Ģimnāzisti izstrādā oriģinālas galda spēles un gūst ieskatu nozarē

Bauskas Valsts ģimnāzijā decembra sākumā valdīja galda spēļu bums. Septīto un astoto klašu skolēni vizuālās mākslas stundās gatavoja savas galda spēles.
Projekta «Veltījums Latvijai» noslēguma pasākumā ar ģimnāzistu veikumu iepazinās atzīti šīs jomas eksperti. Skolēnu izstrādātās spēles vērtēja, kā arī pamēģināja izspēlēt Baltijā vadošās galda spēļu izstrādes un izplatīšanas uzņēmuma SIA «Brain games» izpilddirektors Raivis Kalniņš un ģimnāzijas absolvents, vairāku spēļu izstrādātājs Kristaps Auzāns. Projektu realizēja ģimnāzijas vizuālās mākslas skolotājs Bruno Bahs.
Izvērtējot skolēnu veikto, B. Bahs atzīst: «Radošuma tornado vēlās pār Bauskas Valsts ģimnāziju. Projekta noslēgumā izspēlējām vairāk nekā 20 dažādas galda spēles. Katra bija īpašāka, atšķirīgāka nekā konkurentiem. Paldies Kristapam Auzānam un Raivim Kalniņam, kuri uzbūra bērniem svētkus. Šis bija labsirdīgs, foršs un līdz šim nebijis pasākums, jo prezentācija notika vairāku stundu garumā. Ierastais 40 minūšu cikls uz brīdi piemirsās, un visi varējām mierīgi baudīt radošo atmosfēru. Ļoti noderīgi bija ne tikai izaugsmes komentāri par projektiem, bet arī pasniegtās simpātiju balvas gan skolēniem, gan skolai. Skolēniem vērtīgi bija apjaust – spēle nav tikai izklaide, tas ir reāls bizness, kurā var pelnīt naudu. Vēl īpašāk ir tas, ka skolēni redz un dzird nozares profesionāļus.
Dzīve ienāk skolā – tāda ir mana filozofija, katrs uzdevums ar jēgu, kur konkrētās zināšanas var izmantot dzīvē. Tikai tā iespējams radīt interesi par nozari un attīstīt talantus.»
«Bauskas Dzīve», četru stundu garumā esot klāt noslēguma pasākumā, guva ieskatu, kā skolās varētu īstenoties jaunā kompetenču izglītības pieeja. Galda spēļu izgatavošanas projektu skolēni īstenoja septiņās vizuālās mākslas stundās. Šajā laikā viņi sevī izkopa un attīstīja ļoti daudzas prasmes, vienlaikus īstenojot starppriekšmetu saikni. Izstrādājot savas spēles, pusaudži izzināja galda spēļu nozari, īpaši daudz informācijas gūstot noslēguma pasākumā, kad ar viņiem runāja šīs jomas profesionāļi.
Viņi guva ieskatu mārketingā, jo bija jāapgūst spēļu kārbu noformēšanas, reklamēšanas iemaņas. Vizuālajā mākslā skolēni mācījās formu, krāsu un stilu saderību, izpildot spēles dažādās tehnikās. Domājot par spēļu saturu, pusaudžiem nācās meklēt informāciju par Latviju. Daudzi bija centušies loģikas un izziņas uzdevumos ietvert jaunus, līdz šim mazāk zināmus faktus. Tādējādi kopā savijās prasmes ne tikai vizuālajā mākslā, bet arī ģeogrāfijā, literatūrā, vēsturē, ekonomikā.
Projekta finālā katrai komandai vajadzēja īsi prezentēt savu produktu un arī ieinteresēt nozares speciālistus uzspēlēt spēli. Stāstot par savu darbu, vairums skolēnu atzina, cik grūti bijis strādāt komandā, rast kopsaucējus iecerētā īstenošanai. Atklājās nepietiekamas prasmes plānot laiku, jo vairāki projekti pilnībā tika pabeigti tikai iepriekšējā vakarā.
Vairāk lasiet laikraksta «Bauskas Dzīve» drukātajā versijā.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»