Ikdienas uzturēšanu nedrīkstētu saukt par ceļu remontu

Valsts uzņēmuma «Latvijas Autoceļu uzturētājs» (LAU) brigādes kopš augusta sākuma strādā Bauskas novada Brunavas un Mežotnes pagastā.
Ir sākti darbi sešarpus kilometru garā ceļa posmā Dāliņi–Garoza–Lāči Codes un Mežotnes pagastā. Te strādā LAU Jelgavas ceļu rajona Dobeles nodaļas vīri. Strādnieki rosās arī Brunavas pagastā no Grenctāles pienotavas līdz Tiltiem, kur darbus veic LAU Jelgavas nodaļas brigāde. Tālāk līdz Panemunei un Lietuvas robežai darbs Bauskas nodaļas strādniekiem. Brunavas pagastā darbi jāveic aptuveni 20 kilometru garumā.
Atvēlēti 1,17 miljoni
Valsts akciju sabiedrības «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) komunikācijas daļas sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Ieva Niedra informēja, ka kopējās darbu izmaksas ir 1,17 miljoni eiro. Darbi jāpaveic līdz novembra sākumam. Šajos ceļa posmos tiek veikta caurteku maiņa, autobusu pieturvietu platformu pārbūve, koku un krūmu ciršana, grāvju tīrīšana, liekās grunts noņemšana, grants seguma iesēdumu remonts un grants seguma dilumkārtas atjaunošana. Pēc darbu pabeigšanas ceļiem būs sakārtota ūdensatvade un atjaunota dilumkārta.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis, arī LVC amatpersonas pavasarī steidza vēstīt, ka Bauskas novada ļaužu skaļi paustie protesti beidzot saklausīti un šogad sāks divu ceļa posmu remontu. «Bauskas Dzīve» šonedēļ devās apskatīt objektus, aprunāties ar nozares speciālistiem.
Lai nav jālauž auto
Iepazīstoties ar tāmēm, veicamo darbu sarakstiem un vērojot notiekošo, lietas tomēr ir jāsauc īstos vārdos. Ceļš uz Garozu un Budbergu netiek remontēts. Tā ir normāla brauktuves ikdienas uzturēšana, kāda LAU būtu jāveic katru gadu un kas diemžēl nav darīts daudzu desmitu gadu garumā. Protams, ir neliela «piešprice» – pieturvietu izbūve tur, kur to nekad nav bijis, caurteku maiņa nobrauktuvēs, vēl daži specifiski darbi, kas neietilpst ikdienas uzturēšanas plānos.
«Man vienalga, vai to sauc par remontu vai uzturēšanu, galvenais, lai aizber tās briesmīgās bedres, lai nopļauj ceļmalas un izrok grāvīšus. Saprotu, ka asfaltu uz šī ceļa savā mūžā nepiedzīvošu. Vismaz lai sataisa tā, ka cilvēkiem nav mašīnas jālauž,» savas domas par darbiem «Bauskas Dzīvei» atklāja brunaviete Dzidra Grunde. Garozas ceļa malā mītošie nākuši pie strādniekiem noskaidrot, vai šiem darbiem sekos ceļa asfaltēšana.
Kā noskaidroja «Bauskas Dzīve», arī pēc šiem uzturēšanas darbiem brauktuves nebūt nebūs sagatavotas melnā seguma uzklāšanai. Lai to izdarītu, ir jāveic nopietns remonts ar veco kārtu izņemšanu un jaunas pamatnes izbūvi. Tagad tikai aizbērs smilšu «vannas», atjaunos nodilumkārtu, to pieblietējot ar ceļa ruļļiem.
Nevajag astoņus metrus
LVC preses pārstāve Anna Kononova skaidro, ka visos trijos ceļa posmos seguma atjaunošanai paredzēts iestrādāt grants un šķembu maisījumu. Iesēdumu piepildīšanai izmantos 2243 kubikmetrus šķembu, seguma atjaunošanai atvēlēts 13 380 kubikmetru. Ceļa vidējais platums ir seši metri, uzklātā seguma biezums būs vairāk kā astoņi milimetri. Pieredze un aprēķini rāda, ka gadā no grants seguma ceļa virsmas noput apmēram viens centimetrs.
Jāteic, ka ceļa platums vairumā posmu ir astoņi metri. Tā sašaurināšana, kas būtu loģiska, jo tik platas «šosejas» laukos nav nepieciešamas, nav paredzēta. Sašaurinot brauktuvi, krietni saruktu uzturēšanas izdevumi. Taču šis nav remonts, pārbūve nav paredzēta. Speciālisti teic, ka pēc darbu pabeigšanas brauktuves kvalitāte uzlabosies, un ceļam būtu jākalpo gadus piecus. Protams, ja turpmāk tā uzturēšanu veiks atbilstīgi prasībām.
Brigādes visos trijos posmos strādā atbilstīgi grafikam un tehniskajām iespējām. No Grenctāles līdz Kukučiem teju visur noņemts apaugums, nozāģēti ceļmalas krūmi. Dažviet jau izrakti līdz 70 cm dziļi grāvīši. Ceļa malās sasprausti kociņi, kuri iezīmē brauktuvju robežu, paredzēto pieturvietu izbūvi. Ceļā uz Garozu strādnieki tīra un maina caurtekas. Apaugumu ņem nost Bauskas brigāde Panemunes pusē.
Pa nakti brauktuves posta
Diemžēl strādnieku darbu dienā regulāri bojā nakts braucēju rosība. Par to «Bauskas Dzīvei» pastāstīja kāds brunavietis, kurš savu vārdu publiski atklāt nevēlējās. Vairākkārt viņš novērojis, ka tumsas aizsegā pa ceļu intensīvi abos virzienos braukā vieglie automobiļi. Tad no Lietuvas puses uz Grenctāli dodas smagsvara tehnika. Vienu nakti tie bijuši pieci pamatīgi pārkrauti baļķvedēji. Citu reizi viņš fiksējis trīs lēni braucošas, tātad smagi piekrautas «fūres». Arī ceļu strādnieki apliecināja, ka dažas iesēdumu «vannas», kas iepriekšējā vakarā aizbērtas un nogreiderētas, nākamajā rītā atkal bijušas kā vagas.
Neviens nedrīkst runāt
Jāteic, ka LAU nostāja ir kategoriska. Strādniekiem, kā arī speciālistiem ar trīsdesmit gadu pieredzi ceļu būvē nav ļauts ar presi runāt ne par veicamajiem darbiem, ne par to specifiku. Visu drīkst skaidrot tikai Rīgas birojā sēdošā sekretāre. Darbu vadītāji objektos šos vadības rīkojumus ievēroja, tādēļ uz daudziem «Bauskas Dzīvi» interesējošiem jautājumiem atbildes tiks sagatavotas, un tās publicēsim laikraksta nākamajos numuros.
Darbu vadītāja palīgs no Jelgavas nodaļas Oskars Balodis tik vien apliecināja, ka darbi rit atbilstīgi plāniem, līdz oktobra beigām visu iecerēto vajadzētu pabeigt.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»