BauskasDzive.lv ARHĪVS

Satiksmes ministrs Bauskas novada domē uzklausa vietējās problēmas

Uldis Varnevičs

2019. gada 15. februāris 12:46

2983
Satiksmes ministrs Bauskas novada domē uzklausa vietējās problēmas

Īsā vizītē Bauskā šonedēļ bija ieradies jaunais satiksmes ministrs Tālis Linkaits, viņš gan šoreiz tikās tikai ar novada domes vadību. Minstrs iepazīstināja ar plānotajiem projektiem, kā arī uzklausīja Bauskas novada pašvaldības pārstāvjus.

Ar ministru 14. februārī tikās Bauskas novada domes priekšsēdētājs Arnolds Jātnieks, priekšsēdētāja vietnieks Voldemārs Čačs un izpilddirektors Jānis Kalinka. Kopā ar ministru bija ieradies valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands un ministra biroja vadītāja Arita Ūdre. Vizīte bija īsa – ministrs uzsvēra, ka viņam ir mērķis iepazīties ar novadu ikdienu, nākotnē te plānojis plašākas tikšanās.

T. Linkaits iepazīstināja ar plānojamiem projektiem, kas var skart Bauskas novadu. Viņš uzsvēra, ka pašlaik notiek iepirkums projektam par Ķekavas apvedceļu un nākamgad varētu sākties būvdarbi. Jaunais apvedceļš saīsinātu laiku, kas jāpavada autobraucējiem ceļā no Bauskas uz Ķekavu.

Pieskaroties Bauskas apvedceļa projektam, T. Linkaits atzina, ka to īstenos, bet, izmantojot jau nākamā Eiropas plānošanas perioda finansējumu. Bauskas novada pārstāvji aicināja vienlaicīgi ar «Rail Baltic» izbūvi īstenot tilta celtniecību pāri Mēmelei, bet ministrijas pārstāvji norādīja, ka tas diez vai būs iespējams. «Tie ir divi dažādi projekti, finansējuma avoti ir dažādi. Apvedceļu iesāks projektēt labi ja nākamās desmitgades vidū, bet pa «Rail Baltic» jau 2025. gadā būtu jābrauc vilcieniem,» pauda D. Merirands. Tomēr esot skaidrs, ka Bauskas apvedceļš būs – plānos tas ir iezīmēts.

Baušķenieki aktualizēja arī citus ceļu nozares jautājumus, atgādinot ne tikai par esošajām problēmām, bet pieminot arī nākotnē nepieciešamās izmaiņas. Satiksmes ministrs slavēja Bauskas novadu par pārbūvētajām pilsētas tranzītielām un tiltiem, bet domes priekšsēdētājs Arnolds Jātnieks norādīja, ka vajadzētu apli arī aiz Mēmeles tilta krustojumā ar Draudzības ielu, jo tur rītos satiksme ir ļoti aktīva. Saistībā ar tranzītielām J. Kalinka norādīja, ka būtu tikai godīgi, ja valsts pārņemtu pilsētas tranzītielas, kā tas ir Iecavā. «Slodze ir tik liela, ka nesen remontētās akas ir atkal iesēdušās. Un tas jāremontē par pašvaldības naudu,» pauda izpilddirektors. T. Linkaits atzina, ka tas ir iespējams, bet tad jātaisa maiņa – dažus ceļus atdot pretim pašvaldībai. A. Jātnieks piekrita, ka ar to nav nekādu problēmu – pašvaldība ir gatava veikt šādu maiņu.

Apsprieda arī plānotos ceļu remontus – T. Linkaits informēja, ka šogad plāno izstrādāt projektu ceļa posma no Bauskas līdz Pilsrundālei rekonstrukcijai. «Man pat diplomātiskā dienesta pārstāvji saka, ka ceļš uz Rundāles pili ir slikts,» teic ministrs. Savukārt 2020. gadā varētu sākties rekonstrukcijas darbi. V. Čačs informēja, ka šogad plānots pārbūvēt ceļa posmu no Bauskas līdz Īslīces pagasta Bērzu ciemam.

Vēl baušķenieki sūdzējās par diviem ceļu posmiem, kad valsts ceļu plānotāji Vecsaules un Dāviņu pagastā nevēlējās noasfaltēt dažus simtus metru, lai savienotu pašu asfaltētās brauktuves ar pašvaldības asfaltētajiem ceļiem. Ministrs solīja šiem jautājumiem pievērst uzmanību.

Sarunās tika pieminēts optisko kabeļu tīklu projekts – kabeļus savilka, bet labuma no tā nav ne pašvaldībām, ne iedzīvotājiem. T. Linkaits atzina, ka projekts bijis neveiksmīgs un risinājuma pagaidām nav.

Apsprieda arī sabiedriskā transporta pakalpojumus. Ministrijas pārstāvji gan pauda viedokli, ka efektīvāk būtu nevis pašvaldībai veikt pārvadājumus, bet visu atstāt privātajiem uzņēmējiem. «Talsu novads atteicās no pašpārvadājumiem un privātie varēja atvērt vairāk reisu, rezultāti ir labāki,» minēja D. Merirands.