BauskasDzive.lv ARHĪVS

Par vienu pirkumu maksā četras reizes

Vilnis Auzāns

2009. gada 15. jūnijs 12:03

1789
Par vienu pirkumu maksā četras reizes

Satraucošu informāciju «Bauskas Dzīvei» vēstīja kāds lasītājs, kurš konstatēja, ka par viņa pirkumu lielveikalā no konta nauda noņemta nevis vienu, bet četras reizes. Aptaujājot paziņas, vīrietis uzzinājis, ka līdzīgi gadījies arī citiem. Pirkumi veikti lielveikalā «Top!» maija beigās un jūnija sākumā.«Bauskas Dzīve» sastapās ar diviem šādi cietušiem cilvēkiem un guva apliecinājumu viņu teiktajam. Personas bija sagatavojušas savu kontu banku izdrukas. Vienai personai par pirkumu, kas veikts 27. maijā, no bankas konta četras reizes atskaitīti 1,99 lati. Savukārt otram pircējam par pirkumu, kas lielveikalā «Top!» veikts 2. jūnijā, divas reizes pēc kārtas no konta noņemti 7,33 lati. Bauskas lielveikalā «Top!», iepazīstoties ar bankas izdrukām, apstiprināja, ka tas tiešām tā varētu būt bijis. «Mums maija beigās, arī vēl jūnija pirmajās dienās bija problēmas ar maksājumu karšu nolasīšanas termināliem. Tie bija nolietojušies un nestrādāja korekti. Tika saukti meistari, kas bojājumus novērsa. Tagad karšu nolasīšanas termināli nomainīti, veikti arī citi uzlabojumi programmatūrā,» skaidro veikala datu operatore Baiba Ilgavīze. Viņa nepieļauj iespēju, ka kasieres, atkārtoti ievietojot bankas karti lasītājā un tādējādi atskaitot no konta naudu vairākkārt, to būtu darījušas apzināti vai arī negodīgu iemeslu rosinātas. Ja arī kādai būtu tādi nodomi, iegūt sev kādu materiālu labumu kasiere nekādi nevar. Arī apgalvojumam par kasieru neprofesionalitāti vai neprasmi rīkoties ar banku kartēm veikala pārstāve nepiekrīt. Kasieres ir pieredzējušas, savu amatu pilda jau vairākus gadus. Tomēr kontu izdrukas liecina, ka darījums ir noticis. Kā tagad rīkoties cietušajam? Vai savu naudu viņš ir zaudējis neatgriezeniski? «Swedbankas» Bauskas filiāles vadītāja Antra Cirvele aicina iedzīvotājus nesatraukties. Ja klients konstatējis nenotikušu vai arī kļūdainu darījumu, viņam jāierodas savas bankas filiālē. Šeit speciālisti uzklausīs klientu, palīdzēs aizpildīt īpašo veidlapu. A. Cirvele atgādina, ka pretenzijas par karšu darījumiem var nosūtīt elektroniski internetbankā, tādējādi ekonomējot laiku. Klienti pretenzijas par bankas karšu darījumiem var izteikt arī pa telefonu 67444544 vai 67444543 jebkurā diennakts laikā. Katru klienta iesniegumu izskatīs. Speciālisti sazināsies ar tirdzniecības iestādi, kurā darījums veikts, notiks datu pārbaude. Ja konstatēs, ka naudas darījumi ir nepatiesi, klienta kontā naudu atskaitīs atpakaļ. Jāatgādina, ka jebkurš klients var savā bankā pieteikt internetbankas pakalpojumus. Tādējādi viņam regulāri būs iespēja sekot līdzi darījumiem, kas veikti ar bankas karti. Tā varēs ātrāk konstatēt, ja noticis kas nevēlams. Ja internetbanka nav pieteikta, klients var doties uz savu bankas filiāli. Tur viņam darbinieki palīdzēs iepazīties ar savu darījumu vēsturi. Tas īpaši būtu ieteicams tiem, kas maija beigās, jūnija sākumā iepirkās lielveikalā «Top!» un arī konstatēja, ka darījums ar viņu maksājumu karti nenotika kā parasti. Jāpiebilst, ka pretenzijas par veiktiem darījumiem ar maksājumu kartēm banka pieņem 120 dienu laikā pēc to veikšanas.