Komentāri: slēdz ceļus

Pašvaldības uz ceļiem izliek masas ierobežojuma zīmes, jo brauktuves ir tik kritiskā stāvoklī, ka smagsvara auto un tehnika tās pavisam iznīcinātu. Kā šo situāciju vērtējat?
Aigars Sietiņš, Rundāles novada domes izpilddirektors
Jāsaudzē asfalta segums
– Mūsu novadā masas ierobežojuma zīmes uz zemes ceļiem nav. Visvairāk rūpju ir par pirmās kārtas asfalta seguma saudzēšanu pavasarī. Tas ir Pilsrundāles–Svitenes ceļa A9 posms – Rundāles pašvaldības īpašumā esošie 7,75 kilometri. Arī nepabeigtais brauktuves gabals ir jātaupa, lai neizdangā. Par ceļa zīmju izvietošanu atbild firma «Viona», un paredzams, ka masas ierobežojums būs 10 t. Tas aizliegs braukt transportlīdzekļiem (transportlīdzekļu sastāviem), kuru kopējā faktiskā masa pārsniedz zīmē norādīto. Lai gan bija plānots, ka norādi izvietos 8. martā, tas tomēr notiks nākamnedēļ.
Pastāvīgi masas ierobežojuma zīme 7 t atrodas uz Saulaines–Lepšu ceļa asfaltētā posma, jo tur ir plānais segums.
Gatis Skurba, SIA «Binders» asfaltēšanas darbu daļas vadītājs
Ceļa «slepkavas»
– Svara ierobežojumi uz brauktuvēm ir problēma gan zemniekiem, gan būvniekiem un mežizstrādes nozares pārstāvjiem.
Lielākie sarežģījumi ir tad, ja notiek intensīva kustība. Ja vienreiz pa ceļu nobrauks zemnieka traktors ar piekabi, nekas traģisks nenotiks. Traktoram ir īpatnējs riepu spiediens, kas ļauj labi pārvietoties arī pa lauku; vistrakāk – ja intensīvu kustību sāk būvnieku transports un baļķu vedēji. Ja ceļu «rūguma» periodā kravas automašīnas laiž virsū, tad šie ceļa «slepkavas» sagrauj visu brauktuves struktūru.
Drošības naudas iemaksa tūkstoš eiro apmērā par braukšanu pa grants un grunts ceļiem te nelīdzēs. Kravas tehnika ceļu var sabojāt tā, ka remontam pusmiljonu eiro vajadzēs. Vienīgais variants – nofilmēt, kādā kārtībā ceļš ir pirms un pēc brauciena, pirms tam vienojoties par seguma remonta izmaksām, ja tas būs nepieciešams. Saprotu zemniekus – minerālmēsli jāved, bet masas ierobežojuma zīmes neļauj to darīt. Uzņēmējiem tomēr svarīgākais būtu plānot transporta plūsmu – baļķus izvest ziemā un vasarā, nevis šķīdoņa laikā.
Monvīds Strautiņš, Va/s «Latvijas valsts meži» Vecumnieku iecirkņa mežkopis
Darbi jāplāno laikus
– Materiālu izvešanu plānojam lielākoties pa Latvijas valsts ceļiem, taču, ja ir nepieciešamība izmantot pašvaldības brauktuves, to saskaņojam ar domi. Vecumnieku teritorija ir diezgan kompakta, tāpēc pārvietojamies pa saviem ceļiem. Mūsu iecirkņa pārziņā ir teritorijas gan Vecumnieku, gan Iecavas, Baldones un Ķeguma novadā. Pats dzīvoju Iecavas novadā, un tuvākais ceļa posms ar masas ierobežojuma zīmēm, ko esmu redzējis, ir Dzimtmisa–Misas skola, kas iet gar Stīveru kapiem un autobusu pieturu «Salmiņi». Lai gan braucamā daļa no Iecavas līdz Baldonei ir asfaltēta, pavasarī tur tiek ierobežota kravas transporta plūsma.
Cirsmas var izstrādāt visu gadu, tāpēc nesaprotu, kāpēc cilvēki par katru cenu tieši pavasara atkusnī vēlas kaut ko darīt. Iespējams, tālākā nākotnē nekādu krasu pārmaiņu arī nebūs. Jārēķinās ar to, ka visi ceļi nav asfaltēti, tālab darbus jāsāk plānot laikus, piemēram, rudenī, ziemā un sausajā periodā. Ja pāris reižu pa «uzrūgušu» segumu izbrauks kravas transports, vēlāk tam nevarēs «tikt cauri» vieglie automobiļi, jo ceļš būs jau sabojāts, būs nepieciešami brangāki līdzekļi, lai to atjaunotu.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»