BauskasDzive.lv ARHĪVS

Potenciālos tūristus pievilinās ar dažādām aktivitātēm

Sandra Danosa

2019. gada 1. februāris 00:00

17
Potenciālos tūristus pievilinās ar dažādām aktivitātēm

Lai popularizētu tūrisma iespējas Bauskā un apkārtējos novados, Bauskas tūrisma informācijas centrs (TIC) no šodienas, 1. februāra, līdz svētdienai, 3. februārim, piedalās Latvijas tūrisma izstādē «Balttour 2019», kas šogad tiek rīkota jau 26. reizi.

Bauskas tūrisma informācijas centra vadītāja Inese Turkupole-Zilpure stāsta, ka, līdzīgi kā iepriekšējos gados, Bauskas TIC meklējams Zemgales kopīgajā stendā.

Jauns buklets «Iepazīsti Bausku!»
Katru dienu uzmanības piesaistīšanai izdomātas dažādas aktivitātes, kas neesot mazsvarīgas, jo tādējādi iespējams ieinteresēt un sākt sarunu ar apmeklētājiem. Iecavas novada atpūtas vieta «Labirinti» piedāvās uzspēlēt galda spēles, Bauskas muzejs sevi pieteiks ar «Ziņģu brāļiem», par īpašu fotostūrīti parūpējies amatniecības un kultūras centrs «Mazā muiža», savukārt Rundāles pils sevi prezentēs ar jauno spēli «Popurijs». Sevi reklamēs arī Bārbeles skola, kas pērn iegājusi tūrisma apritē, un pagājušais gads parādījis, ka daudziem Latvijā ir interese par šādu objektu. Svētdien z/s «Vaidelotes» rīkos garšvielu meistarklasi, par sevi šajās trijās dienās atgādinās arī Bauskas alus darītava un vēl virkne vietējā tūrismā iesaistīto.

«Pārstāvniecība būs plaša, sev piešķirto laukumu aizpildīsim pienācīgi,» vērtē I. Turkupole-Zilpure, piebilstot, ka tūrisma gadatirgum sagatavota arī pamatīga bāze ar iespieddarbiem. Viens no pieprasītākajiem materiāliem ir pasākumu plāns, būs pieejami arī vietējo tūrisma uzņēmēju sagatavoti bukleti. Tūrisma gadatirgū pavisam «svaigs» materiāls būs pērnā gada nogalē izdotais buklets «Iepazīsti Bausku!». TIC vadītāja atklāja, ka ilgu laiku nekas līdzīgs nebija iznācis, pēdējais iespieddarbs bijis tiražēts 2004. gadā. Pateicoties pašvaldības finansiālam atbalstam – 1548 eiro, minētais materiāls tapis 4000 eksemplāros latviešu, 2000 angļu un tikpat krievu valodā. «Cilvēki izstādē atlasa materiālus, vairākumu interesē mūspuses jaunumi. Jābūt gatavam šādai interesei, jāpārzina, kas jauns ir objektos. Mūsu novitāte ir «Mazā muiža», jaunums ir arī Kugrēna vīna darītavā sāktās vīna degustācijas,» stāsta I. Turkupole-Zilpure.

Vērtība ir idejā
TIC vadītāja atzīst, ka tūrismā svarīga ir ideja un radošums, dažkārt nevajagot milzu naudu, lai dažādotu piedāvājumu. Mūspuse esot piesātināta ar kultūrvēsturiskiem un mākslas objektiem, taču trūkstot gardēžu tūres un aktivitātes. «Tūrisma firmas parasti kombinē – lai ir, ko apskatīt, lai ir, ko nobaudīt, lai ir arī aktīvā atpūta, pēdējais aspekts īpaši svarīgs bērniem un jauniešiem. Esam nelielā attālumā no Rīgas, un pie mums lielākoties dodas īsākos ceļojumos, bet vairākas reizes gadā piedāvājumu atsvaidzināšana ar kādu «rozīnīti» nav mazsvarīga,» pārliecināta I. Turkupole-Zilpure.

Viņa akcentē, ka ne mazāka loma šajā lauciņā ir sabalansēt bezmaksas un maksas aktivitātes. Piemēram, patiesi ģeniāls veikums un īpašs «magnēts» Bauskas pilsētai ir Rožu alejas izveide Rīgas ielā. Ļaudis no Jelgavas un Rīgas rudenī un ziemā braukuši aplūkot tieši šo bezmaksas vides objektu, kuram piepulcējusies arī zivju mozaīka. «Patiesi lielisks projekts. Paldies cilvēkiem, kas to radījuši! Arī Bauskas Rātsnamu tūrisma firmas labprāt izvēlas, jo ekspozīcijas apskate ir gana atraktīva un turklāt bez maksas,» teic TIC vadītāja.

