BauskasDzive.lv ARHĪVS

Vairāk jāsaņemas mācībām

Indra Vētra

2019. gada 5. marts 00:00

279
Vairāk jāsaņemas mācībām

Bauskas pilsētas pamatskolas 9.b klase – sava viedokļa aizstāvji.

Skolotājas Intas Šarikovas aprūpē pašlaik ir divas audzināmās klases – 2.b un 9.b. Mazākajiem skolotāja vada gandrīz visas mācību stundas, izņemot angļu valodu, matemātiku, sportu un mūziku, devītajiem – tikai audzināšanas stundas.

Individuālisti
«Mans mērķis ir lielos bērnus nogādāt līdz izlaidumam. Šī ir otrā reize, kad piekritu vienlaikus audzināt divas klases. Mazos pati varu veidot, toties vecākie skolēni mani saprot no pusvārda, taču ne vienmēr uzdoto pilda. Devītie ir personības ar savu viedokli, tēlaini izsaka domas. Savi argumenti viņiem ir paši svarīgākie. Brīžiem vajag pabakstīt, lai nenobasto kādu stundu,» teic I. Šarikova. Jauniešiem patīk darboties sociālajos tīklos, viņi ir ļoti zinātkāri informācijas tehnoloģu jomā. Kad stunda beidzas, pie rokas ir telefons un dažreiz nekas cits apkārt vairs neeksistē.

Atšķirībā no paralēlklases šie skolēni vairāk ir individuālisti. Pēc skolas katram ir savas intereses un nodarbes. Gandrīz visi zina, ar ko saistīs nākotni, – daži izglītosies Bauskas Valsts ģimnāzijā, citi sevi redz kādā tehnikumā. Mārcis Štāls, Samanta Staškevica, Amanda Ķince, Keitija Tukiša un Ralfs Romanovs apsver iespēju mācīties  vidusskolā. Mārča aizraušanās ir diezgan daudzveidīgas – viņam patīk peldēt, spēlēt dambreti, šahu, pokeru, futbolu, basketbolu, datorspēles, braukt ar riteni, skriet maratonu, degustēt ēdienus un dzērienus vai zvilnēt pie televizora, iejūtoties filmu un seriālu kritiķa lomā.

Sportotāji un mākslinieki
Samantai tīk dziedāt, dejot un jauki pavadīt laiku draugu lokā. Viņa teic, ka klasē esot jautri cilvēki. Keitijai Tukišai ir arī otrs variants, domājot par nākotni, – kādā Rīgas koledžā  iegūt zināšanas modes jomā. Viņa desmit gadus nodarbojas ar jāšanas sportu,  starptautiskās sacensībās sasniedz labus rezultātus. Meitenei patīk ceļot, viņa daudz laika pavada pucējoties un iepērkoties, izklaidējoties kopā ar draugiem.

Pēc vidusskolas absolvēšanas Ralfs cer iestāties augstskolā un apgūt datortehniku. Brīvajā laikā aizraujas ar peldēšanu. Renāru Vītoliņu saista svarcelšana, dažādas sacensības, peldēšana un garu distanču braukšana ar velosipēdu. Pēc pamatskolas plānots doties uz ārzemēm. Alise Graičūna neatklāj nākotnes profesiju, taču atzīst, ka vēlas mācīties tehnikumā un vienlaikus strādāt. Īpašu hobiju neesot, patīk dejot, eksperimentēt ar kosmētiku, taisīt manikīru. «Mūsu klase ir ļoti atklāta un nedaudz agresīva, bet esam visi par visiem, cits citam pāri nedarām. Prieks, ka esmu nonākusi šādā kolektīvā,» atzīst Alise. Rebeka Zotova sevi redz modes dizaina jomā. Skolniece aktīvi iesaistās skolā rīkotajos pasākumos un olimpiādēs, mācās Bauskas mākslas skolā un dzied vokālajā studijā «Aprīļa pilieni».

Dzirdot pozitīvas atsauksmes par Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikumu, Sanija Borkovska izvēlējusies mācīties tieši tur. Kādreiz apmeklējusi dažādus pulciņus, tagad laiks vairāk tiek veltīts mācībām: «Pagaidām dzīve vēl nav sakārtota, taču viss mainīsies pēc izlaiduma. Vasarā strādāšu un iestāšos citā skolā.»

Sarunas iz dzīves
Ekskursijās skolēni braucot kopā ar paralēlklasi. «Man vairāk ar viņiem sanāk sarunas iz dzīves. Motivēju mācībām, konsultāciju apmeklēšanai, lai spēj «savilkt galus». Ļoti vēlos redzēt visus izlaiduma dienā ar sekmīgi nokārtotiem eksāmeniem. Vidējais kolektīva vērtējums varētu būt labāks. Jauniešiem trūkst apņemšanās sevi piespiest darbam. Jāmēģina slinkumu «izdzīt», visi to var, ir tikai jāgrib. Īpaši sekoju līdzi pārbaudes darbiem. Ja paredzēts kontroldarbs, laikus atgādinu par nepieciešamību tiem labi sagatavoties. Brīžiem jācīnās kā ar maziem bērniem. Cenšos viņus vairāk iedrošināt,» stāsta Inta Šarikova.

Skolotāja audzēkņiem novēl īstenot mērķus, piespiest sevi vairāk darīt, censties, lai  izaugtu par labiem, laimīgiem un sirsnīgiem cilvēkiem. I. Šarikova laikus iesaka domāt par profesiju un tehnikuma izvēli, jo ne visi pēc vidusskolas var «pavilkt» augstskolu.


Bauskas pilsētas pamatskolas 9.b klases audzinātāja, sākumskolas pedagoģe Inta Šarikova.
 «Intai Šarikovai 9. klases audzināšana bija izaicinājums, un viņa to pieņēma mācību gada sākumā, jo nebaidās grūtību un prot komunicēt ar dažāda vecuma bērniem. Viņa ir sākumskolas skolotāja ar lielu pieredzi un augstu atbildību. Strādāt ar jaunāko klašu skolēniem ir citādāk, taču skolotāja cenšas izprast devītklasnieku problēmas un grūtības, iesaka risinājumus to pārvarēšanai un palīdz  izprast, cik svarīgi ir labi sagatavoties nobeiguma pārbaudes darbiem. Daudz laika velta individuālām sarunām gan ar skolēniem, motivējot mācīties, gan viņu vecākiem, pārliecinot, cik svarīgs ir viņu atbalsts. Ceru, ka izlaidumā skolēni sacīs daudz paldies vārdu savai audzinātājai,» vērtē Bauskas pilsētas pamatskolas direktors Jānis Rumba.
«Skolotāja ir ļoti mīļa, jauka, laipna, saprotoša, izpalīdzīga. Klāt ir brīžos, kad radušās problēmas, un cenšas tās atrisināt. Rūpējas par klasi un uztraucas par katra skolēna sekmēm un uzvedību. Lai gan viņa ir piektā skolotāja, kas uzņēmusies mūsu audzināšanu, uzskatām, ka mums ir paveicies ar audzinātāju,» stāsta 9.b klases jaunieši.


Bauskas pilsētas pamatskolas 9.b klase:
Sanija Borkovska, Alise Graičūna, Amanda Ķince, Ralfs Romanovs, Samanta Staškevica, Mārcis Štāls, Keitija Tukiša, Renārs Vītoliņš, Rebeka Zotova.
Fotografēšanās brīdī skolā nebija Artūra Gabrāna, Ernesta Markusa Gulbja un Kristera Mašinska.