BauskasDzive.lv ARHĪVS

«Baltas» jauninājums iegūst atzinību

Mārīte Ozoliņa

2009. gada 24. marts 11:30

1350
«Baltas» jauninājums iegūst atzinību

Bauskas un visa rajona iedzīvotājiem jau gandrīz gadu apdrošināšanas akciju sabiedrība «Balta» piedāvā tādu pašu atlīdzību pieteikšanas servisu, kādu izmanto, piemēram, Londonas un Eiropas citu lielāku un mazāku pilsētu iedzīvotāji. Tas ir - pa telefonu.Plašāk šo jauninājumu, kāds visā Latvijā ir tikai «Baltai», raksturo akciju sabiedrības filiāles «Bauskas nodaļa» vadītāja Ligita Asare: «Mēs vienmēr esam domājuši par klientu ērtībām un tādu pakalpojumu sistēmu, kas darījumus ļauj veikt ātrāk un ar mazākām izmaksām. Tieši tāda ir atlīdzību pieteikšana pa telefonu. Piemēram, Svitenes vai kāda cita tālāka pagasta iedzīvotājiem vairs nav jābrauc uz Bausku, lai ar nodaļas speciālistiem satiktos birojā, lai noformētu atlīdzību pieteikuma veidlapu. Kopš pagājušā gada aprīļa, ja noticis negadījums ar īpašumu, transportu vai ko citu, ir jāzvana pa tālruni 67533375 un tikai jāatbild uz kompānijas atlīdzību speciālistu jautājumiem. Lieta tūdaļ tiek reģistrēta īpašā datorprogrammā.»Turpmākā rīcība ir saistīta ar negadījuma veidu. Piemēram, ja bojāts īpašums, tad «Baltas» eksperts ierodas pie klienta. Viena no biežāk pieprasītajām atlīdzībām ir par autotransporta bojājumiem. Šoreiz plašāks izklāsts par to, kā tas notiek praktiski. L. Asare skaidro, ka īpaša elektroniskā sistēma nodrošina vienotu saziņu starp «Baltas» atbildīgajiem speciālistiem un autoservisiem, ekspertiem par atlīdzību lietas gaitu. Bauskas rajonā kompānija noslēgusi sadarbības līgumus ar SIA «Teiksmas» un Gunta Macpana servisu, kuri atbilst nepieciešamajām prasībām. Pirmā priekšrocība jau ir tā, ka jaunā kārtība nodrošina klienta transportlīdzekļa apskati un remontu vienā vietā.  Juris Zaicevs, kura automašīna apdrošināta «Baltā» un pēc negadījuma remontēta SIA «Teiksmas», «Bauskas Dzīvei» sacīja: «Šo jauninājumu vērtēju atzinīgi. Man nav jātērē laiks liekām procedūrām. Sazinos ar zvanu centru, aizvedu mašīnu uz servisu un pēc tam ierodos saņemt saremontētu automobili. Viss notiek bez manas starpniecības. Remonta kvalitāte pilnībā apmierināja, un, manuprāt, visas izmaksas bija saprātīgas.» Egils Millers, rādot datorā, kā funkcionē atlīdzību pieteikšanas jaunā sistēma, atzīst: «Sākumā uz šo piedāvājumu skatījos pesimistiski, bet tagad mans vērtējums ir pozitīvs. Bojājumu vērtēšanu veicu pats, ar «Baltas» speciālistiem arī sazinos. Prakse pārliecina, ka šis ir pareizais risinājums, jo esmu pilnībā par visu informēts. Situācijas mēdz būt dažādas, un katra prasa precizitāti. Iesaku klientiem ļoti rūpīgi izlasīt apdrošināšanas polises. Gadās, ka, nepārzinot apdrošināšanas nosacījumus, autoīpašniekam jāpaliek zaudētājos. Ja autoīpašniekiem ir kādas neskaidrības, droši var man zvanīt un paprasīt padomu.» SIA «Teiksmas» servisā ir nodrošināts pilnīgi viss, kas nepieciešams autoremontiem. Deviņi pacēlāji ļauj turēt ātru tempu, krāsošanai iekārtots bokss, kas ir videi draudzīgs. Speciālisti ir zinoši, un šajā grūtajā ekonomiskajā situācijā darba vietas ir izdevies visiem saglabāt. Individuālajam komersantam Guntim Macpanam ar «Baltu» jau ir ilggadējs sadarbības līgums. Viņš uzsver, ka, ieviešot atlīdzību pieteikšanu pa telefonu, darba temps kļuvis straujāks. Informācijas apmaiņa un tāmes apstiprināšana notiek pāris dienās. Svarīga arī uzticēšanās, kas veidojas pamazām un nostiprinoties rada sadarbības partneru paļāvību citam pret citu. SIA «Uzvara-Lauks» valdes priekšsēdētāja vietnieks Agris Mustermanis stāsta, ka vairākus gadus vieglos automobiļus ved remontēt uz Saulaini, kur atrodas G. Macpana serviss. Uzņēmums šeit veic arī antīku modeļu krāsošanu, kas izdodas nevainojami. A. Mustermanis saka: «Jāslavē jaunā kārtība atlīdzību pieteikšanā. Klientam tagad tas ir gan ātrāk, gan lētāk. Saulaines meistari ir iecienīti, un agrāk pie viņiem bija kāds laiks pat jāgaida rindā. Pašreizējā ekonomiskā situācija samazinājusi darbu arī autoservisos.»