BauskasDzive.lv ARHĪVS

Kodu karšu nomaiņa rada rindas

www.bauskasdzive.lv

2019. gada 12. marts 07:29

1294
Kodu karšu nomaiņa rada rindas

Joprojām «Swedbank» Bauskas filiālē novērojama liela klientu rinda. «Swedbank» mediju attiecību vadītājs Jānis Krops skaidro, ka rindas ir tāpēc, ka stājas spēkā jaunie ierobežojumi kodu karšu lietotājiem. Klientu apkalpošanas centra dati liecinot, ka puse filiāles apmeklētāju patlaban tur ierodas, lai mainītu kodu karti pret kodu kalkulatoru vai lai sāktu lietot «Smart-ID».

Eiropas Savienības direktīva par drošu digitālo autentifikāciju paredz, ka ar šā gada septembri daudzus gadus ierastās internetbankas kodu kartes izmantot vairs nevarēs. «Swedbank» jau pagājušā gada jūnijā uzsāka pakāpenisku pāreju no kodu kartēm uz citiem mūsdienīgiem autentifikācijas līdzekļiem. Lai novērstu risku, ka daļa klientu nokavē slēgšanas brīdi vai saskaras ar rindām, atliekot pāreju uz pēdējo brīdi, «Swedbank» kodu kartēm no šī gada sākuma būtiski samazināti maksājumu limiti. No 10. janvāra dienas maksājumu limits, kuru iespējams veikt ar kodu karti, ir 100 eiro, no 7. marta – 50 eiro, bet no 6. jūnija tas tiks samazināts līdz 20 eiro.

J. Krops aicina klientus izvērtēt attālinātās darbības iespējas. Ja nepieciešama jauna maksājumu karte, labāk pasūtīt tās saņemšanu pa pastu, nevis apmeklēt filiāli. Ja klients vēlas sākt lietot «Smart-ID», var izmantot iepriekš sagatavotās instrukcijas, kas publicētas «Swedbank» mājaslapā (https://www.swedbank.lv/private/campaign/smart-id).

Ja tomēr ir nepieciešams apmeklēt filiāli, Jānis Krops iesaka izmantot iepriekšējā pieraksta sistēmu, lai nav jāgaida rindā. «Kamēr rit kodu karšu maiņa pret kodu kalkulatoriem, cilvēku pieplūdums filiālē ir lielāks nekā parasti,» atzīst bankas pārstāvis.

Filiāļu darba laiku pagarināt neesot iespējams, jo tad tas nozīmētu pārsniegt likumā noteikto darba laiku. Bauskas filiāle klientus apkalpo pirmdienās, trešdienās un piektdienās. Otrdienās un ceturtdienās filiāles darbinieki veic darbus, kas nav saistīti ar klientu apkalpošanu, piemēram, pārbauda klientu sniegto informāciju u. tml. Ieviest garākas darba stundas nozīmētu pārslogot darbiniekus, kuriem jau tagad jāstrādā paaugstinātas slodzes režīmā, cenšoties apkalpot pēc iespējas vairāk klientu.

Trešdien, 13. martā, bankas speciālisti viesosies Jauncodes bibliotēkā, kur sniegs konsultācijas visiem interesentiem, kas vēlēsies saprast, kā lietot jaunās internetbankas autorizācijas ierīces. «Ja ir iedzīvotāju interese, šādu tikšanos varam rīkot arī Bauskas bibliotēkā. Viss, kas nepieciešams, – pašvaldības vai bibliotēkas interese sarunāt ar mums vizītes laiku,» norādīja Jānis Krops.