BauskasDzive.lv ARHĪVS

Lēnāk brauksi, tālāk tiksi

Indra Vētra

2019. gada 5. februāris 00:00

92
Lēnāk brauksi, tālāk tiksi

Ziemā autovadītāji itin bieži piedzīvo dažādas problēmas, kas skar transportlīdzekli, – nespēja iedarbināt mašīnu, degvielas sistēmas darbības traucējumi, nepiemērotas degvielas izvēle, kā arī lielas šausmas sagādā slidens ceļa segums. Piedāvājam dažus ieteikumus, kā izvairīties no iepriekš minētajām problēmām.

Ātrums un degviela
«Neste Latvija» valdes loceklis un mazumtirdzniecības vadītājs Armands Beiziķis sniedz noderīgus padomus. Vispirms, pēc viņa domām, lai samazinātu slīdēšanas risku uz ceļa, autobraucējiem būtu jāievēro atbilstīgs ātrums un distance. Viņš iesaka visvēsākajā gadalaikā neizmantot kruīza kontroli, ja tāda ir, jo tas var radīt papildu draudus, kad tiek zaudēta kontrole pār spēkratu saslīdēšanas gadījumā. Nedrīkst piemirst arī par pārējām lietām, piemēram, mašīnas vadīšanas laikā koncentrēties tikai uz to, nevis «sēdēt» telefonā vai nodarboties ar citām blakuslietām.

Dīzeļdegvielas lietotājiem jāizvēlas sezonai atbilstīga degviela, lai izvairītos no tajā esošo parafīna daļiņu kristalizēšanās, kas var radīt sistēmas darbības traucējumus. A. Beiziķis atgādina, ka degvielas tvertnei ziemā vienmēr jābūt pilnai, lai izvairītos no kondensāta veidošanās bākā, kas pārtop par ūdeni un, nonākot degvielā, var sekmēt sasalšanu.

Temperatūras pārbaude
Ārā kļūstot vēsākam, vadot auto ar dīzeļdzinēju, būtu vērts pievērsties tās marķējumam un piederībai aukstumizturības klasei, pārbaudot ne tikai degvielas sasalšanas (CFPP), bet arī saduļķošanās (CP) temperatūru. Tas jādara tāpēc, ka dīzeļdegvielā esošie parafīni sāk kristalizēties un veido sabiezējumus, kas var nosprostot filtra mikroporas, traucējot degvielas padevi.

Būtu vēlams pārbaudīt mašīnas akumulatora darbības spējas un tā savienojumu nolietojumu, lai jau laikus atklātu problēmas. Lai no rīta negadītos pārsteigumi, ka nevar atvērt auto durvis, tās jāieziež ar eļļošanas līdzekli «WD-40», bet, ja tās tomēr ir paspējušas aizsalt, tad kā palīgu var izmantot verdošu ūdeni, protams, darot to uzmanīgi, lai nepakļautu stiklus saplaisāšanas riskam.

Kā zināms, lielu postu transportlīdzeklim nodara sāls, tāpēc, lai tas mazāk ķertos klāt mašīnai un lai mazāk aizsaltu logi un durvis, spēkratu mīnusu grādos būtu ieteicams mazgāt pēc iespējas retāk. Auto iedarbināšana ziemā būs vieglāka, ja pirms tam tiks mazliet pasildītas kvēlsveces, vairākas reizes pagriežot aizdedzes atslēgu un tikai tad iedarbinot auto, skaidro A. Beiziķis.

Lauku ceļi sliktāki
Ziema šogad mūs ir apdāvinājusi ar lielu sniega segu un salu, tādējādi braukšana ir daudz apgrūtinošāka un ne tik droša. «Bauskas Dzīve» devās ceļos un sastapa ilūkstieti Aldi Čamānu, kurš nodarbojas ar elektromontāžu, tāpēc uz Iecavas pusi bija atbraucis apmeklēt LED gaismekļu ražotni «Vizulo». Viņš atzīst, ka lielceļi tiek ļoti labi kaisīti, pat pārāk labi – viss esot burtiski «iesālīts», bet ledainākie un sniegotākie ir lauku ceļi. Mūsu pusē vistraģiskākais licies ceļa posms Nereta–Vecumnieki, kur kaisīts netiek, tikai šķūrēts. Tādos gadījumos tiek ievērots daudz mazāks braukšanas ātrums bez straujām kustībām. Lai mašīna labāk ripotu ziemas apstākļos, Aldis lielu uzmanību pievēršot riepām. Tās viņš mainot regulāri ar vismaz desmit milimetru riepu protektoru dziļumu un priekšroku dodot uzņēmuma «Goodyear» ražotajām riepām.

«Lai izvairītos no saslīdēšanas, braucot piedomāju pie ātruma, ātri skriet nevar. Ieturu lielāku distanci starp automašīnām. Par mašīnas tehniskajām lietām un to sagatavošanu ziemai domā mans vīrs, es tikai braucu. Paldies Dievam, nekādi nelaimes gadījumi man, radiem vai draugiem nav notikuši, vajag uzmanīgi braukt, un, ja ir bail, tad to labāk nedarīt,» teic codiete Jeļena Jevsjukova.

Rīdzinieks Deivids Čeksteris uz Bauskas pusi atbrauc ik pa laikam un secina, ka pilsētā ielas esot diezgan labi izbraucamas. Viņš uzskata, ka ir tikai jāizvēlas pareizais maršruts, pa kuru pārvietoties, lai netīšām neieslīdētu kādā kupenā. Tam lieliski der centrālās brauktuves un pēc iespējas minimāla pārvietošanās pa lauku ceļiem. «Esmu uzmanīgs, jo riepām ir tikai četru milimetru protektora dziļums, domāju, ka vēl jāpaspēj šosezon nopirkt citas – labākas,» stāsta Deivids.