BauskasDzive.lv ARHĪVS

Mūspusē šoferi un ceļu uzturētāji tiek galā ziemas apstākļos

Sandra Giptere-Ivanova

2019. gada 28. janvāris 16:45

1256
Mūspusē šoferi un ceļu uzturētāji tiek galā ziemas apstākļos

Valsts centrālajā daļā snieg un putina, meteorologi prognozē, ka snigšana turpināsies, tāpēc autoceļi būs sniegoti un iespējami aizputinājumi.

Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas Satiksmes uzraudzības rotas vecākais inspektors Aleksandrs Sidorčiks portālam uzsvēra, ka galvenais, ka ceļi ir tīrīti.

«Protams, snigšanas laikā tie nav ideāli, jo īpaši lauku ceļi, uz tiem stāvoklis švakāks, jo apakšā ir ledus. Savukārt uz citām brauktuvēm veidojas «putra». Apdraudējums pastāv. Pēc statistikas – brīvdienās bija divi ceļu satiksmes negadījumi, bet tajos brauktuves nebija vainīgas. Spriežot pēc reģistrētā, autovadītāji pārsvarā tiek galā ar pārvietošanos šādos ziemas apstākļos, lielākoties pieraduši pie šāda laika. Problēmas sagādā mainīgi laikapstākļi. Arī ātrumu lielākoties šoferi samazina, kad ir šāds ceļš. Lai arī braukšanas apstākļi ir apgrūtināti, situācija ir daudzmaz stabila,» situāciju raksturo A. Sidorčiks.

Arī SIA «Aips» valdes loceklis Jānis Kļaviņš uzskata, ka apstākļi uz ceļiem ir pieņemami ziemas sezonai. Viņš stāsta, ka visa rīta maiņa 28. janvārī izbraukta bez problēmām un bez ievērojamas kavēšanās. «Kad snigšana ir mīnusu grādos, tad nav tik traki, jo sniegs ir mīkstāks, trakāk ir tad, ja putina, kad grādi plusos, tad nereti veidojas cieta masa. Pašlaik dažviet grūtības ir līkumos, kurus aizvelk ar sniegu, vairāk tas ir uz lauku brauktuvēm, tomēr arī Rīgas ceļš pašlaik vietām ir ar vaļņiem, malās sanesumi. Brauktuve ir tīra, tikai vietām sanesumi malās,» teic J. Kļaviņš.

Maija Eglīte, VAS «Latvijas Autoceļu uzturētājs» (LAU) Komunikācijas daļas komunikācijas speciāliste, informē, ka jau no ļoti agrām rīta stundām LAU tehnika strādā gan Bauskas, Vecumnieku, Rundāles un Iecavas novadā, gan citviet Latvijā. 28. janvārī plkst. 14 autoceļu uzturēšanu valstī veica 130 ziemas tehnikas vienības.

«Autoceļu uzturēšanas darbus LAU sāk, tiklīdz uz autoceļa tiek konstatēts noteiktajai uzturēšanas klasei neatbilstīga situācija – tiek pārsniegts pieļaujamais sniega kārtas biezums, ir izveidojušies aizputinājumi, apledojums u. c. Tajā brīdī LAU ziemas dienesta dežurants nekavējoties sāk darbu organizāciju. Tiesa, autovadītājiem jāņem vērā, ka pilnībā attīrīt no sniega autoceļu brauktuves ir iespējams tikai pēc snigšanas beigām.

Ceļu uzturētājiem ir svarīgi ceļu lietotāju ziņojumi uz «Latvijas Valsts ceļu» Satiksmes informācijas centra diennakts bezmaksas tālruni 80005555. Par sniega sanesumiem, slideniem ceļa posmiem, kā arī citiem apgrūtinājumiem uz valsts autoceļiem aicinām ziņot uz šo infotālruni. Sniegtā informācija nekavējoties tiek nodota LAU uzturēšanas darbu veikšanai.

Jāņem vērā, ka vienam autoceļam dažādos posmos uzturēšanas klases var mainīties, attiecīgi mainās arī autoceļa posma uzturēšanas prasības. Tas savukārt nozīmē, ka, pat pārvietojoties pa vienu autoceļu, braukšanas apstākļi vienā tā posmā var būt labāki, bet citā – ne tik labi. Piemēram, valsts autoceļa posmam P87 Bauska–Aizkraukle no 1,91. līdz 17,4. kilometram ir noteikta A1 uzturēšanas klase, bet no 17,4. līdz 35,18. kilometram – C uzturēšanas klase. Līdz ar to katra šī posma brauktuves stāvoklis būs atbilstīgs konkrētās uzturēšanas klases noteiktajām prasībām.

Ja ilgstoši snieg un puteņo, kā patlaban, tad autobraucējiem ir jārēķinās, ka uz ceļa būs sniega kārta un tas var būt slidens. Aicinām autovadītājus būt īpaši uzmanīgiem un izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu un stilu. Braucienam ir jāierēķina arī papildu laiks.»
Autovadītāji nereti, notiekot intensīvai snigšanai, puteņa laikā pauž pārmetumus ceļu uzturētājiem, ka brauktuve ir piesnigusi un grūti izbraucama, taču intensīvas snigšanas laikā ceļu no sniega pilnībā atbrīvot nav iespējams, jo sniega kārta veidojas atkārtoti. Darbu veikšanas laiks, kas konkrētās uzturēšanas klases autoceļam ir noteikts brauktuves attīrīšanai no sniega, tiek skaitīts no brīža, kad sniegs ir beidzis snigt, līdz brīdim, kad autoceļa brauktuve ir attīrīta no sniega. A uzturēšanas klases autoceļa brauktuves no sniega attīra un to apstrādi ar pretslīdes materiāliem jāveic trīs stundu laikā, A1 klasei – četru stundu laikā, B klasei – sešās stundās, savukārt C uzturēšanas klasei autoceļu attīra no sniega 18 stundās. D uzturēšanas klases autoceļiem laiks netiek normēts.