BauskasDzive.lv ARHĪVS

Komentārs: bīstami bedraini ceļi

Komentārs: bīstami bedraini ceļi

Ko ar asajām asfalta bedrītēm tagad iesākt, kādi ieteikumi?

Diennakts dežūras
Valdis Tions, VA/S «Latvijas Autoceļu uzturētājs» Jelgavas ceļu rajona direktors:
– Ziemas dienesta režīmā «Latvijas Autoceļu uzturētājs» strādā līdz 31. martam, kad notiek diennakts dežūras, ceļu tīrīšana jebkurā laikā, ja tas nepieciešams. Lai arī nesnieg, arī tagad ik pa brīdim jākaisa brauktuves – pie šādām temperatūras svārstībām tas jādara gandrīz katru rītu. Uz ceļiem ar asfalta segumu veidojas «avārijas» bedres – tās tiek aizpildītas ar auksto asfaltbetonu.
Grantsceļi diemžēl ir nemainīgi bēdīgā stāvoklī, it īpaši posms Likverteni–Jaunsaule–Skaistkalne. Tiklīdz temperatūra un laikapstākļi ļaus, tur plānots uzbērt šķembu kārtu, lai nodrošinātu caurbraucamību.
Ļoti labi, ka ir pārbūvēti divi ceļa posmi – viens Brunavas, otrs Mežotnes pagastā. Protams, arī uz pārbūvētajiem grantsceļiem būs apgrūtinoši braukšanas apstākļi ziemā un pavasarī, bet situācija noteikti nebūs tik kritiska kā līdz šim.
Bauskā, Iecavā un Skaistkalnē kopumā «Latvijas Autoceļu uzturētājā» strādā 41 darbinieks, ieskaitot administrācijas pārstāvjus.


Situācija nav kritiska

Vasilijs Ņikiforovs, Vecumnieku novada pašvaldības SIA «Jaunolis» valdes loceklis:
– Apsekojot pašvaldības ielas Vecumniekos, pirmdien, 18. februārī, tika konstatētas bedres asfaltā Skolas ielas lejasdaļā, kas šogad ir varbūt mazliet dziļākas. Kā ik pavasari, pa kādai bedrei pamanīts arī Kalna, Ceriņu un Rīgas ielā. Daudzviet, arī Misas un Beibežu ciemā, asfalts vēl apledojis, brauktuvi klāj peļķes, tāpēc nevar zināt, kādas būs ielas, kad ledus nokusīs un ūdens pazudīs. Piemēram, Beibežos pērn asfalts tika bagātīgi «salāpīts», tāpēc nedomāju, ka gaidāmi lieli pārsteigumi.
Lai gan pašvaldības ceļu segums ir vecs un ielāpu vairāk nekā asfalta, vismaz pagaidām situācija nav kritiska; tā līdzīga ainai, kāda ziemas beigās vērojama citus gadus. Tiesa gan, šopavasar bojājumi virskārtā izveidojušies agrāk.
Bedres tiks aizpildītas ar auksto asfaltbetonu, līdzko būs pieejams materiāls. Ražotājs to solīja šīs nedēļas beigās, nākamās nedēļas sākumā.
Novada pagastos pašvaldības ielu un ceļu apsekošanu veic pārvalžu vadītāji. Pagaidām vēl nav saņemta informācija par «avārijas» bedrēm pagastos.


Lieki kilometri un laiks
Vera Strogonova, Vecumnieku iedzīvotāja, skolotāja:
– Ikdienā jau vairākus gadus ļoti daudz pārvietojos ar automašīnu. Līdz mājām nelielu gabaliņu jābrauc pa grantsceļu. Bieži vien šķiet, ka riteņi lielo bedru un nelīdzenuma dēļ aizripos katrs uz savu pusi. Asās bedres asfaltā ir vēl trakākas, uz tām var viegli pārsist riepas.
Ceļi ir jālabo, tie nedrīkst būt tik briesmīgi. Jau tā cilvēki tērē daudz naudas transportlīdzekļa uzturēšanai, jo jāmaksā par tehnisko apskati, ceļa nodoklis, turklāt ja vēl bedru dēļ sagandētā mašīna regulāri jādzen uz servisu labot, izdevumi pieaug. Par laimi, ceļš no Vecumniekiem uz Rīgu ir normāls, bet ko teikt tiem, kuriem jānokļūst Bauskā? Zinu, ka daudzi nestūrē pa taisno, bet apkārt – brauc uz Baldones pusi un pēc tam cauri Iecavai. Tie ir vairāki desmiti lieku kilometru, kaut gan pa taisno būtu apmēram 35. Šoferi saudzē savus spēkratus, taču brauciens pa labāku ceļu ir tālāks, tam jāatvēl lielāki naudas resursi un papildu laiks.
Ja gadās pārvietoties pa sliktu ceļu, cenšos braukt lēni, bet tas īsti nelīdz, jo bedres ir visur. Ļoti skumji, ka maksāju par to, ko nesaņemu.