BauskasDzive.lv ARHĪVS

Fizikas konkursā startē četras mūspuses komandas

www.bauskasdzive.lv

2017. gada 23. marts 13:44

835
Fizikas konkursā startē četras mūspuses komandas

«Latvenergo» koncerna erudīcijas konkursam «Fizmix Eksperiments» reģistrējušās 212 komandas no 170 pamatskolām. Šogad sacensība par vietu finālā un galveno balvu – ceļazīmi uz nedēļu garu vasaras nometni – notiks reģionu ietvaros. Līdz aprīļa vidum komandas patstāvīgi risinās fizikas uzdevumus un veiks eksperimentus, bet maijā katra reģiona desmit labākās komandas tiksies noslēguma spēlēs klātienē, portālu informēja erudīcijas konkursa koordinatore Inga Cīrule.

Šogad vissīvākā konkurence gaidāma Rīgas reģionā, Latgalē, Zemgalē un Rīgas pilsētā, kur startē lielākais dalībnieku skaits – 40, 38, 37 un 36 komandas. Savukārt nedaudz mērenāka konkurence prognozējama Vidzemes un Kurzemes reģionā, kurā startē 32 un 29 komandas.

No mūspuses dalību konkursā pieteikušas divas Vecumnieku vidusskolas komandas – «Jaudīgās» un «VVSK». Komandas «Jaudīgās» sastāvā ir skolotāja Natālija Čudare un skolēni  Līvija Biķerniece, Amanta Purmale, Jūlija Djačenko, Beāte Skuja un Elizabete Vairova. Komandā «VVSK» startē skolotāja Aldona Alenčika un skolēni Edgars Alde,  Reinis Burkevics, Annija Tamane, Roberta Tomsone, kā arī Kristiāns Evarts.

Konkursā sacentīsies arī Bauskas Valsts ģimnāzijas komanda «50 fizikas nokrāsas», kuras sastāvā ir skolotājs Dmitrijs Jemeļjanovs un skolēni Matīss Kataņenko, Kristers Tomass, Varis Jātnieks, Klāvs Eimuss un Elīza Paula Graudiņa. Bauskas pamatskola pieteikusi komandu «Hačoki», tās sastāvā ir skolotājs Ilgonis Abramčiks, Marta Ābele, Luīze Tihanova, Nikola Kalniņa, Herta Minkeviča un Reinis Sūna.

«Erudīcijas konkursā piedalās katra piektā skola, kurā ir 8. un 9. klases, un tas tikai nozīmē, ka nākotnē Latvijā gaidāma gudra jaunā paaudze. Paldies skolotājiem, kuri gan šādi pamudina skolēnus konkursa veidā padziļināti apgūt fiziku, gan kopīgi darbojas un ierāda saistošus fizikas eksperimentus!» stāsta AS «Latvenergo» galvenais izpilddirektors Āris Žīgurs.

Konkursa laikā jaunieši apgūst fiziku, meklējot atbildes dažāda veida un sarežģītības pakāpes uzdevumiem. To mērķis ir nostiprināt skolēnu pamatzināšanas, piemēram, atpazīstot enerģijas veidus un orientējoties elektriskajos slēgumos, gan demonstrējot netipiskus un praktiski veicamus uzdevumus, piemēram, nosakot akmens blīvumu, baterijas darbības ilgumu, zibens izlādes sākumpunktu vai temperatūru cepeškrāsnī, kurā salūzis temperatūras indikators.