BauskasDzive.lv ARHĪVS

Būvnieki krasi izjūt strādājošo trūkumu

Vilnis Auzāns

2018. gada 17. augusts 00:00

10
Būvnieki krasi izjūt strādājošo trūkumu

Braucējiem, traucoties Bauskā pa Rīgas un Dambja ielu, kustību pēkšņi pārtrauc «ķieģelis». Maršruts jāpārplāno, jo vairāku mēnešu garumā ilgst Brīvības bulvāra pārbūve.
 
«Bauskas Dzīvei» nācies uzklausīt vērīgo pilsētnieku ziņojumus, ka šajā tik svarīgajā satiksmes artērijā neviens nestrādā. Strādnieki objektā parosoties dienu, divas, tad atkal klusums. Šonedēļ «Bauskas Dzīve» kopā ar novada administrācijas amatpersonām un speciālistiem apskatīja objektu un uzklausīja būvfirmas SIA «Viona» pārstāvjus.

Jāpabeidz oktobrī
Bauskas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Voldemārs Čačs pauda nepārprotamu norādi – oktobra otrajā pusē darbi ir jābeidz. Izvērtējot līdz šim paveikto un vēl nepadarīto, bulvāra pārbūvi ir iespējams pabeigt noteiktajā laikā. Saimnieciskās nodaļas vadītājs Mārtiņš Vilciņš piebilda, ka būvfirmai tas jāpaveic, rēķinoties ar pašvaldības uzņēmuma «Bauskas ūdens» paralēlo darbu Brīvības bulvāra vienā galā.

Rokot zemi, atklājies ka bulvāra sākumposmā ir topogrāfiskajos uzmērījumos nekonstatēta izbūve. Tā ir no ķieģeļiem mūrēta arkveida konstrukcija, kurā bijušas guldītas caurules. Tās, iespējams, izmantotas kanalizācijas ūdeņu novadīšanai. Pirms klāt brauktuvē segumu, šī izbūve jālikvidē. Tāpat uzņēmumam «Bauskas ūdens» dots uzdevums pārskatīt ūdens apgādes sistēmu pārējām mājām, lai kas negaidīts neatklātos pēc remonta pabeigšanas.

Projektu vadītāja Laine Baha skaidro, ka par agrāko gadu objektiem ne visur saglabājušies precīzi uzmērījumi. Daudz kas realitātē atšķiras no tā, kas savulaik iezīmēts plānos, tādēļ ar šādiem pārsteigumiem ir jārēķinās gan pasūtītājam, gan būvniekiem.

Tehnoloģiskās pauzes
SIA «Viona» valdes loceklis Araiks Barojans skaidro, ka uzņēmums darīs visu iespējamo, lai objektu ekspluatācijā nodotu laikus. Viņš atzīst, ka grūtākais un  laikietilpīgākais bija vertikālās nostiprinošās sienas izbūve. Darbu veikšanai bija nepieciešamas tehnoloģiskās pauzes, tādēļ arī iedzīvotājiem šķitis, ka objektā nekas nenotiek.

Tagad zemes pārvietošanas, rakšanas un komunikāciju ieguldīšanas darbi rit raitāk. Taču būtiskākā problēma – strādājošo trūkums – joprojām nav novērsta. Elementāro darbu veicējus vēl izdodas atrast, taču trūkst zinošu strādnieku, kuri var pildīt pienākumus ar tehniku, kuriem pašiem var uzticēt pieskatīt padotos. «Es nesaku, ka darbs ceļu būvē ir viegls. Ja cītīgi strādā ar traktoru, ekskavatoru, mēnesī «uz rokas» 1000 eiro var nopelnīt. Taču tieši šādu strādnieku mums trūkst,» atzīst A. Barojans.

Vīri no Lietuvas
Viņš atklāj, ka strādājošie tiek meklēti ne tikai Bauskas apkaimē. Sludinājumi regulāri tiek izvietoti Lietuvas pierobežas avīzēs un apdzīvotajās vietās. Pašlaik Bauskā strādā četri strādnieki no Lietuvas. Vīri ir čakli, apzinīgi, taču šis darbs viņiem, iespējams, ir tikai pagaidu variants.

Sarunā iesaistās būvfirmas pārstāvis Ēriks Revazjans, kurš pavēsta, ka pēdējā laikā aktīvi kļuvuši strādājošo vervētāji. Zinošu meistaru trūkums ir tik liels, ka būvfirmas nespēj nodrošināt iegūto pasūtījumu darbu izpildi, tādēļ tiek apsekoti citi būvobjekti, iztaujāti strādājošie un, piedāvājot lielāku samaksu, aicināti pāriet darbā uz citu firmu. Ja tā notiks, tas var apdraudēt darbu izpildi Brīvības bulvārī noteiktā laikā.