BauskasDzive.lv ARHĪVS

Vienviet vairāki pakalpojumi

Uldis Varnevičs

2018. gada 27. novembris 00:00

83
Vienviet vairāki pakalpojumi

Plānots, ka ar nākamā gada janvāri Bauskas novada domes ēkā sāks darbu Bauskas reģionālais klientu apkalpošanas centrs. Vienviet būs iespējas saņemt četru iestāžu pakalpojumus.

Bauskas novada domes finanšu komitejas sēdē lēma par jaunā klientu apkalpošanas centra darbiniekiem un to darba samaksu. Tikmēr klientu apkalpošanas centra telpas labiekārto SIA «Cascade mining», kas uzvarēja konkursā par pārbūvi ar piedāvājumu 80 247,09 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Līgumi ar septiņām iestādēm
Lēmumu par valsts un pašvaldību vienotā klientu apkalpošanas centra (VPVKAC) izveidi Bauskas novada dome pieņēma 2017. gada 30. novembrī. Bauskas novada administrācijas kancelejas vadītāja Līga Kausiniece informēja, ka pašvaldība slēgs līgumus ar septiņām VPVKAC koncepcijā iesaistītajām iestādēm.

Četras no šīm iestādēm atradīsies jaunajās telpās. Nemainīgi pakalpojumus turpinās nodrošināt Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, kas strādās piecas dienas nedēļā. Tāpat piecas dienas nedēļā turpinās darboties Valsts zemes dienests. Lauku atbalsta dienests nodrošinās klientu apkalpošanu trīs darbdienas nedēļā. Savukārt Valsts ieņēmumu dienests jaunajās telpās klientus apkalpos trīs dienas nedēļā.

Nodarbinātības valsts aģentūra, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Uzņēmumu reģistrs turpinās darbu struktūrvienībās, kuras izvietotas pilsētā ārpus plānotajām Bauskas novada VPVKAC telpām.

Jaunas prasmes un prasības
Bauskas novada finanšu komitejas sēdē raisījās diskusijas par VPVKAC darbinieku atalgojumu. Kancelejas nodaļas vadītāja Līga Kausiniece informēja, ka jaunu darbinieku nodaļā nav – mēģinās tikt galā ar esošajiem spēkiem. Ir divas jaunas amata vienības – VPVKAC vadītājs un klientu apkalpošanas speciālists tieši šajā centrā. «Reģionālas nozīmes un nacionālas nozīmes vienotajā klientu apkalpošanas centrā pašvaldība vai pakalpojuma turētājs norīko vienotā klientu apkalpošanas centra vadītāju, nodrošinot, ka viņš veic savus pienākumus un sadarbojas ar iestādes un pakalpojuma turētāja darbinieku,» informē L. Kausiniece.

Novada domes deputāts Aleksandrs Novickis pauda, ka paredzēts pārāk liels atalgojuma pieaugums apkalpošanas speciālistam. Iepriekš atalgojums bija 559 eiro, tagad – 1031 eiro. Savukārt klientu apkalpošanas centra vadītājas atalgojums plānots 1117 eiro.
Nodaļas vadītāja L. Kausiniece uzsvēra, ka klientu apkalpošanas speciāliste ir uzlabojusi savas prasmes, kuras tagad būs nepieciešamas klientu apkalpošanas centrā. Viņai būs jāpārzina septiņu iestāžu darbs, lai varētu palīdzēt klientiem. Turklāt jaunajās prasībās ir liels uzsvars uz e-pakalpojumiem, būs jāpalīdz iedzīvotājiem apgūt to izmantošanu. «Kad klients atnāks, vienā vietā būs jānodrošina visi šie elementi,» uzsvēra L. Kausiniece. Attiecīgi jaunais atalgojums, viņasprāt, ir atbilstīgs speciālistes jaunajām prasmēm un amata prasībām.

Trūkst telpu

Bauskas VPVKAC telpas atradīsies Bauskas novada domes pirmajā stāvā. Ieejot domes ēkā, telpas būs uzreiz pa kreisi. Rindā pie speciālistiem varēs pieteikties ar numuriņiem. Šādā veidā VPVKAC pakalpojumi būs pieejami arī cilvēkiem ar invaliditāti, kas nespēj pārvietoties pa trepēm.

Bauskas novada saimnieciskās nodaļas vadītājs Mārtiņš Vilciņš atzina, ka plašākam iestāžu klāstam vienuviet vienkārši pietrūcis platības. Viens no variantiem bija iespēja piedāvāt arī Būvvaldes pakalpojumus, bet tam nebija vietas. Tomēr Būvvalde vienalga atrodama tajā pašā ēkā.

Telpu remonts bijis ar dažiem pārsteigumiem. «Grīdā pēkšņi atradām pagraba šahtas,» atceras M. Vilciņš. Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ieva Šomina arī seko būvdarbiem. Viņa atzina, ka zem novada domes ēkas ir gana liels pagrabs, kur nākotnē varētu rast jaunas telpas. Telpu trūkums pašvaldībām, kuras aktīvi organizē dažādus projektus un atsaucas arī iedzīvotāju aktivitātēm, kļūst aizvien aktuālāks.

Tikmēr finanšu komitejas deputāti piekrita jaunajam atalgojumam un amatu dalījumam. Tagad tas jāapstiprina Bauskas novada domes sēdē 29. novembrī. Vēl viens domes speciālists, kurš strādās VPVKAC, būs kasiere no novada grāmatvedības nodaļas.

Reģionālās nozīmes klientu apkalpošanas centri

Bauskas novada pašvaldības iestādes kancelejas vadītāja Līga Kausiniece uzsver, ka Bauskā būs reģionālās nozīmes valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centrs.

Koncepcija par publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidi paredz pašvaldību un tiešās valsts pārvaldes sniegto publisko pakalpojumu pieejamības nodrošināšanu, panākot, ka konkrēta pakalpojuma saņemšanai iedzīvotājiem un uzņēmējiem nav jāvēršas vairākās institūcijās vai pakalpojumu centros, tai skaitā nodrošinot iespēju saņemt pakalpojumu elektroniski.

«Reģionālās nozīmes attīstības centrā valsts iestāžu struktūrvienības izvieto kopā ar pašvaldības klientu apkalpošanas centru, organizējot vienotu klientu apkalpošanas vietu. Tādējādi sekmē koncepcijas mērķa sasniegšanu – nodrošināta iedzīvotāju un uzņēmēju vajadzībām un vienotas pieturas aģentūras principam atbilstīga valsts pārvaldes pakalpojumu klātienes sniegšana, veicināta pakalpojumu pieteikšana digitāli un sekmēta optimāla pakalpojumu pieejamība,» pauž L. Kausiniece.