Iecavā uzlabo luksoforu darbību; nodrošināta raitāka transporta kustība

Iecavā uz automaģistrāles A7 krustojumos ar Skolas ielu un Edvarta Virzas ielu luksoforiem ir uzstādīta adaptīvā vadība, informēja pašvaldībā. Pirms šiem luksoforiem uz katras braukšanas joslas zem asfalta ir
iestrādāti detektori, kas uzskaita un reģistrē tur stāvošās mašīnas un
izrēķina satiksmes plūsmu, attiecīgi pārslēdzot ilgāk zaļo gaismu tajā
virzienā, kur ir lielāka transporta kustība.
Luksofori ir aprīkoti ar pogu, kuru nospiežot gājējs paātrina zaļās gaismas iedegšanos sev vēlamajā virzienā.
VAS «Latvijas valsts ceļi» Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova paskaidroja, ka novembrī noritēs testēšana un
luksoforu sensoru darbība tiks pielāgota transporta plūsmai. Viņa aicina transportlīdzekļu vadītājus un gājējus būt uzmanīgiem un vērīgiem, pielāgojoties jaunajai satiksmes regulēšanas sistēmai.
Paredzēts, ka šogad projekta «Smart E67» ietvaros uz «Via Baltica» šosejas tiks uzstādīts mūsdienīgs
elektronisks ceļa aprīkojums. Līdz gada beigām plānots ierīkot 13 mainīgas informācijas ceļa zīmes un modernizēt 10 esošos luksoforus, lai gaismas tiktu pārslēgtas atbilstoši reālai satiksmes
situācijai. Tāpat tiks uzstādītas četras jaunas laikapstākļu stacijas un
modernizētas astoņas esošās, kā arī izveidoti satiksmes reāllaika
videonovērošanas un negadījumu novēršanas risinājumi divos satiksmes
mezglos.
Inteliģento transporta sistēmu objekti tiks uzstādīti un modernizēti uz Bauskas un Ainažu
šosejas, kā arī uz Rīgas apvedceļa, kas ir starptautiskas nozīmes
maršruts E67 vai "Via Baltica". Elektroniskās ceļazīmes nebūs uz balta
fona, kā tas ir ierasts, un tajās attēlotā informācija būs mainīga,
proti, apledojuma gadījumā zīmes informēs par slidenu ceļu, taču citā
brīdī tās ziņos par stipru sānvēju vai maksimālā ātruma izmaiņām. Šīm
ceļazīmēm būs tāds pats spēks kā ierastajām.
Projekts "Smart E67" tiek realizēts ERAF pārrobežu sadarbības programmas "Interreg Central Baltic" ietvaros. Vadošais partneris ir LVC, un projekts tiek īstenots sadarbībā ar Igaunijas ceļu administrāciju. ITS elementus paredzēts uzstādīt uz "Via Baltica" gan Latvijā, gan Igaunijā, posmā Tallina–Rīga–Bauska–Lietuvas robeža. Projekta kopējās izmaksas ir 2,5 miljoni eiro, no tiem 85 procenti ir ERAF līdzfinansējums. Latvijai pieejamais finansējums ir 1,4 miljoni eiro, no kuriem 1,2 miljoni ir ERAF līdzfinansējums.
Latvijā projekts "Smart E67" ir vērsts uz pasažieru transporta plūsmas un kravu pārvadājumu efektivitātes uzlabošanu, samazinot braukšanas laiku un paaugstinot drošību.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»