BauskasDzive.lv ARHĪVS

Piedāvā risinājumu tranzītielu finansējumam

Uldis Varnevičs

2019. gada 19. februāris 00:00

11
Piedāvā risinājumu tranzītielu finansējumam

Satiksmes ministrs Bauskā uzklausa vietējās problēmas.

Īsā vizītē Bauskā pagājušajā nedēļā bija ieradies jaunais satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Viņš stāstīja par jaunumiem ceļu nozarē un plānotajiem projektiem, kā arī uzklausīja Bauskas novada vadību.

Uz tikšanos ar ministru 14. februārī bija ieradies Bauskas novada domes priekšsēdētājs Arnolds Jātnieks, viņa vietnieks Voldemārs Čačs un izpilddirektors Jānis Kalinka. Kopā ar ministru Bauskā viesojās valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands un ministra biroja vadītāja Arita Ūdre. Vizīte bija īsa – ministrs uzsvēra, ka viņa mērķis ir iepazīt novadu ikdienu un Bauskā viņš ieradies uz neilgu laiku pirms došanās uz Lietuvu. Nākotnē ministram Bauskas novadā plānota plašāka tikšanās.

Apvedceļš plānos iezīmēts
Ministrs iepazīstināja ar plānojamiem projektiem, kas var skart Bauskas novadu. Viņš uzsvēra, ka pašlaik notiek iepirkums projektam par Ķekavas apvedceļu, nākamgad varētu sākt būvdarbus. Jaunais apvedceļš saīsinātu laiku, kas autobraucējiem jāpavada ceļā no Bauskas uz Ķekavu.

Runājot par Bauskas apvedceļa projektu, T. Linkaits atzina, ka to, visdrīzāk, īstenos par nākamā Eiropas plānošanas perioda finansējumu. Bauskas novada pārstāvji aicināja to realizēt vienlaikus ar «Rail Baltica» tilta izbūvi pāri Mēmelei, bet ministrijas pārstāvji atzina, ka diez vai tas būs iespējams. «Tie ir divi dažādi projekti ar atšķirīgiem finansējuma avotiem. Apvedceļu labākajā gadījumā varētu sākt projektēt nākamās desmitgades vidū, bet pa «Rail Baltica» jau 2025. gadā būtu jābrauc vilcieniem,» pauda D. Merirands. Tomēr skaidrs, ka Bauskai būs apvedceļš – plānos tas iezīmēts.

Piedāvā maiņu
Baušķenieki aktualizēja arī citus ceļu jomas jautājumus, atgādinot ne tikai par esošajām problēmām, bet pieminot arī nākotnē nepieciešamās pārmaiņas. Satiksmes ministrs slavēja Bauskas novadu par pārbūvētajām pilsētas tranzītielām un tiltiem, bet domes priekšsēdētājs Arnolds Jātnieks uzsvēra, ka apli vajadzētu arī aiz Mēmeles tilta, krustojumā ar Draudzības ielu, jo tur rītos satiksme ir ļoti intensīva.

J. Kalinka atzina, ka būtu godīgi, ja valsts pārņemtu pilsētas tranzītielas, kā tas ir Iecavā. «Slodze ir tik liela, ka nesen remontētās akas atkal iesēdušās. Un tas jālabo par pašvaldības naudu,» pauda izpilddirektors. T. Linkaits apliecināja, ka tas ir iespējams, bet tad jāveic maiņas darījums, dažus ceļus atdodot pašvaldības pārziņā. A. Jātnieks atzina, ka pašvaldība šādam priekšlikumam ir gatava.

Apsprieda arī plānotos ceļu remontus. T. Linkaits informēja, ka šogad iecerēts izstrādāt rekonstrukcijas projektu ceļa posmam no Bauskas līdz Pilsrundālei. «Man pat diplomātiskā dienesta pārstāvji saka, ka ceļš uz Rundāles pili ir slikts,» sacīja ministrs. 2020. gadā varētu sākt tā rekonstrukciju.

V. Čačs informēja, ka šogad plānots pārbūvēt ceļa posmu no Bauskas līdz Īslīces pagasta Bērzu ciemam. Baušķenieki sūdzējās vēl par diviem ceļu posmiem. Valsts ceļu plānotāji Vecsaules un Dāviņu pagastā nevēlējās izbūvēt dažus simtus metru asfaltēta ceļa, lai savienotu pašu asfaltētās brauktuves ar pašvaldības asfaltētajiem ceļiem. Ministrs solīja šiem jautājumiem pievērst uzmanību.

Iesaka privātos
Sarunās pieminēja optisko kabeļu tīklu projektu – kabeļi ir ievietoti, bet labuma no tā nav ne pašvaldībām, ne iedzīvotājiem. T. Linkaits atzina, ka projekts bijis neveiksmīgs un risinājuma pagaidām nav.

Apsprieda arī sabiedriskā transporta pakalpojumus. Ministrijas pārstāvji pauda viedokli, ka efektīvāk būtu nevis pašiem veikt pārvadājumus, bet visu atstāt privātajiem uzņēmējiem. «Talsu novadā atteicās no pašpārvadājumiem, un privātie varēja atvērt vairāk reisu, rezultāti ir labāki,» minēja D. Merirands.