BauskasDzive.lv ARHĪVS

Sola raitāku satiksmi

Indra Vētra

2018. gada 4. decembris 00:00

33
Sola raitāku satiksmi

Iecavā luksoforiem uz autoceļa A7 krustojumā ar Skolas un Edvarta Virzas ielu ir uzstādīta adaptīvā vadība, kas, ņemot vērā transporta plūsmu, attiecīgi pārslēdz zaļo gaismu pēc izsaukuma no sensoriem, informē va/s «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.

Vēl novembrī luksofori darbojās testēšanas režīmā un tika pārbaudīts, cik labi sensoru darbība tiek pielāgota transporta plūsmai.
A. Kononova stāsta, ka pašlaik ir saņemtas pozitīvas atsauksmes par luksoforu darbību. Viņa atklāj, ka tagad ir nepieciešams laiks, lai noteiktu transporta plūsmas uzlabojumus, jo ziemā satiksmes intensitāte esot mazāka.

Gaismas pārslēdzas ātri

«Bauskas Dzīve» izzināja iedzīvotāju, kuri ikdienā vai paretam pārvietojas ar auto pa minētajām ielām, vērtējumu jaunajai sistēmai. «Problēma ir tajā, ka Iecavā uz A7 ir divi luksofori. Manuprāt, tie nedarbojas sinhroni, nav saskaņota darbība. Pa vienu izbraucu, ir zaļais, dodos līdz otrajam – ir sarkanais,» situāciju raksturo autobraucējs Vasīlijs Matvejevs.

Iecavas novada iedzīvotāja, kura nevēlējās atklāt savu vārdu, atzīst, ka jaunā sistēma darbojas labi, viss esot kārtībā: «Nezinu, kā ir pa Skolas ielu, bet, braucot no E. Virzas ielas, esmu pamanījusi, ka luksofori ātrāk pārslēdzas, un nekādas problēmas tas nesagādā.»
Iecavnieki Jānis Veilands un Andris Lurups min, ka ilgāk zaļā gaisma esot jāgaida, atrodoties uz Skolas ielas. Otra lieta – braucot pa galveno ceļu, esot jābūt gatavam ātri nobremzēt, jo luksofori no vienas gaismas līdz otrai pārslēdzoties diezgan ātri. Trešais sarežģījums ir īslaicīga papildsekcijas degšana, bet tāds bija arī pirms adaptīvās sistēmas uzstādīšanas. «Luksofori pārslēdzas apmierinoši, citreiz pat izlaižot dzelteno gaismu, un tas ir normāli. Vai kustība ir ātrāka vai labāka, nemākam teikt, bet kopumā problēmas neredzam,» pauž Jānis un Andris, kuri ar mašīnu pārvietojas ikdienā.

«Smart E67» uz maģistrāles «Via Baltica»
Luksoforu adaptīvā sistēma izveidota projektā «Smart E67», kurā vēl tiks uzstādītas arī 13 mainīgās informācijas ceļa zīmes un modernizēti desmit luksofori. No 27. novembra autoceļa maršrutā no Ainažiem līdz Grenctālei sākušas darboties elektroniskās mainīgās ceļa zīmes, kas brīdina autovadītājus par braukšanas apstākļiem, ceļa seguma stāvokli, atļauto braukšanas ātrumu un citiem satiksmei būtiskiem apstākļiem. Tāpat tiks uzstādītas četras jaunas laikapstākļu stacijas un pārveidotas astoņas esošās, kā arī izveidoti satiksmes reāllaika videonovērošanas un negadījumu novēršanas risinājumi divos satiksmes mezglos.

Projekts «Smart E67» tiek realizēts Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) pārrobežu sadarbības programmā «Interreg Central Baltic». Vadošais partneris ir LVC, un projekts tiek īstenots sadarbībā ar Igaunijas ceļu administrāciju. ITS elementus paredzēts uzstādīt uz «Via Baltica» gan Latvijā, gan Igaunijā, posmā Tallina–Rīga–Bauska–Lietuvas robeža. Projekta kopējās izmaksas ir 2,5 miljoni eiro, no tiem 85 procenti ir ERAF līdzfinansējums. Latvijai pieejamais finansējums ir 1,4 miljoni eiro, no kuriem 1,2 miljoni ir ERAF līdzfinansējums.