāk ir pakārtoti savai ģimenei un darbiem. «Domāju, ka lielākajai daļai piemīt pašmotivācija. Gandrīz visas nesaskaņas tiek atrisinātas pārrunu ceļā. Citreiz izskan arī kāds skarbāks vārds, bet, iespējams, vajag sapurināt, lai būtu iedvesma cīnīties tālāk,» spriež D. Burceva.
Tiecas uz mērķi
Katram ir savs mērķis, nepiepildīts sapnis, kura realizēšanai vajadzīga vidējā izglītība. Par Kitiju Līrumu varētu teikt – «mazs cinītis gāž lielu vezumu». Triju gadu laikā viņa sekmīgi spējusi apvienot mācības skolā, darbu un ģimenes dzīvi. Ieguvusi autovadītājas apliecību, iesaistās sabiedriskajās aktivitātēs. Skolotājai gribētos teikt, ka viņa bija un ir īstā klases audzinātāja un organizētāja, jo moderno tehnoloģijas laikmeta jauniešu pašpārliecinātības priekšā dažkārt visas gados krātās gudrības un pieredze pedagoģijā izkūp kā dūmi. Taču Kitija vienmēr prot rast risinājumu, lai klasē valdītu saticība un vienprātība. Kad būs paaugušies abi mazuļi, viņa cer apgūt pedagoga profesiju.
Santa Kalekaure un Arkādijs Lipskis nākotnē nolēmuši darīt ko pavisam jaunu, vēl nebijušu. Ko tieši, viņi neatklāj, bet tā noteikti būs tālākizglītība. Henrijs Kalniņš – sirsnīgs, darbīgs puisis ar ļoti plašu redzesloku, iecerējis turpināt elektriķa darbu, taču tas būs saistīts ar personības izaugsmi un karjeru, stāsta D. Burceva. Ģirts Mucenieks ir ļoti kluss, mierīgs, spēj pozitīvi novērtēt pat neveiksmes. Viņš iecerējis savu karjeru saistīt ar sportu. Oļegs Šebaļins ir ļoti apzinīgs un mērķtiecīgs. Nolēmis apgūt tulka profesiju, jo labi pārzina krievu, angļu un vācu valodu.
Kaspars Maksims Vidiņš ir puisis ar savdabīgu pasaules uztveri, raksturo klases audzinātāja. Viņam patīk būt citādam. Savu nākotni saista ar inženierzinātnes studijām Dānijā. Laura Ose-Grīnhofa vēlas kļūt par profesionālu veterinārārsti. Henriks Matuševs grib sākt mācības Latvijas Nacionālajā aizsardzības akadēmijā un kļūt par godprātīgu Latvijas karavīru. Savukārt Marija Puka nolēmusi studēt ārzemēs. Savu dzīvi viņa iecerējusi saistīt ar interjera dizainu, jo arī brīvajā laikā patīk zīmēt un sportot.
Novērtē skolas izaugsmi
Kopīgos sarunu brīžos audzēkņi atzinuši, ka viņi labprāt turpinātu izglītoties Bauskas 2. vidusskolā, jo gribētos kā skolēniem izbaudīt novitātes, kas paredzētas skolas attīstības plānā. Neatteiktos arī no pamatīgas sportošanas jaunajā laukumā. Viņus allaž priecējusi skolas mājīgā, sakoptā vide. Izglītojamie atzīst, ka viņu brīnišķīgie pedagogi pelnījuši pamatīgu ziedu klēpi, jo sniedz ne tikai zinātniskas, bet arī dzīves gudrības. Dziļas cieņas un apbrīnas vērts, viņuprāt, ir direktores ieguldījums skolas izaugsmē un attīstībā, rūpēs par ikvienu skolas gados. «Kā klases audzinātāja vēlos pateikt direktorei paldies par iespēju desmit gadu garumā strādāt ar vakara un neklātienes programmas jauniešiem. Tā ir nenovērtējama darba, arī dzīves pieredze, ko guvu šajā laikā,» uzsver D. Burceva. Viņa novēl, lai visiem skolas audzēkņiem un darbiniekiem allaž burās pūš ceļavējš, lai visu laiku uz pleca sēž kāds sapnis, kas vēlas būt piepildīts.
Šopavasar tiks aizvērta tā skolas vēstures lappuse, kas bija saistīta ar vakara un neklātienes izglītojamajiem. Bet skolas zvans nekad nerims aicināt vērt Bauskas 2. vidusskolas durvis visus tos, kuri teiks: «Es kāpt gribu kalnā visaugstākā.»
Daina Burceva, Bauskas 2. vidusskolas 12.c klases audzinātāja, latviešu valodas un literatūras skolotāja. Viņu raksturo skolas direktore Vera Grigorjeva:
«Bauskas 2. vidusskolā Daina strādā kopš 2009./ 2010. mācību gada. Darbojas gan dienas, gan neklātienes izglītības programmā, kurā veic arī klases audzinātājas pienākumus. Pedagoģe vienmēr cenšas atbalstīt progresīvās tendences skolas attīstībā. Gatavo savus audzēkņus dažādiem skolas pasākumiem, ārpusskolas aktivitātēm, latviešu valodas olimpiādēm. Viņa ir skolotāja ar pamatīgām zināšanām savā priekšmetā, ar augsti attīstītām saskarsmes spējām, komunikācijas prasmēm un vienlaikus sociāli aktīva un ieinteresēta apkārt notiekošajā. Skolotāja vienmēr gatava atbalstīt un izskaidrot skolēniem vielu, ņemot vērā viņu iespējas un vajadzības, individuālās īpatnības. Viņa prasmīgi veic mācīšanas procesu, balstoties uz jau gūto pieredzi. Daina ir ļoti cilvēciska, atsaucīga un saprotoša pret skolēniem, spējīga ieklausīties un saprast. Viņa stundās un ikdienas skolas dzīvē motivē skolēnus domāt par vispārcilvēcīgām vērtībām. Par vislielāko bagātību darbavietā audzinātāja uzskata savus skolēnus un kolēģus, tāpēc nekad ar viņiem nekonfliktē, spēj būt toleranta, iecietīga, pieņemt un izprast citādo. Būdama latviešu valodas un literatūras skolotāja, Daina saviem audzēkņiem māca ne tikai literāro mantojumu un gramatiku, bet arī veido audzēkņos dzīves mācības izpratni. Māca skolēniem skatuves runas un teātra mākslu, jo viņas pašas hobiji ir daiļliteratūra, teātris un tautiskās dejas. Tāpat viņa cenšas, lai katrs skolēns, neskatoties uz savu likteni, atrod dzīves aicinājumu.»
«Audzinātāja ir pretimnākoša, jauka un sirsnīga. Ja būs nepieciešams, viņa vienmēr palīdzēs. Viņa mūs motivē ar savu labo sirdi un māca, ka mēs mācāmies ne tikai sev,» teic 12.c klases audzēkņi.
Bauskas 2. vidusskolas 12.c klase:
Santa Kalekaure, Arkādijs Lipskis, Kitija Līruma, Ģirts Mucenieks, Marija Puka, Elmārs Šarkovskis, Oļegs Šebaļins, Kaspars Maksims Vidiņš, Artis Pēda. Skolā fotografēšanās dienā nebija Sandras Kapoško, Lauras Oses-Grīnhofas, Henrija Kalniņa un Henrika Matuševa.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»