Codes fotoradars pērn «iekasējis» 263 195 eiro

Ceļu satiksmes drošības direkcija ir izpildījusi valdības apstiprināto plānu – līdz 2018. gada beigām uz Latvijas ceļiem uzstādīt 100 ātruma mērierīces. Lai gan par stacionāro fotoradaru atrašanās vietu autovadītājus informē pirms tiem uzstādītās ceļazīmes, pērn, piemēram, Iecavas novadā fiksēti vairāk nekā 4000 ātrumpārkāpēju, bet Codē to skaits sasniedz teju 8000.
Ceļu satiksmes
drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Rolands Rumba informē, ka
satiksmes negadījumu kopskaits radaru tuvumā kopš to uzstādīšanas
samazinājies par 47 procentiem, bet par 45 procentiem sarucis smago
avāriju daudzums. Savukārt radaru vietās nav neviena bojāgājušā, kas
būtu saistīts ar ātruma pārsniegšanu. Mūspusē izvietoti četri
stacionārie fotoradari – Ceraukstē, Codē, Iecavā un Vecumniekos, kur
atļautais maksimālais ātrums ir 50, 70 un 90 kilometri stundā.
Valsts
policijas sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Simona
Grāvīte atklāj, ka lielākais «pelnītājs» Bauskas novadā atrodas Codē uz
šosejas A7 – 59,4. kilometrā. Pērn 11 mēnešos tas «iekasējis» 263 195
eiro, savukārt par ātruma pārkāpumiem, kas veikti Iecavas novadā,
lielceļa A7 41,2. kilometrā, kopējā uzliktā naudas sodu summa ir 140
870 eiro. Vismazāk pagājušajā gadā «ieņēmis» radars, kas atrodas
Ceraukstē, šosejas A7 73,7. kilometrā – šeit izrakstīti protokoli par
kopējo summu 53 040 eiro. Ātruma mērierīce pagājušā gada 15. augustā
uzstādīta Vecumniekos, ceļa Ķekava–Skaistkalne, kas Vecumniekos nodēvēts
par Rīgas ielu, un Skolas ielas krustojumā. Līdz 2018. gada 31.
decembrim šeit fiksēti 395 atļautā braukšanas ātruma pārkāpumi.
S.
Grāvīte stāsta, ka ievērojamākais atļautā ātruma pārkāpuma gadījums ar
fotoradara starpniecību pērn fiksēts Ceraukstē. Pagājušā gada 10.
augustā automašīna «VW Touareg» pa A7 šoseju traucās ar 159 kilometriem
stundā, par 69 kilometriem pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu. Par
šādu pārkāpumu uzlikts naudas sods – 360 eiro. Tikpat lielā soda naudā
iedzīvojies kāds automašīnas BMW X5 vadītājs, kurš 13. jūlijā Codē
pārvietojies ar 134 km/h, par 64 kilometriem vairāk nekā tas ir atļauts.
Pašā gada nogalē, 27. decembrī, kāds automašīnas «Audi»
vadītājs Vecumniekos traucies ar ātrumu 110 kilometri stundā, par 60
kilometriem stundā ātrāk, nekā tas apdzīvotā vietā pieļauts. Par šo
pārkāpumu piespriests 320 eiro sods. Vēl viens «lidotājs» ar
radara starpniecību pieķerts Iecavā. 28. jūnijā spēkrata BMW 730D
šoferis braucis ar ātrumu 150 kilometri stundā, par 60 kilometriem
pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu, un iedzīvojies 240 eiro naudas
sodā.
Bauskā un apkārtnē pērn tika izvietoti arī pārvietojamie
fotoradari. Tie pagājušā gada 11 mēnešos fiksējuši 768 pārkāpumus, un
automašīnu īpašniekiem kopējā uzliktā naudas sodu summa ir 34 860 eiro.
Visvairāk pārkāpumu fiksējis pārvietojamais fotoradars uz Bauskas
šosejas – 36,4. kilometrā – 367 pārkāpumus par kopējo naudas sodu summu
9810 eiro.
CSDD pārstāvis R. Rumba
secina, ka tos, kuri grib pārvietoties ātrāk, šie fotoradari piespiež
braukt lēnām. Tomēr, aplūkojot joprojām augsto pārkāpumu skaitu,
visticamāk, tas nebūšot īstais iemesls, lai autovadītājs apstātos.
Pēc
va/s «Latvijas Valsts ceļi» mērījumiem, uz Latvijas autoceļiem ir
samazinājies vidējais braukšanas ātrums. 2014. – 2017. gadā tas bijis
vidēji 92 kilometri stundā, savukārt pašlaik rādītājs ir nedaudz virs 89
kilometriem stundā. CSDD to skaidro ar stacionāro ātruma mērierīču
esamību.
Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes Kārtības
policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas Satiksmes uzraudzības rotas
vecākais inspektors Aleksandrs Sidorčiks atzīst, ka tajās vietās, kur
uzstādīti radari, pārsvarā problēmu neesot. Ceļu satiksmes negadījumi
ir, bet nav ar smagām sekām. «Radarus vērtēju ļoti pozitīvi, īpaši
vērtīga vieta ir, piemēram, Vecumniekos pie skolas. Ātruma mērierīces
nenoliedzami uzlabo autovadītāju uzvedību,» secina A. Sidorčiks.
Jautājot,
vai Bauskā nebūtu vajadzīgs stacionārais fotoradars kādā vietā,
inspektors vērtē, ka «riska grupa ir iebraukšana pilsētā, tur esot
lielāki apdraudējumi tranzīta transporta intensitātes dēļ, nereti arī
šoferi nepamana vai arī ignorē ceļa zīmes. Tas pats arī Iecavā.
Intensīvākā auto plūsma ir uz tranzīta ielām, Zaļās, Kalna ielas. A.
Sidorčiks nebūšot tas, kurš rosinās šādu ierīču izvietošanu, viņaprāt,
šīs lietas jāatstāj CSDD un Satiksmes drošības pārvaldes ziņā.
«Šoferi
uzskata, ka pārāk daudz administrējam šo lietu, tā ir naudas līdzekļu
iekasēšana. Spriežot pēc ceļu satiksmes negadījumu skaita, situācija nav
kritiska, tāpēc te ir dilemma – vajag vai nevajag. Nopietni jāizvērtē
papildu radaru nepieciešamība. Tomēr secinājums ir nepārprotams –
fotoradari veicina braukšanas ātruma samazināšanu, šoferi ievēro vietas
un cenšas ielāgot ātrumu,» pārliecināts A. Sidorčiks.
Uzrunātie
autovadītāji atzīst, ka cenšas ievērot atļauto braukšanas ātrumu, taču
nereti, iekļaujoties kopējā plūsmā, nākas to pārkāpt. Baušķeniece Zenta
ir pārliecināta, ka arī Bauskā viens stacionārais radars būtu vēlams, jo
nereti kravas automašīnas aiztraucas ātrāk, nekā paredz atļautie
piecdesmit kilometri stundā.
Lai vēl vairāk uzlabotu drošību uz ceļiem, jau šogad no 1.aprīļa septiņu kilometru posmā, kas atrodas starp Tīnūžiem un Koknesi, ar fotoradariem sāks fiksēt vidējā ātruma neatļautu pārsniegšanu konkrētajā ceļa nogrieznī, informēja ziņu aģentūra LETA.
Fotoradaru sistēma jau ir izmēģināta, bet tas, kā tā darbosies praksē, tiks pārbaudīts pirmajos trīs mēnešos septiņu kilometru ceļa posmā, kas atrodas starp Tīnūžiem un Koknesi. Secinot, ka šāda sistēma ir atbilstoša Latvijai, sagaidāms, ka vidējā ātruma kontrole tiks ieviesta arī citās vietās valstī.
No 2020. līdz 2022.gadam uz Latvijas ceļiem plānots uzstādīt 50 fotoradaru mulāžas, kā arī papildu stacionāros fotoradarus, tos pēc vajadzības vienu ar otru aizvietojot, paredz Iekšlietu ministrijas (IeM) valdībā iesniegtais ziņojums.
IeM rosina atbalstīt papildu 50 fotoradaru un 50 to mulāžu uzstādīšanu, un to darbības nodrošināšanu laikā no 2020. līdz 2022.gadam. Savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ierosinājusi periodiski, analizējot konkrētās vietas rādītājus, nepieciešamības gadījumā veikt fotoradara aizvietošanu ar tā "mulāžu" vai pretēji - "mulāžas" aizvietošanu ar fotoradaru.
IeM rosina šo projektu finansēt no valstij izmaksājamām CSDD dividendēm, kas netiek ieskaitītas valsts pamatbudžeta ieņēmumos atbilstoši atsevišķam Ministru kabineta lēmumam.
Tāpat IeM rosina papildināt fotoradaru funkcijas, lai veiktu luksoforu signālu kontroli, transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma noteikšanu un autoceļu lietošanas nodevas nomaksas kontroli.
Luksoforu signālu kontroli paredzēts ieviest 2019.gada beigās, pie nosacījuma, ja līdz šim laikam nodrošinās nepieciešamās izmaiņas normatīvajos aktos. Prognozējams, ka vienas ierīces darbības dienā tiks konstatēti divi luksoforu signālu prasību neievērošanas pārkāpumi.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»