BauskasDzive.lv ARHĪVS

Apvedceļa neesamība liedz izvērst darbību Bauskas Rātslaukumā

Vilnis Auzāns

2017. gada 26. jūnijs 17:29

3763
Apvedceļa neesamība liedz izvērst darbību Bauskas Rātslaukumā

Liegts kreisais pagrieziens uz Plūdoņa ielu, satiksmei slēgts Rīgas ielas posms, mākslas galerija veikala «Mego» vietā. Šīs un citas idejas baušķenieku vērtējumam nodod SIA «Veido vidi» projektētāji.

Pirms Jāņiem novada domē risinājās diskusija par Bauskas Rātslaukuma rekonstrukciju. Laukuma tuvumā strādājošie uzņēmēji, SIA «Vides serviss» pārstāvji, novada administrācijas, pilsētas muzeju un tūrisma nozares darbinieki meklēja kopēju redzējumu
uzņēmējdarbības un kvalitatīvas dzīvesvides veidošanai. Pašvaldībai ir iespēja saņemt ES līdzfinansējumu Rātslaukuma daļas un tam līdzās esošās Plūdoņa ielas pārbūvei.

Ainavu arhitektes Kristīnes Dreijas piedāvājumā ir trīs Rātslaukuma rekonstrukcijas scenāriji. Tos vieno vēlme laukumu veidot cilvēkiem tīkamāku, ierobežot transporta kustību līdzās esošajās ielās. Nākotnē tā varētu būt tūristu un baušķenieku iecienīta teritorija ar daudzām kafejnīcām, atklātām telpām mākslas darbu eksponēšanai, vietu sporta un kultūras aktivitātēm.

Pēc ideju prezentācijas sanākušie pauda gan atbalstošas replikas, gan noliedza realizācijas iespējas. Uzņēmējs Normunds Grunckis vēlējās dzirdēt konkrētus aprēķinus, kas pilsētai dod lielākus ienākumus – līdzās Rātslaukumam esošie uzņēmēji vai tūristi un laulību ceremoniju dalībnieki. «Dažas idejas ir labas. Taču, kamēr Bauskai nebūs apvedceļa, tās nedrīkst realizēt. Jau tagad pilsēta smok sastrēgumos, bet jūs gribat visus no Rīgas braucošos izdzīt caur Kalna ielas apli un tikai tad ļaut nogriezties pa labi uz Plūdoņa ielu,» neizpratni par šādu priekšlikumu pauda N. Grunckis.

Uzņēmējs Andis Kaspars aktualizēja vēl kādu problēmu: «Par sabiedrisko kārtību un drošību jārūpējas pašvaldībai. Kurš gribēs izvērst uzņēmējdarbību, ja katru nakti posta apstādījumus, piemētā laukumu? Kārtības uzturēšanai pilsētā nevajag jaunus projektus, ir jāliek strādāt tiem, kas par to atbildīgi.

Rīgas iela ir pilsētas transporta artērija. Kamēr mums nav apvedceļa, par kaut vai daļas tās slēgšanu nevar būt ne runas. Taču uzstādīt ātrumu ierobežojošos vaļņus uz brauktuves pašvaldībai vajadzētu visdrīzākajā laikā,» uzsvēra A. Kaspars.
Sanākušie atbalstīja pils muzeja direktora Māra Skaņa ierosinājumu veidot vienotu transporta shēmu vecpilsētā. Atbalstu guva priekšlikums esošās publiskās tualetes vietā izbūvēt teritorijai un laikmetam atbilstīgas labierīcības.

Vairāk par diskusijā runāto lasiet laikraksta «Bauskas Dzīve drukātajā versijā otrdien, 27. jūnijā.