Īslīces pagastā iedzīvotāji neapmierināti ar garo apvedceļu

Slēgts ceļa posms maršrutā Bērzi–Ādžūni Īslīces pagastā. Vietējie
iedzīvotāji nav apmierināti – apvedceļš ir 12 kilometru garš.
Darbi
notiek autoceļa V1028 Bauska–Bērzi–Ādžūni–Lietuvas robeža pārbūves dēļ –
Plānītes upei atjauno caurteku. Lai gan upe ir pavisam maza un vasarā
bez ūdens, tomēr vienkārši šķērsot ar mašīnu to nevar, jāmēro garš
apvedceļš.
Līdzās Plānītes upei ir daudzdzīvokļu nams «Taubenieki». Mājas iedzīvotāji atzīst, ka remontdarbi sagādā neērtības.
«Asfalts
jau bija, bet savu laiku nokalpojis, jaunu segumu vajadzēja. Tomēr nav
īsti skaidrs, vai pie pārbūvējamās caurtekas būs apbraucamais ceļš.
Varbūt var būvēt tā, ka vismaz vienā pusē ir pārbraucams, lai var
palaist mašīnas rītos un vakaros, kamēr būvdarbi nenotiek. Tikko arī tā
bija – iesāka rakt piektdien, bet sestdien un svētdien nekas nenotika.
Ir tikai norobežojumi,» neapmierināta ir «Taubenieku» iemītniece Lita.
Ceļa lietotāji norobežojumus bija nostūmuši malā un vakaros un rītos
izmantoja pārbrauktuvi.
Visvairāk neapmierināti ir šoferi, kas
dzīvo caurtekas otrā pusē pie Lietuvas robežas. Bērzi it kā tepat
blakus, bet jāizmanto apbraucamais ceļš, kas ir pietiekami garš. Šoferi
uzskata, ka varēja veidot vismaz nelielu apbraucamo ceļu turpat pie
caurtekas, lai vieglās mašīnas var izbraukt.
Caurteku atjaunos
Valsts vietējā autoceļa V1028 Bauska–Bērzi–Ādžūni–Lietuvas robeža
atjaunošanu pēc va/s «Latvijas Valsts ceļi» uzdevuma veic SIA «Union
Asphalttechnik» par summu 1 519 921,72 eiro bez pievienotās vērtības
nodokļa. Pie caurtekas strādā apakšuzņēmums SIA «VDS». Uzņēmuma
brigadieris Guntis Reinvalds pastāstīja, ka pie caurtekas ir izveidots
neliels apvedceļš, bet tas neesot paredzēts automašīnām. Uzbērtās
brauktuves mērķis ir nodrošināt iespēju pārvietoties kājāmgājējiem,
riteņbraucējiem un tiem, kas stumj ratiņus.
Caurteku plānots atjaunot, izmantojot no padomju laikiem labi saglabājušos betona blokus.
Iedzīvotājus
uztrauc arī satiksmes autobusa maršruts. Nav skaidrības, kā tas kursēs,
cik ilgi un kurā laikā to gaidīt pieturā. «Mēs jau varam aiziet līdz
Bērziem vai atnākt no turienes – nav jau tālu. Bet ko darīt tiem, kas
dzīvo tālāk uz Lietuvas pusi? Pie Žeimes arī remontē tiltu, bet tur
apbraucamais posms ir daudz īsāks,» saka Lita no «Taubeniekiem». Viņu
visvairāk uztrauc informācijas trūkums – nav skaidrs, cik ilgi darbi
notiks un ar kādām neērtībām jārēķinās.
SIA «Aips» valdes
loceklis Jānis Kļaviņš atzīst, ka neziņa par sabiedriskā transporta
kustību lielā mērā ir tāpēc, ka trūkst informācijas no ceļu būvnieka.
«Braucam pa apkārtceļu. Kavējamies, bet paņemam visus klientus.
Iedzīvotājiem jārēķinās, ka autobuss nekursēs pēc grafika, jo jābrauc 12
lieki kilometri. Tomēr satiksme būs, un autobusi izpildīs paredzētos
reisus,» saka J. Kļaviņš.
Bauskas novada domes mājaslapā esošā informācija liecina, ka darbi var ieilgt līdz pat augusta beigām.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»