BauskasDzive.lv ARHĪVS

Neapmierina gausā deklarāciju pieņemšana

Ligita Asare

2019. gada 7. marts 18:28

2330
Neapmierina gausā deklarāciju pieņemšana

Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs Bauskas novada administrācijas namā Uzvaras ielā 1 Bauskā darbojas kopš šī gada februāra. «Bauskas Dzīve» šonedēļ iepazina situāciju, kā tas strādā, kad diezgan saspringtu situāciju raisījusi pašreizējā aktualitāte – iedzīvotāju ienākumu deklarāciju iesniegšana.

Vienotā klientu apkalpošanas centra vadītāja Līga Čakāne paskaidroja, ka centrs ir vienotajā klientu pakalpojumu tīklā, tāpēc jāatbild arī uz vienotā konsultāciju telefona zvaniem no portāla www.latvija.lv, uz kuru cilvēki zvana par visdažādākajiem jautājumiem no visas Latvijas. Kad «Bauskas Dzīve»  apmeklēja centru, L. Čakāne telefoniski konsultēja par mājdzīvnieka reģistrēšanas kārtību. Centra vadītāja atzīst, ka pirmais mēnesis darbiniekiem centrā bijis kā ugunskristības. Jāprot ātri atrast klientam nepieciešamo informāciju dažādās jomās un jācenšas piedāvāt risinājumu katram.

Pašlaik visvairāk iedzīvotāju interesējas par ienākumu deklarāciju iesniegšanu. Valsts ieņēmumu dienesta (VID) darbinieki klientus šeit pieņem tikai VID vienotajā klientu apkalpošanas laikā – pirmdienās, otrdienās un ceturtdienās. Pārējā laikā klientus par deklarāciju iesniegšanu konsultē pašvaldības klientu apkalpošanas speciālisti. Trešdien, 6. martā, portāls novēroja, ka atnākušie saņēma veidlapas un pašvaldības speciāliste deva padomus par deklarācijas aizpildīšanu. Ja klienta rīcībā ir visa informācija, kas nepieciešama deklarēšanai, vai arī klients paļaujas uz VID rīcībā esošiem datiem, tad dokumentu varēja noformēt līdz galam.

Ar klientu apkalpošanas speciālistes Ievas Skujenieces atbalstu deklarāciju iesniedza Ilgonis Ādams no Vecsaules pagasta. Pēc tam dokumentu nodos VID apstrādei datu sistēmā. Pašvaldības speciālistiem nav piekļuves VID datubāzei. Tāpēc, ja klientam ir zināmi tikai savi attaisnojamie izdevumi, kas attiecas uz nodokļu pārmaksu, centra speciālisti konsultē, kas un kurā ailītē ierakstāms, taču deklarāciju iesniegt jānāk VID noteiktajās klientu apkalpošanas dienās. Tā arī Liāna Hrustaļova bija ieradusies, lai saņemtu veidlapu un padomus, bet deklarācijas iesniegšanai būs jāvelta cita diena.

Brīdī, kad «Bauskas Dzīve» bija apkalpošanas centrā, tur klientu rinda neveidojās. Bet apmeklētāju plūsmas intensitāte mainoties dažādās stundās, kā arī tā esot atšķirīga pa dienām. I. Skujeniece pastāstīja – dienās, kad centrā pieņem klientus VID speciālisti, veidojas rindas. Piemēram, 4. martā uz deklarāciju iesniegšanu bijis ap simt apmeklētāju.

Ceturtdien, 7. martā, «Bauskas Dzīve» novēroja, ka iedzīvotāju ienākumu deklarāciju iesniegšana kūsāja gan Valsts ieņēmumu dienesta klientu apkalpošanas centrā, gan vienotajā apkalpošanas centrā Bauskas novada administrācijas ēkā Uzvaras ielā 1.

VID klientu centrā plkst. 11.30 rindā gaidīja ap 30 klientu. Tur satiktā Bauskas iedzīvotāja, pensionāre un invalīde, Janīna pauda lielu neapmierinātību par gauso deklarāciju pieņemšanu un novērtēja procesu kā cilvēku mocīšanu. Viņa bija neizpratnē, kāpēc tāda klientu pieplūduma laikā apkalpo tikai divi darbinieki. Tobrīd, gaidot rindā, pensionāre bija pavadījusi jau pusotru stundu, taču pirms viņas bija vēl septiņi cilvēki. Pensionāre pastāstīja, ka deklarācijas iesniegšanu uz vēlāku laiku atlikt nevarot, jo iepriekšējā gadā ieguldījusi lielu naudas summu medicīnas pakalpojumiem. Tā tagad nepieciešama, lai atkal varētu ārstēties.

Gaidītāju rindas fonā VID klientu apkalpošanas centrā var vērot izlikto diplomu Valsts ieņēmumu dienestam «Uzslavētākais izcila servisa sniedzējs».

Pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā ap plkst. 11.40 bija izveidojusies 19 cilvēku rinda deklarāciju iesniegšanai VID. Līdz tam brīdim bija apkalpoti jau 45 klienti. Pozitīvi vērtējama abos klientu centros ir elektroniskā rindas organizēšana. Saņemot savu kārtas numuru, klientam ievērojami tiek atvieglota gaidīšana; rinda ir, bet nenotiek fiziska drūzmēšanās.