Jaunie mākslinieki «Bērzkalnos» paliek bez ūdens

Viesu namam «Bērzkalni» ūdeni piegādā Bauskas novada pašvaldības uzņēmums SIA «Īslīces ūdens» (ĪŪ). Šī gada aprīlī kāds starpgadījums radīja daudz problēmu viesu nama apmeklētājiem.
Bauskā no 27. līdz 30. aprīlim ritēja kārtējais jauno vokālistu konkurss «Aprīļa pilieni». Konkursa viesi, jaunie solisti, viņu ģimenes un starptautiskās žūrijas pārstāvji, kā ik gadu, nakšņoja «Bērzkalnos».
Kā «Bauskas Dzīvei» pastāstīja viesu nama pārstāvji, 29. aprīlī pulksten trijos naktī konstatēts, ka ēkā pārtraukta ūdens piegāde no torņa Bērzkalnos. No tā paša torņa ūdeni saņem Bērzkalnu daudzdzīvokļu, privātajās dzīvojamajās mājās, tostarp Stacijas ielā dzīvojošie.
Viesu nama administratore par notikušo informēja SIA «Bērzkalni» vadītāju. Piezvanīts ĪŪ vadītājam Valērijam Gabrānam, bet viņš uz telefona zvaniem neatbildēja. Šādi V. Gabrāns rīkojoties ne pirmo reizi.
Izdevās sazināties ar bijušo uzņēmuma vadītāju A. Rūju, kurš savukārt sazvanīja ĪŪ elektriķi. Lai iekļūtu ūdenstornī, bija nepieciešamas atslēgas, kas atradās pie cita darbinieka. Šo personu izdevās sazvanīt tikai ar piekto reizi. Taču viņš nevarēja atrast atslēgas. Haoss turpinājās līdz pulksten 9.40. Tad beidzot izdevās atjaunot ūdenssūkņa darbību, un visi laimīgi sagaidīja no krāna tekam ūdeni. Jaunie solisti varēja doties dušās un gatavoties priekšnesumiem, pavāri steidza gatavot aizkavētās brokastis, beidzot varēja civilizēti izmantot labierīcības.
«Bērzkalnu» pārstāvji uzskata, ka pašvaldības uzņēmuma darbība grauj viesu nama publisko tēlu. Darbiniekiem jāskaidro un jātaisnojas klientiem, kādēļ nav ūdens. Viesiem šāda nostāja nav saprotama.
Par notikušo «Bauskas Dzīve» informēja novada administrāciju. Sabiedrisko attiecību speciāliste Andra Matuļenko paskaidroja, ka notikums pārrunāts ar ĪŪ valdes locekli Valēriju Gabrānu. Viņam pieprasīts paskaidrojums un konkrētas rīcības piedāvājums, kas tiks darīts, lai šādas situācijas neatkārtotos.
Sarunā ar «Bauskas Dzīvi» V. Gabrāns noliedza iespēju īstenot vienu no ieteikumem situācijas risināšanai – izveidot ĪŪ amata vietu diennakts dežurantam. Varētu izziņot telefona numurs, kur klientus uzklausītu dežurants. Viņš operatīvi izlemtu par turpmāko rīcību problēmu risināšanai, ja tādas rastos.
«Šādu amata vietu mēs nevaram izveidot, jo tas būs finansiāli ļoti dārgi. Lai nodrošinātu nepārtrauktu diennakts dežūru, vajadzīgi vismaz četri darbinieki. Viņiem būs jāmaksā arī par darbu nakts stundās. Pašizmaksa šādam dienestam būs tik ļoti liela, un šī summa būs jāiekļauj klientu maksājumos. Zinot iedzīvotāju maksātspēju, kā arī ņemot vērā klientu skaitu, mēs to nevaram izdarīt,» saka uzņēmuma vadītājs.
Viņš tomēr sola, ka problēmai risinājums tiks rasts. «Novadā iecerēts izveidot vienotu dispečerpunktu visu pašvaldības pārziņā esošo komunālo pakalpojumu sniedzēju apzināšanai. Uz šo numuru varēs ziņot par ūdens apgādes traucējumiem, problēmām namu apsaimniekošanā Bauskā un Īslīcē, par negadījumiem citās pašvaldības pārziņā esošajās jomās,» stāsta V. Gabrāns.
ĪŪ vadītājs notikušo «Bērzkalnos» skaidro ar kļūmi vadības sistēmā. Ūdens piegādi ūdensvada tīklā pēc iegūšanas no dziļurbuma un atdzelžošanas nodrošina otrā pacēluma sūkņu stacija. Visi procesi ir automatizēti un atkarīgi no elektroenerģijas. 29. aprīlī pulksten pustrijos naktī, iespējams, energoapgādes svārstību dēļ atslēdzās viens no četriem otrā pacēluma sūkņiem. Tam sekoja kļūmes vadības sistēmā, kas nedeva komandu iedarbināt citu sūkni un trauksmes signālus par ūdens piegādes pārtraukšanu. Līdz ar to uz atbildīgā mobilā telefona numuriem nenonāca brīdinājumā īsziņas.
Bērzkalnu un Rītausmu ciematu ūdens ieguves, sagatavošanas un piegādes procesus nepārtrauktā režīmā uzrauga tikai viens ĪŪ speciālists, kura pienākums nav nepārtraukti dežurēt un būt nakti nomodā, saka pašvaldības darbonis, noraidot pārmetumus par nereaģēšanu kritiskā situācijā.
«Nebūtu pareiza prakse par nebūšanām nakts vidū uz personīgo telefonu zvanīt uzņēmuma vadītājam un pārmest viņam, ja neatbild. Avārijas reizē zvanu bija daudz, par svarīgāku izlēmu noskaidrot situāciju un sākt operatīvas darbības avārijas novēršanai, ne atbildēt uz visiem zvaniem. Turklāt pēc avārijas konstatēšanas nekāds «haoss neturpinājās», bet speciālists atjaunoja automātiskās vadības sistēmas darbību. Pulksten 9.20 ūdens piegāde tika atjaunota visā tīklā,» skaidro V. Gabrāns.
Vadītājs apliecina, ka incidentā gūtas atziņas darba uzlabošanai. Aktualizēta ūdens avāriju likvidēšanas kārtība uzņēmumā. Speciālistam no ūdens sistēmu apkalpošanas firmas uzdots uzlabot ūdens vadības sistēmas drošumu Bērzkalnu stacijā. Šovasar plānoti ūdensvada labošanas darbi Bērzkalnos. Ir paredzēts atjaunot septiņus ūdens sadales mezglus, kā arī ierīkot ūdensvada sacilpojumu pretī viesu namam. Tas uzlabos ūdenspiegādes drošumu.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»