Nosauc mācību gada prioritātes

Aktīva līdzdalība skolēnu talantu un prasmju attīstīšanā – šis ir viens no uzdevumiem, kuri pedagogiem jāīsteno jaunajā mācību gadā.
Bauskas novada izglītības darbinieku tradicionālajā konferencē skolotāji 24. augustā strādāja Bauskas kultūras centrā.
Svarīga ir līdzdalība
Izglītības nodaļas vadītāja Māra Bauvare uzskaitīja jaunā mācību gada prioritātes, kā svarīgāko minot līdzdalību. Tas ir nozīmīgi, gatavojoties īstenot kompetenču pieeju izglītībā.
Jaunajā mācību gadā vēl lielāka loma būs novada mācībai. Par savām iecerēm šajā jomā konferences dalībniekiem stāstīja skolotāja Vija Cerusa. Ir jāveicina skolēnu pilsoniskās apziņas, valstiskās identitātes un patriotisma ieaudzināšana. Savukārt skolas vadības un vietvaras pienākums ir fiziski un emocionāli drošas, atbalstošas, veselīgas mācību vides veidošana. Pedagogi atzina, ka jaunās domāšanas veicināšanai ļoti noderīga bija līderības trenera Alekša Daumes lekcija «Ievads pārmaiņu domāšanas stratēģijā».
Saskarsmē ar labiem cilvēkiem
Tika uzsvērta talantīgo un pieredzējušo pedagogu loma kvalitatīvas izglītības nodrošināšanā. Kā ierasts, konferencē sumināja talantīgākos nozares darbiniekus.
Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) atzinības rakstu līdz ar citiem saņēma Bauskas Valsts ģimnāzijas skolotāja Irēna Slesare-Koluža, kura jauno paaudzi izglīto jau 37 gadus. «Bauskas Dzīvei» viņa atklāja, ka šajā darbā prieku sagādā zinātkārie audzēkņi, arī atsaucīgie un ieinteresētie viņu vecāki. Savukārt pēc garajām darba stundām I. Slesare-Koluža enerģiju atgūst dabā un saskarsmē ar labiem, pozitīvām idejām un uzskatiem bagātiem cilvēkiem. «Jaunajā mācību gadā gan kolēģiem, gan skolēniem vēlu rast gandarījumu it visā, ko jūs darāt,» teic I. Slesare-Koluža.
Aicina cienīt citam citu
Ministrijas pateicības rakstu saņēma Vecsaules pamatskolas pedagoģe Līga Lepse. Viņa jau vairāk nekā divus desmitus gadu skolā ir psiholoģe. «Bauskas Dzīvei» skolotāja atzīst, ka darbā uzklausīt nākas gan skolēnus, gan dažreiz arī viņu vecākus. Bērni visvairāk vēlas izrunāties par savu ģimeni, par sociālajām problēmām, dažkārt par nespēju rast kopīgu, draudzīgu valodu ar līdzaudžiem. Skolotājas L. Lepses vēlējums skolēniem jaunajā mācību gadā ir šāds: «Mēs visi gribam, lai mūs mīlētu. Ja ne, tad vismaz lai cienītu. Ievērot šo vēlmi nav nemaz tik grūti, taču tās īstenošana dienas darīs gaišākas, interesantākas un sirsnīgākas.»
Darba konferencē tika pasniegti arī Bauskas novada pašvaldības godaraksti. Tos saņēma Bauskas Valsts ģimnāzijas pedagogs Valdis Žeikars un diriģente Mārīte Jonkus.
Noturēsies trīs mēnešus
«Bauskas Dzīvei» V. Žeikars atzina, ka uz skolu atnācis strādāt 1995. gadā: «Kad pirmajā stundā iegāju klasē, puikas ar neticību un tādu kā pārākuma izjūtu man vaicāja, cik ilgi esmu nolēmis ar viņiem palikt. Iepriekšējie darbmācības skolotāji ilgāk par trim mēnešiem neesot izturējuši. Šāds jautājums manī pamodināja spītu. Es nolēmu pierādīt sev un skolēniem, ka ar šo darbu tikšu galā. Tā skolā aizvadīti vairāk nekā divdesmit gadu. Esmu audzis un mācījies kopā ar saviem skolēniem. Esam apguvuši daudz jaunu lietu un jaunu tehnoloģiju. Vienlaikus esmu mācījis arī elementāras lietas, kā strādāt ar zāģi, āmuru, kaltiņu.»
Konferencē laba vēlējumus saņēma jaunie pedagogi. Darba gaitas viņi sāk bērnudārzā «Zīlīte», Bauskas bērnu un jauniešu sporta skolā, Pamūšas speciālajā internātpamatskolā, kā arī Mežotnes sākumskolā.
Izglītības un zinātnes ministrijas apbalvojumi Bauskas novada pedagogiem
Vija Brikere, Indra Dulbe un Gunta Ķikure – Griķu pamatskola;
Gunta Dzene un Irēna Slesare-Koluža – Bauskas Valsts ģimnāzija;
Edīte Launiece un Sigita Cikota – Codes pamatskola;
Daiga Sējēja un Anna Dupure – Bauskas pilsētas pamatskola;
Mārīte Birzniece – Mežgaļu pamatskola;
Juta Gaiķe un Natālija Pavlova – Bauskas 2. vidusskola;
Inga Kursiša un Līga Lepse – Vecsaules pamatskola;
Ingrīda Kulbe – bērnudārzs «Zīlīte»;
Aiva Aišpure, Inita Nagņibeda un Inta Pilicka – Bauskas sākumskola.
2018./2019. mācību gada izglītības darba prioritātes Bauskas un Rundāles novada izglītības iestādēs
1. Izglītības kvalitātes pilnveidošana kompetenču pieejā organizēta mācību procesa kontekstā, veicinot pedagogu sadarbību un līdzdalību.
2. Katra izglītojamā kompetences un talantu attīstīšana atbilstīgi viņa spējām un prasmēm.
3. Skolēnu pilsoniskās apziņas, valstiskās identitātes, patriotisma veicināšana, apgūstot novada mācību un aktivizējot līdzdalību skolas, vietējās kopienas un valsts dzīvē.
4. Fiziski un emocionāli drošas, atbalstošas, veselīgas, izglītojošas un iekļaujošas mācību vides veidošana.
5. Pieejamības nodrošināšana karjeras atbalsta pasākumiem.
Avots: Bauskas novada izglītības nodaļa.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»