BauskasDzive.lv ARHĪVS

No iesācēja līdz restorāna vadītāja vietniekam

Ligita Asare

2019. gada 12. aprīlis 00:00

1453
No iesācēja līdz restorāna vadītāja vietniekam

Svarīgs viss – ēdienu kvalitāte, apkalpošanas kultūra un tīrība.

Īslīces pagasta iedzīvotājs Deniss Krips Bauskas «Hesburger» restorānā strādā deviņus gadus, teju kopš dienas, kad apmeklētājiem tika vērtas tā durvis. Bauskas novads Denisam ir dzimtā puse, arī pavāra profesija apgūta tepat – Saulaines tehnikumā Rundāles novadā.

Jāmācās no jauna
Pēc mācībām D. Krips ir praktizējies pavāra darbā kafejnīcā Bauskā. Kad tur darbs izbeidzies, bijusi iespēja sākt karjeru «Hesburger» restorānā, sākumā divus gadus strādājot klientu apkalpošanā. Pēc tam Denisam piedāvāja aizvietot kolēģi, ieņemot maiņas vadītāja amatu, un viņš šo izaicinājumu labprāt pieņēmis. Gan pats, gan uzņēmuma vadība atzina, ka darbs jaunajā amatā Denisam iet no rokas, tāpēc šos pienākumus turpināja veikt pastāvīgi. Tagad jau septīto gadu ir maiņas vadītājs un pēc statusa – arī restorāna vadītājas vietnieks.

D. Krips stāsta, ka restorānā «Hesburger» ēdiena gatavošanas un servēšanas specifika būtiski atšķiras no tām zināšanām un pieredzes, kas bija iegūtas iepriekš. Viss bija jāmācās no jauna, kas arī veiksmīgi padevies. Arī tagad, kad nepieciešams, maiņas vadītājs strādā klientu apkalpošanā. Viņš atzīst, ka darbs ir interesants un patīk strādāt ar cilvēkiem, katra diena atšķiras no iepriekšējās. Lai gan vairums restorāna apmeklētāju ik dienu mainās – caurbraucēji, daudz tūristu vasarās, taču ir arī pastāvīgie klienti, it īpaši vietējie skolēni.

Deniss lepojas ar savu darba kolektīvu, kas ir stabils un ar ko kopā sasniegts augsts darba novērtējums. Par pagājušā gada veikumu Bauskas «Hesburger» kolektīvs atzīts par labāko reģionā un labāko starp visiem uzņēmuma restorāniem Latvijā. Lai izvirzītos šajā sacensībā, pastāvīgi jārūpējas par visiem novērtēšanas kritērijiem, tostarp ēdienu kvalitāti, apkalpošanas kultūru un tīrību. Viņš atzinīgi novērtē sociālās garantijas, kādas tiek nodrošinātas uzņēmumā strādājošajiem, piemēram, veselības apdrošināšanu.

Konsultē Bulgārijā un Ukrainā
Deniss Krips ir pieņēmis izaicinājumu strādāt arī ārzemēs, kur uzņēmums atklājis jaunus restorānus. Ārvalstīs viņa pienākums bijis apmācīt turienes personālu klientu apkalpošanā. Deniss veicis apmācību darbu Ukrainas galvaspilsētā Kijevā, kā arī vairākos restorānos Bulgārijas galvaspilsētā Sofijā. Kolēģu konsultēšanā ārvalstīs viņam bija jāliek lietā gan profesionālās zināšanas, gan krievu un angļu valodas prasmes. Kā iepriekš publiski ziņojusi uzņēmuma biznesa attīstības direktore Ieva Salmela, tuvāko desmit gadu laikā «Hesburger» plāns ir atvērt aptuveni 50 restorānus Bulgārijā.

Vērtējot savu veikumu gan uzņēmumā Bauskā, gan ārzemēs, D. Krips kodolīgi apliecina: «Es tikai pildu savu pienākumu un dalos zināšanās ar kolēģiem.» Speciālists, salīdzinot darbu ārzemēs un uzņēmuma restorānos šeit, atzīst, ka tas īpaši neatšķiras, arī ēdienkarte ir līdzīga, un restorāna klientu izvēle arīdzan. Produktu sortiments Bulgārijā iekļauj jau pazīstamus restorānu ķēdes produktus, kā burgerus, tortiljas, dažādus maltīšu komplektus, uzkodas un desertus. Balstoties uz Bulgārijas nacionālajām īpatnībām, tiek pievienots uz jogurta bāzes veidots dzēriens airāns.

Kā teic D. Krips, arī Ukrainā un Bulgārijā apmeklētāji visbiežāk ir laipni un pieklājīgi. Būtisku atšķirību no Latvijas Deniss ir pamanījis Bulgārijā, kur klientu apkalpošanas darbā, arī «Hesburger» restorānos, personālā dominē vīrieši.

Tritonu vai tortilju?
Ikdienā Deniss saskaras ar ne mazums amizantu gadījumu, kas rada smieklīgas situācijas saskarsmē ar klientiem. Viņš stāsta, ka ir bijušas vairākas reizes, kad pircējs veic pasūtījumu, neieskatoties «Hesburger» ēdienkartē un pasūtot paša izdomātu maltīti. Piemēram, reiz kliente pavisam nopietnā tonī vēlējusies iegādāties «tritonu». Gan Deniss, gan kolēģi sākumā nedaudz samulsuši, taču izdevies noskaidrot, ka kliente vēlas nopirkt vistas gaļas tortilju. Lūk, tā svešie vārdi mēdz transformēties klientu sacītajā. Tā kā restorāns piedāvā gan atsevišķus ēdienus, gan ēdienu komplektus, tad nereti pircējiem nākas skaidrot, ka iegādāties komplektu ir izdevīgāk nekā pirkt atsevišķi. Deniss uzsver, ka tas ir svarīgi, lai klients pēc tam nejustos vīlies.

D. Krips atklāja, ka viņam ļoti svarīga ir ģimene, tāpēc brīvo laiku vislabprātāk pavada kopā ar bērniem, uzspēlējot bumbu vasarā vai slidojot ziemā.

Kolēģi no «Hesburger» Denisu Kripu raksturo kā azartisku un ar humoru apveltītu, kura panākumu atslēga esot optimisms un pozitīvs skats uz dzīvi. Viens no viņa paša iecienītākajiem burgeriem esot dubultais siera burgers.


UZZIŅAI

«Hesburger» ir reģistrēta preču zīme, kas pieder Somijas mātes uzņēmumam «Burger-In Oy». Tas ir ģimenes uzņēmums, kura īpašnieki un vadītāji ir Salmelu ģimene.

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde «Hesburger» 2018. gadā Baltijā pārdošanas apjomu, salīdzinot ar 2017. gadu, ir palielinājusi par 18%. Latvijā pārdošanas apjoms ir sasniedzis 26,1 miljonu eiro, uzrādot otro labāko rezultātu starp Baltijas valstīm (aiz Lietuvas).

Kopējās investīcijas jaunu restorānu izveidē Baltijā 2019. gadā sasniegs aptuveni 7,2 miljonus eiro.

Avots: www.db.lv.