BauskasDzive.lv ARHĪVS

Par sevi ir jāstāsta

Uldis Varnevičs

2018. gada 18. septembris 00:00

714
Par sevi ir jāstāsta

Uzņēmējus jau trešo reizi uz tikšanos aicināja Bauskas novada pašvaldība. Atpūtas kompleksā «Rožmalas» pulcējās vairāk nekā 20 Bauskas novada komersantu.

Pasākums «Uzņēmēju kodols» 11. septembrī notika sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK), ko pārstāvēja Andris Vanags, LTRK valdes loceklis un a/s «Sakret Holdings» padomes priekšsēdētājs.

Dažu simbolu spēks
A. Vanags vadīja lekciju «Uzņēmuma iekšējā un ārējā komunikācija. Kāpēc tas ir svarīgi un kā to darīt». Viņš pievērsa uzmanību faktam, ka dažus sīkumus mūspusē ignorē, bet citur pasaulē tiem piešķir lielu nozīmi. Piemēram, A. Vanagam uz vizītkartes pirms vārda rakstīts «Dipl. ing. M. Sc. chem.». «Kādu informāciju no vizītkartes gūst vācieši? Viņi izlasa, ka tas čalis ir inženieris, tātad – kaut ko prot. Iegūtais maģistra grāds liecina, ka sajēdz arī kaut ko no zinātnes. Un ir skaidrs – spēj apvienot praktisko un teorētisko. Ar dažiem burtiem radīts pozitīvs priekšstats,» skaidroja A. Vanags.

Viņš pauda viedokli, ka Latvijas uzņēmumi pārāk daudz klusē tā vietā, lai stāstītu par sevi. «Ja tu par sevi nestāstīsi labu, nekā laba arī nebūs. Tas, ko citi zinās, bieži vien nekas labs nebūs, jo būs citu teikts,» uzskata A. Vanags. Viņš uzsvēra, ka informācijas izplatīšanā ļoti svarīga ir disciplīna – jābūt skaidrībai, ko, kurš un kur drīkst teikt. Citādi var gadīties pārpratumi un negatīvas sekas.

Franšīzes ieguvumi
Baltijā lielākais sauso būvmaisījumu ražotājs «Sakret» šogad cer sagaidīt aptuveni 21 miljona eiro apgrozījumu, jau izveidotas četras rūpnīcas – divas Latvijā, pa vienai – Igaunijā un Lietuvā. Par idejas šūpuli savulaik kļuva Brocēnu ražotne. Ārzemju akcionāriem tā nelikās interesanta, paši latvieši apvienojās un radīja spēcīgu uzņēmumu.

Īpašnieki saprata, ka jāmeklē iespējas iekarot lielāku tirgu nekā Baltija, un jau pašā sākumā nopirka ārzemju uzņēmuma franšīzi «Sakret». «Tas radīja pozitīvu iespaidu ārzemēs. Daudzi uzskata, ka šis ir Vācijas uzņēmums, atvērts tuvāk Skandināvijai,» ar smaidu stāsta Andris Vanags.

Viena no lielākajām problēmām parādījusies jau pirmajos gados. Uzņēmumā, kam ražošanas apjoms ir zem miljona eiro, apgrozījums uzlēcis gandrīz līdz desmit miljoniem eiro. «Rīkojām tikšanos ar vairākiem komunikācijas speciālistiem, agresīvā diskusijā mēģinājām saprast – kas mēs esam un ko gribam. Ieguvām spēcīgu komunikācijas plānu,» atzina uzņēmējs.

Viņš uzsvēra, ka ļoti svarīga ir nepārtraukta jaunu ideju plūsma. Iespējams, no desmit īstenos tikai vienu, bet tām jābūt uz vadītāja galda, lai uzņēmuma attīstība neapstātos. A. Vanags pastāstīja par vairākiem starptautiskiem trikiem, reklāmas un mārketinga idejām, kas palielina interesi par uzņēmuma ražoto produkciju.

Nacionālā virtuve
Pasākuma otrajā daļā «Rožmalu» darbinieki piedāvāja cienastu un ekskursiju atpūtas kompleksā. Bija iespēja dzirnavās pašiem izcept kliņģeri.
 
Cienasta laikā «Rožmalu» šefpavārs Ingmārs Ladigs stāstīja, ka pasaulē aizvien populārāka kļūst nacionālā virtuve, kā arī pamatoja tendences izdevīgumu vietējiem uzņēmējiem. Minēto virtuvju recepšu autori cenšas izmantot vietējos un sezonālos produktus, turklāt ņem vērā medīšanas vai makšķerēšanas liegumu. Sarūpējot kvalitatīvus un oriģinālus produktus, tiek atbal-stīti vietējie uzņēmēji un veicināts tūrisms.