Matemātikas eksāmens sagādā grūtības

Kopš 12. klases matemātikas eksāmena, kas notika pagājušajā nedēļā, joprojām nerimstas diskusijas par tā saturu. Viedokļi ir dažādi – citi pauž sašutumu par to, cik grūti gājis, daži brīnās, kāpēc sacelta tik liela ažiotāža. «Bauskas Dzīve» steidzās noskaidrot, ko par to domā mūspuses novadu pedagogi un audzēkņi.
«No skolēniem sūdzības nedzirdēju. Jauniešu zināšanas ir ļoti atšķirīgas. Par grūtības pakāpi varu spriest tikai pēc skolēnu teiktā. Pēc viņu domām, eksāmens nebija viegls. Grūtības sagādāja trešās daļas uzdevumi. Tā parasti ir vissarežģītākā daļa, tur ir uzdevumi, kurus ikdienas stundās nerisina. Stresā šos uzdevumus katrs var izprast atšķirīgi. Citi, iespējams, rūpīgi neizlasa noteikumus. Tie, kas mācās un labi pārzina priekšmetu, izmantoja pilnībā visu eksāmenam atvēlēto laiku,» stāsta Bauskas 2. vidusskolas mācību pārzine Iveta Jabločkina.
«Protams, 12. klases eksāmens nav tik viegls kā 9. klasei. Devītie vienmēr to uzraksta labāk nekā divpadsmitie. Audzēkņu emocijas bija dažādas. Tie, kuri mācās labi un vidēji, nebija pārsteigti. Ja nemācās, ir grūti. Jā, trešā daļa bija grūta, es saviem bērniem pirms eksāmena saku, ka tajā daļā noteikti būs uzdevumi, kurus viņi nekad iepriekš nebūs redzējuši. Tur vairāk ir jāpēta, jāanalizē, jāpamato, jāpierāda. Varbūt ne līdz galam pierādīt un atrisināt, bet kaut ko uzzīmēt un sākt rēķināt katrs varēja. Manuprāt, trešajā daļā varētu iekļaut tikai vienu pētāmo uzdevumu, nevis trīs, tas neradītu lieku stresu,» uzskata Uzvaras vidusskolas matemātikas skolotāja Valda Bičkova.
«Man matemātika padodas, mācos regulāri, piedalos olimpiādēs. Iznākot no eksāmena telpas, sapratu – tas bija nedaudz grūtāks, nekā gaidīju. Bija iekļauts viss, ko esam mācījušies, izpildīju visu, ko zināju. Pēc pamatīgā darba noguru. Mēs visi bijām informēti, ka trešās daļas uzdevumi būs grūti – olimpiādes līmenī. Tur vajadzēja vairāk domāt, šie uzdevumi nebija pa spēkam tiem, kam matemātika īpaši nepadodas. Uzdevumi bija nedaudz citādāk formulēti, tāpēc daudzi tos nesaprata. Liela loma ir arī skolotāju attieksmei un priekšmeta pasniegšanas veidam. Mūsu skolā ir laba matemātikas skolotāja. Katram ir savs domāšanas ātrums, vairāk jāpiespiež sevi mācīties. Eksāmens nebija viegls, bet izpildāms,» vērtē Uzvaras vidusskolas 12. klases audzēkne Dagnija Saleniece.
«Man eksāmens likās grūts, kaut gan priekšmetā ir labas atzīmes. Kad sāku pildīt uzdevumus, nezināju, ar ko sākt, beigās kaut ko tomēr sapratu. Šīs tēmas bijām mācījušies, taču piemirsu dažu uzdevumu risināšanas gaitu,» teic Bauskas 2. vidusskolas 12. klases audzēkne Alīna.
«Eksāmenos daudz jāgudro, jābūt loģikai, jāzina teorija. Nekad visi visu neizpildīs. Eksāmens nebija viegls, bet neizpildāms arī ne,» pārliecināta Iecavas vidusskolas matemātikas skolotāja Pārsla Ratkus.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»