BauskasDzive.lv ARHĪVS

5 novecojuši attaisnojumi, kādēļ uzņēmumi atsakās no SMS mārketinga

sales.lv

2017. gada 24. augusts 14:19

155
5 novecojuši attaisnojumi, kādēļ uzņēmumi atsakās no SMS mārketinga

Speciālisti uzskata, ka veiksmīga biznesa pamatā ir pareizs mārketings. Un tam nevar nepiekrist. Mārketings ietver gan reklāmu, gan sabiedriskās attiecības un pārdošanu. Tas ir process, kura rezultātā prece vai pakalpojums tiek pasniegts auditorijai. Un bez tā, lai arī cik labs būtu tavs produkts, neviens potenciālais klients par to neuzzinātu.

Mobilais mārketings kā mārketinga stratēģija ir ļoti nepieciešama ikvienam biznesam. Laikā, kad mobilās tehnoloģijas – telefonus, planšetdatorus un citas ierīces ikdienā aktīvi izmanto arvien vairāk cilvēku, turklāt tās turpina attīstīties, mobilais mārketings ir viens no veidiem, kā uzrunāt savus esošos un potenciālos klientus, iepazīstinot ar savu uzņēmumu, preci vai pakalpojumu, akciju piedāvājumiem un citu.

Ir uzņēmumi, kuri ļoti aktīvi izmanto dažādas mobilā mārketinga metodes, tostarp SMS mārketinga iespējas, turklāt dara to ļoti veiksmīgi. Bet ir arī tādi, kuri nav pārliecināti par šīs stratēģijas efektivitāti, par to neko nezina vai vienkārši baidās, ka tas nesniegs nekādu rezultātu.
Tad nu apskatīsim piecus iemeslus, kādēļ uzņēmumi atsakās no SMS mārketinga:

1. “Grūti ievākt klientu telefona numurus.”
Jā, šis ir viens no biežāk dzirdamajiem attaisnojumiem! Bet grūtības taču ir ikvienā biznesā. Turklāt ievākt klientu datus (vārdu, telefona numuru, arī intereses u.c. noderīgu informāciju) nav nemaz tik sarežģīti.
• Kad klienti iepērkas, piemēram, tavā veikalā, pajautā, vai viņi būtu ieinteresēti saņemt speciālos piedāvājumus un citu informāciju par produktu īsziņas veidā. Laicīgi sagatavo elektroniski izdrukātu anketu, ko klientam uzreiz vari iedot aizpildīt! Vai vari palūgt uzrakstīt datus uz čeka kopijas.
• Arī atsauksme un dažādu konkursu rīkošana ir labs veids, kā iegūt telefona numurus.
• Vēl viens radošs veids ir izveidot, piemēram, speciālo piedāvājumu. Savā mājas lapā vai veikalā uz skatloga vari uzlikt informāciju par to, ka aizsūtot SMS pieprasījumu uz konkrēto numuru atpakaļ klients saņems kodu, kuru uzrādot pie kases, varēs iegūt atlaidi nākamajam pirkumam.
• Ja tev ir internetveikals, sadaļā, kur jāveic produktu atmaksa un jāieraksta piegādes informācija, jautā arī pēc mobilā telefona numura.


2. “Tas šķiet pārāk vienkārši.”
SMS sūtīšana patiešām nav sarežģīta, bet tieši tas arī klientus uzrunā. Protams, var turpināt rakstīt reklāmrakstus vai garus bloga postus, bet SMS izlasa teju 100% gadījumu un arī tik īsa ziņa, kas sastāv no 160 zīmēm var būt ļoti efektīva, ja pareizi uzrakstīta un nosūtīta īstajā brīdī.

3. “Tas droši vien ir ilgs un sarežģīts process, turklāt es par to neko nezinu.”
Mārketings un vispār bizness kopumā nav tā joma, kur var atļauties neriskēt (vismaz ne tad, ja vēlas sasniegt patiešām izcilus rezultātus). Viss mainās, bet no tā nevajag baidīties. Ja salīdzina mārketingu pirms vairākiem desmitiem gadu un tagad, panākti ievērojami uzlabojumi. Un, starp citu, tieši laika gaitā tie kļuvuši par normu.
Mūsdienās SMS izsūtīšanu klientiem piedāvā dažādas digitālā mārketinga kompānijas, kas specializējas tieši SMS mārketingā. Turklāt sales.lv izveidojuši viegli pārvaldāmu platformu, kurā var piereģistrēties un sākt sūtīt īsziņas klientiem jau pēc pāris minūtēm. Tāpat tiek piedāvāta bezmaksas konsultācija, kur speciālists pastāstīs vairāk un atbildēs uz svarīgajiem jautājumiem.
Nezināšana vairs nav problēma!

4. “Neesmu drošs, vai varam to atļauties.”
Bez šaubām ir svarīgi iekļauties mārketinga aktivitātēm paredzētajā budžetā, bet pirms pieņemt galējo lēmumu, jāapsver visi par un pret. Ja nezini, cik varētu izmaksāt SMS sūtīšana, tad noskaidro to! Īsziņu sūtīšana varbūt nav nemaz tik dārga, kā tev šķiet, un tomēr vari to atļauties. Padomā, vai tiešām citas metodes ir efektīvas un vai nav laiks pamainīt veidu, kā komunicē ar klientiem!

5. “Esam apmierināti ar rezultātu no pašreizējām mārketinga aktivitātēm.”
Apmierināts nenozīmē, ka nevarētu būt labāk. Nevajag koncentrēties uz to, ka tagad viss ir labi, bet domāt, ko vēl varētu uzlabot un kā vēl varētu attīstīt savu biznesu. Jaunas idejas var sniegt arī jaunas iespējas un arī vēl labāk rezultātu!

Sperot soļus pirmās kampaņas izveidē, atceries, ka efektīvākās SMS kampaņas piedāvā saviem klientiem kaut ko vērtīgu. Un, lai arī viņi piekrituši ziņu saņemšanai tādēļ, lai pirmie uzzinātu jaunumus no tava uzņēmuma, tas, ko viņi patiešām gaida, ir iespēja ietaupīt naudu.

Tādēļ, kad piedāvā iespēju saņemt informāciju uz personīgo telefona numuru, skaidri norādi, kāds labums no tā būs klientiem. Ja esi iecerējis veidot mobilās akcijas vai atlaides, tad to arī pasaki!

Daži ieteikumi efektīvas SMS veidošanai:
• Telefona numura vietā raksti vārdu, piemēram, sava uzņēmuma vai veikala numuru. Tā klienti zinās, no kā saņem īsziņu.
• Raksti gramatiski pareizi, jo tas norādīs uz profesionalitāti.
• Ievieto saiti uz savu mājas lapu vai speciāli izveidotu landinga lapu, lai padarītu ziņu vēl pievilcīgāku.
• Atceries, ka ziņai ir jābūt īsai, ideāli 160 zīmes.
• Izmanto lielos burtus svarīgiem atslēgvārdiem, piemēram, saucieniem uz darbību.
• Nesūti ziņas agri no rītiem vai vēlos vakaros, kad cilvēki atpūšas vai guļ. Neievērojot šo noteikumu, klientiem veidosies negatīvas asociācijas ar tavu uzņēmumu.

Izkāp no komforta zonas un sper pirmos soļus SMS mārketingā! Tu nevari būt pārliecināts par neveiksmi, ja neesi pat mēģinājis!