Skolotāji apgūst jaunas prasmes

Labas zināšanas skolēniem būs nepieciešamas vienmēr – neatkarīgi no tā, kādas metodes pedagogi izmantos savā darbā. Šī bija viena no galvenajām atziņām, kas trešdien, 27. decembrī, izskanēja seminārā «Starpdisciplinārās mācības aktuālo kompetenču veicināšanai».
Mācības notika Bauskas Valsts ģimnāzijā. Līdz ar ģimnāzijas pedagogiem strādāja skolotāji no Vecsaules un Mežgaļu pamatskolas, Bauskas sākumskolas un Skaistkalnes vidusskolas. Pedagoģijas doktore, Rīgas Tehniskās universitātes asociētā profesore Karine Oganisjana skolotājiem atklāja svarīgāko kompetencēs balstītajās mācībās, salīdzināja tradicionālās, multidisciplinārās un starpdisciplinārās mācības.
«Kompetence ir vairāk nekā tikai zināšanas un prasmes. Tā ietver sevī spēju izpildīt sarežģītus uzdevumus, izmantojot un mobilizējot psiholoģiskos un sociālos resursus, ieskaitot prasmes, attieksmes un vērtības katrā konkrētā gadījumā. Kompetencēs balstītajā izglītībā skolēniem jāmācās darīt, nevis tikai mācīties tradicionāli atsevišķos mācību priekšmetos.
Mācību pasākumi un vide ir jāveido tā, lai audzēkņi varētu apgūt un pielietot zināšanas, prasmes situācijās, ar kurām viņi saskaras ikdienā. Mācību saturam jābūt maksimāli tuvinātam reālajai dzīvei. Starpdisciplinārās mācības ir viens no līdzekļiem kompetencēs balstītās izglītības īstenošanai, nevis pašmērķis,» uzsvēra lektore.
Stāstījumu K. Oganisjana pamatoja ar piemēriem, uzvedinošiem jautājumiem un uzdevumiem. Viņa analizēja savus izstrādātos starpdisciplināru nodarbību radīšanas modeļus, kurus skolotāji varēs izmantot pedagoģiskajā praksē. Mācību dalībnieki no pasīviem klausītājiem pārvērtās jaunu ideju rosinātājos, citu apgūtā vērtētājos.
Pieredzējusī pedagoģe sarunā ar «Bauskas Dzīvi» uzsvēra, cik svarīgi ir strādāt arī ar skolēnu vecākiem un nodot viņiem precīzu vēstījumu par jaunajām izglītības aktualitātēm. «Dažreiz man jautā: «Vai zināšanas vairs nav vajadzīgas, ja skolēniem jāmācās darīt?» Ir ļoti dīvaini dzirdēt šādu jautājumu. Nav pareizi domāt, ka «darīt» ir zemākas pakāpes darbība nekā «zināt». Mēs nevaram izpildīt sarežģītus uzdevumus bez ļoti labām zināšanām. Tieši otrādi! Nereti pat ar ļoti labām zināšanām var nespēt padarīt, ja nav attīstītas nepieciešamās prasmes, attieksmes, vajadzības,» uzsver pedagoģe.
Bauskas Valsts ģimnāzijas pedagoģe Inta Banka pauž, daudz kas no jaunā modeļa jau tagad tiek īstenots. «Darbs ekonomikas un komerczinību stundās ir radošs un inovatīvs. Mēs daudz ko no tā, par ko seminārā runā, jau pašlaik darām. Skolēnu mācību uzņēmumi ir vistiešākais starpdisciplināro metožu pielietojuma piemērs,» tā skolotāja I. Banka.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»