Komentāri: skolotāju atalgojums

Kā vērtējat to, ka pedagogu atalgojums būs atkarīgs no darba kvalitātes – no audzēkņu eksāmenu rezultātiem?
Baiba Stūre, Bauskas novada izglītības nodaļas metodiķe
Svarīgākais – kvalitatīva izglītība
– Pēc mūsu informācijas jaunajā sistēmā viens no svarīgākajiem vērtēšanas kritērijiem būs pedagoga darbs mācību stundā. No tā, protams, būs atkarīgi arī izglītojamo eksāmenu rezultāti. Tas liecina, ka kvalitātes kritēriji varētu būt noteicošie, līdz ar to vidusskolu pedagoga darba samaksa būtu tieši atkarīga no izglītības iestādes nodrošinātās izglītības kvalitātes.
Saņemot kvalitatīvu izglītību, tā jauniešiem sniedz iespējas un ceļ dzīves kvalitāti. Laba iegūtā izglītība veido jauniešos priekšstatu par svarīgākajām dzīves vērtībām. Tādēļ eksāmenu rezultātus nedrīkst novērtēt kā mazsvarīgus pedagogu atalgojuma noteikšanā.
Anna Balgalve, Misas vidusskolas direktore, Vecumnieku novada domes deputāte
Neveiksmīga spēle
– Izglītības un zinātnes ministrijas kārtējais sagatavotais lēmuma projekts izbrīna arvien vairāk un apliecina, ka nav redzējuma par sistēmisku un ilgtspējīgu pieeju. Ja skatās kā uz šaha spēli, ir zināms spēles rezultāts – finanšu līdzekļu ietaupījums, bet, kā bīdīt figūras, lai nokļūtu pie rezultāta, nav izdomāts.
Pirmais gājiens – ierosinājums pašvaldībām optimizēt skolu tīklu. Radās nepaklausīgie, tāpēc mērķi nesasniedza. Nākamais – tā sauktās prēmijas pedagogiem, kas būtībā diskriminē skolotājus pēc to dzīvesvietas un darba vietas. Trešais gājiens šajā spēlē ir jaunais lēmums par izglītības kvalitāti vidusskolās, kas atbalstīs vai liegs to pastāvēšanu. Izglītībai ir jābūt kvalitatīvai, piekrītu, bet kvalitātes noteikšanas kritērijiem ir jābūt visaptverošiem, nevis tikai trīs eksāmenu rezultātu rādījumiem.
Ja Misas vidusskolas pastāvēšanu izvērtētu tikai pēc šo trīs eksāmenu rezultātiem, tad mums matemātikā nebūtu sasniegts 40 procentu slieksnis. Šajā gadā bija 37 procenti, kas pārsniedz gan valsts vidējo, gan novada rādītājus. Tomēr šogad nevarējām atvērt 10. klasi.
Māra Graudiņa, LIZDA Bauskas starpnovadu padomes priekšsēdētāja
Jāpilnveido formula
– Kopumā Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) neiebilst pret kvantitatīvajiem un kvalitatīvajiem rādītājiem, kas izvirzīti no Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) puses, lai īstenotu 2018. gada janvārī apstiprināto pedagogu darba samaksas pieauguma grafika izpildi.
LIZDA un IZM ir vienojušās līdz 2019. gada 1. oktobrim pilnveidot formulu, pēc kuras aprēķinās centralizēto eksāmenu indeksu. No tā būs atkarīgs skolas darba kvalitātes novērtējums un valsts finansējums vidusskolu pedagogu algām.
Noteikti iebildīsim, ja īstenos paredzēto centralizētā eksāmena indeksa aprēķinu, kur ņem vērā skolēnu skaitu uz 1. septembri, bet ne mācību gada beigās reāli eksāmenu kārtojušo skaitu. Vajadzētu diferencēt eksāmenu matemātikā ar dažādu grūtību pakāpi, kā to praktizē Igaunijā. Latvijā šāda pieeja tikai vēl plānota pakāpeniski līdz 2030. gadam.
LIZDA uzskata, ka centralizētā eksāmena indekss nevar būt vienīgais vērā ņemamais pedagoga darba kvalitātes rādītājs. Svarīga ir skolēnu sasniegumu izaugsmes dinamika, kā arī citi objektīvi faktori.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»