Iespēja vērtēt ministra atbildi

Bauskas novada dome sagaidījusi satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS) atbildi uz marta sākumā valdībai nosūtīto prasību izsludināt pagastos ārkārtas stāvokli slikto grantsceļu dēļ.
Lēmums tika pieņemts 6. martā ārkārtas domes sēdē un nākamajā dienā nosūtīts Valsts prezidentam, Ministru prezidentam, Satiksmes ministrijai (SM), Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (VARAM), Pašvaldību savienībai, Saeimas komisijai, ceļu uzturēšanas uzņēmumiem.
Ministru prezidents reaģēja ātri, pavēstot, ka domes lēmums nodots vērtēšanai un tālākajai rīcībai SM. Līdzīgu skaidrojumu aprīļa sākumā pašvaldība saņēma no Valsts prezidenta, bija atbilde no Saeimas. Visvairāk tika gaidīta satiksmes ministra U. Auguļa atbilde, jo no tās bija atkarīga pārējo institūciju rīcība.
No 7. marta līdz 24. aprīlim ministrs nebija sazinājies ar novada domi. Kādā tikšanās reizē Pašvaldību savienībā U. Augulis Bauskas novada domes priekšsēdētājam Raitim Ābelniekam (NA) paskaidroja, ka atbilde tiks saņemta likumā noteiktajā kārtībā.
Jau vēstīts, ka Bauskas novada domes 6. marta ārkārtas sēdes lēmumā uzsvērts pagasta grantsceļu kritiskais stāvoklis, kas šogad vairākus mēnešus liedza normāli strādāt lauku uzņēmumiem, kursēt skolēnu autobusam, pārvietoties ātrajai palīdzībai un glābšanas dienestam, kā arī iedzīvotājiem. Norādīts, ka Novada Uzņēmējdarbības konsultatīvās padomes paspārnē bija savākti dati par pagastu uzņēmumu pienesumu ekonomikai, nesaņemot pretī adekvātu ceļu uzturēšanas pakalpojumu. Vairāki deputāti, arī domes priekšsēdētājs, ārkārtas sēdē nepiedalījās un par lēmumu nebalsoja.
Lai ļautu lasītājiem vērtēt valdības izpratni par situāciju reģionā, attieksmi pret uzņēmējdarbības un dzīves apstākļiem, nedaudz saīsinātu publicējam U. Auguļa 24. aprīlī atsūtīto atbildes vēstuli.
Satiksmes ministra atbilde
Izpildot Ministru prezidenta M. Kučinska 8. marta rezolūciju, Satiksmes ministrijas (SM) un LVC speciālisti izvērtēja Bauskas novada domes vēstuli par valsts autoceļu stāvokli Bauskas novadā un sniedz ar Finanšu ministriju un VARAM saskaņotu atbildi.
Informēju, ka valsts autoceļu ar grants segumu tehniskā stāvokļa novērtējums 2016. gadā valstī un Bauskas novadā ir šāds: labā
stāvoklī valstī 814 km jeb 7%, Bauskas novadā 0 km, apmierinošā stāvoklī – valstī 5529 km (50%), Bauskas novadā – 189 km (42%). Sliktā stāvoklī ir 4725 km (43%) valstī un 260 km (58%) Bauskas novadā.
Katru gadu Zemgales plānošanas reģions (ZPR) un tajā ietilpstošās pašvaldības izvērtē to teritorijā esošo autoceļu nozīmīgumu un sastāda remontējamo ceļu sarakstu. 2016. gadā izveidotajā sarakstā kā 6. prioritāte minēts ceļš Bauska–Brunava–Panemune, bet valsts autoceļš Lāči–Garoza–Dāliņi minēts kā 29. prioritāte. Ceļi Grenctāle–Tilti–Tunkūni un Likverteni–Jaunsaule–Skaistkalne prioritāri remontējamo ceļu sarakstā nebija iekļauti.
ZPR iesniedz 20 prioritāri remontējamo ceļu sarakstu LVC.
Pēc visu plānošanas reģionu 20 prioritāri remontējamo ceļu sarakstu saņemšanas LVC eksperti izvērtē to tehnisko stāvokli un satiksmes intensitāti uz tiem. Valsts autoceļu pārvaldīšanas, uzturēšanas un atjaunošanas finansēšanas plānā ceļu nozarei pieejamā finansējuma ietvaros iekļauj plānošanas reģioniem svarīgākos ceļus.
Atbilstīgi 2016. gada 14. decembrī noslēgtajam deleģēšanas līgumam starp SM un LVC tiek izstrādāta ceļu sakārtošanas programma trīs gadu periodam pieejamā finansējuma ietvaros.
LVC 2016. gadā veica valsts vietējo autoceļu pārvaldīšanas un reorganizācijas izpēti, kuras laikā izvērtēja visus vietējos ceļus. Ar rezultātiem tika iepazīstināta Latvijas Pašvaldību savienība. Ir veikta visu valsts vietējo ceļu inventarizācija un noteikta to vērtība.
Ministru kabineta 2010. gada noteikumi Nr. 224 nosaka autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus un to prasības, tostarp grants seguma ceļu atjaunošanu. LVC Bauskas nodaļas pārvaldījumā esošajos valsts vietējos ceļos grants seguma uzturēšanai un atjaunošanai 2016. gadā izlietoti 788 831 eiro, iestrādāti 10 597 kubikmetri grants un šķembu maisījuma.
No valsts budžeta pašvaldību ielu un ceļu finansēšanai katru gadu tiek izmaksāta mērķdotācija. 2017. gadā šīs dotācijas izmaksas ir 48 686 999 eiro. Bauskas novadam pašvaldības ceļu un ielu finansēšanai paredzēti 631 178 eiro. Papildus tam pašvaldībām pieejams Eiropas Savienības finansējums, kas paredzēts uzņēmējdarbības veicināšanai lauku apvidos un lauku ceļu sakārtošanai. Kopējā pašvaldībām pieejamā summa ir 126,6 miljoni eiro, Bauskas novadam – 3,57 miljoni eiro.
Lai uzlabotu autoceļu kvalitāti, 2017. gada 23. marta Valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināts projekts grozījumiem likumā «Par autoceļiem». Tas paredz pakāpenisku finansējuma pieaugumu autoceļiem. Valdība par to lems 2018., 2019. un 2020. gada budžeta sagatavošanas procesā. Vienlaikus sadarbībā ar Finanšu ministriju tiek apzināti citi risinājumi līdzekļu piesaistei ceļu uzturēšanai, pārbūvei un atjaunošanai. Pašlaik valsts vietējo ceļu atjaunošanai 2017. gadā paredzēti darbi par 9,5 miljoniem eiro.
Rīgā, 2017. gada 18. aprīlī.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»