Viņa ir skeptiska par dalību tūrisma izstādēs, jo uzskata, ka nav pienācīgas atdeves. Mūsdienu informācijas laikmetā esot pieejami efektīvāki kanāli, kur izplatīt informāciju. Tie, piemēram, ir sociālie tīkli, vērtīgāks esot viens raksts ārvalstu laikrakstā vai žurnālā nekā dalība tūrisma gadatirgū. Tālab šogad nolemts nebraukt uz ikgadējām tūrisma izstādēm Viļņā un Tallinā. Lietuvas firmas parasti zinot Bausku un apkārtni, lielākoties paši atrodot kontaktus ar interesējošiem objektiem, Igaunijā interese esot lielāka. Tālab TIC vadītāja ir gandarīta, ka vienā no Igaunijas lielākajiem tūrisma žurnāliem februārī būs plaša publikācija par atpūtas iespējām Bauskas apkārtnē. I. Turkupole-Zilpure ir pārliecināta, ka arī «Balttour» ir jāmainās: «Mēs redzam, ka tūrisma firmu halle ir pilna, bet patiesībā vietējais ceļotājs februārī vēl īsti nav gatavs plānot braucienu pa Latviju.   Ziema mūsu tūrisma uzņēmējiem ir klusā sezona, daudzi par piedāvājuma atvēršanu, jaunumiem paziņo vien aprīlī. To ņēmuši vērā arī citi TIC un pielāgojuši savu iespieddarbu drukāšanu uz šo pavasara mēnesi. Tūrisma tirgi nav tādi, kādi bija agrāk. Tas nav ne slikti, ne labi, tas ir fakts. Tālab rūpīgāk jāizvērtē mārketinga aktivitātes, jāizzina to pievienotā vērtība.»

Atsevišķā stendā
Amatniecības un kultūras centra «Mazā muiža» pārstāve Elīna Kuzņecova akcentēja, ka ir jauns «spēlētājs» tirgū un šī būs pirmā reize tūrisma izstādē. Viņasprāt, tā ir iespēja sevi parādīt plašākai auditorijai un sasniegt arī iecerēto mērķgrupu. Taču par atdevi varēs spriest tikai gada griezumā. Līdz šim «Mazo muižu» apmeklējuši individuālie ceļotāji, tie, kas vēlējušies sevi iemūžināt vēsturiskos tērpos, arī grupas, ko organizējušas tūrisma firmas. «Pagaidām interesenti ir pārsvarā no Latvijas, prognozēju apmeklētāju pieaugumu. Šogad būs tikai otrā darba sezona, un interese jau ir jūtama,» laikrakstam apliecina E. Kuzņecova.

Atsevišķā stendā šogad sevi pieteiks atpūtas komplekss «Miķelis». Tā vadītājs Jānis Strazdiņš stāsta, ka šādi rīkojušies jau pirms diviem gadiem, pērn bijuši kopējā Zemgales stendā. «Ik pa laikam par sevi jāatgādina, kāpēc gan tas nebūtu «Balttour», kāpēc lai ne individuāli?» nosaka J. Strazdiņš un piebilst, ka šāda rīcība viennozīmīgi rezultējas ar vairākiem kontaktiem un klientiem. Uz tūrisma gadatirgu atveduši jaunāko muzeja eksponātu – 1947. gada izlaiduma automobili «Dodge», apmeklētāji to noteikti pamanīs.

Interesentiem tiks vēstīts, ka muzejs papildināts ar sešiem jauniem eksponātiem, reklamēs arī viesnīcas iespējas, restorāna piedāvājumu, balles un aktīvo koncertdzīvi. Visas vietas uz Valentīndienas pasākumu «Miķelī» teju rezervētas, naktsmītne jau aizņemta. Nākamais koncerts iecerēts 8. martā. Liels pasākums gaidāms 6. jūlijā, kad tiks svinēta viesnīcas divu gadu jubileja, mākslinieki vēl tiks precizēti. «Nav viennozīmīgas receptes, kurā brīdī kas nostrādās vislabāk. Blogeris var uzrakstīt foršu rakstu, un viss aiziet uz «urrā», milzu pienesums var būt arī no izstādes,» domā J. Strazdiņš un papildina, ka sīka uzskaite, kur klienti guvuši informāciju, netiek veikta. Atsevišķi uzskaitīti vien ārvalstu un vietējie tūristi. Nākotnē domās par precīzāku datu vākšanu.