BauskasDzive.lv ARHĪVS

No mutes mutē un internetā

Uldis Varnevičs

2017. gada 21. marts 00:00

1741
No mutes mutē un internetā

Reklāma laikrakstos, sociālajos tīklos un portālos internetā, īsziņas klientiem, līdzdalība pasākumos – to visu pakalpojumu popularizācijai izmanto skaistumkopšanas uzņēmumi.

Tomēr uzņēmējas atzīst, ka pati veiksmīgākā reklāma ir labas klientu atsauksmes.

Viesnīcai savas prasības
Aizvadītajā nedēļā divu gadu jubileju Bauskā svinēja studija «Figura Line», kas nodarbojas ar ķermeņa formu uzlabošanu un veselības stiprināšanu ar limfas stimulācijas palīdzību. Par gadadienu salons visvairāk vēstīja sociālajā tīklā.

«Figura Line» saloni Latvijā darbojas uz franšīzes pamata – 38 studijas Latvijā, pa vienai Igaunijā un Ukrainā izmanto vienotus tehniskos risinājumus – limfas stimulācijas aparātu un līdzīgu iekārtojumu. Tas ir biznesa modelis, kas veiksmīgi darbojas citviet, tāpēc to izmanto aizvien vairāk jauno uzņēmēju.

Salona vadītāja Egija Smaļķe atzīst, ka Bauskas studija nedaudz atšķiras no pārējām. Kamēr tā atradās Uzvaras ielā 3, tikmēr iekārtojums bija ļoti līdzīgs. Tomēr tagad nācās pārcelties uz «Rixwell Bauska Hotel» Slimnīcas ielā, te bija jāpieskaņojas viesnīcas prasībām un numuriņa iekārtojumam. Tomēr izdevies saglabāt gan noskaņu, gan iekārtas.

«Bauskā nav īpaši daudz telpu, kur varētu sākt strādāt, – vai nu meklē kādu tukšu, ieguldi daudz naudas un remontē, vai centies izmantot jau gatavu piedāvājumu. Mēs izvēlējāmies otro,» stāsta E. Smaļķe.

Ciešs kontakts
Divu gadu laikā nācies apkalpot 400 individuālo klientu. Lielākā darba daļa ir pastāstīt, kas šis ir par pakalpojumu un pierādīt tā noderīgumu. Lai popularizētu piedāvājumu, studijas pārstāvji regulāri piedalās novada svētku pasākumos.

«Priecē, ka ir aizvien vairāk sieviešu, kas domā par savu veselību un mūsu pakalpojumu ikdienā novērtē. Uz jubileju mums bija daudz sveicienu, nesa ziedus,» stāsta E. Smaļķe. Viņa uzsver, ka šāda procedūra ir noderīga arī vīriešiem, bet pārsvarā tomēr to izmanto dāmas.

Studijas darbiniekiem izveidojas ciešs kontakts ar klientiem. Viens no iemesliem – nodarbība ilgst gandrīz stundu, un gribas kaut kā aizpildīt šo laiku. Studijas administratore Mirdza Gasiņa un vadītāja kļūst par sarunu biedrēm klientēm, dažkārt padomdevējām vai arī vienkārši uzklausa klientes stāstu.

«Sievietes mūsdienās ir ļoti aizņemtas, un bieži vien stunda salonā ir ne tikai masāža, bet arī laiks sarunai, sniedzot ko vairāk,» tā salona vadītāja. M. Gasiņa atzīst, ka reizēm sievietēm ne tik daudz svarīga ir masāžas procedūra, cik iespēja izrunāties.


Reklāmas stratēģijas
Egija Smaļķe, «Figura Line» Bauskas studijas vadītāja:

«Vislabāk darbojas variants «no mutes mutē», kad cilvēks citam kaut ko iesaka. Ja kāds ir bijis, viņam iepatīkas, tad saka arī citiem: «Bija labi, aizej arī tu!» Mēs iesakām pat atnākt kopā ar draudzeni vai draugu un izmēģināt. Šāds piedāvājums bieži vien ir efektīvs arī tāpēc, ka sievietēm daudz ko patīk darīt kopā.

Internetā ir divi virzieni. Vispirms centrālā zīmola reklāmas, tai skaitā «Instagram». Tomēr arī šajā gadījumā cenšas reklamēt salonus nevis vispārīgi, bet konkrēto reģionu cilvēkiem. Savukārt «Facebook» ir pašām sava lapa, kur klāstām par akcijām, notikumiem un jaunumiem. Regulāri sūtām īsziņas tiem, kas atstājuši telefona numurus.

Komunikācijā ar klientu cenšamies būt visu laiku, lai esam regulārā un nepārtrauktā sasaistē. Kad cilvēki redz tevi internetā, viņi jūt, ka process notiek, tu kaut ko dari un tavs bizness ir dzīvs.»

Egija Karpoviča, «Ģimenes studijas» vadītāja:

«Mums ir sava mājaslapa, un arī sociālajos tīklos ir lapa, kur informējam par jaunākajiem notikumiem un izmaiņām studijas darbībā. Izmantojam reklāmas iespējas «Bauskas Dzīvē». Popularizācijai ir bukleti. Reizēm izlīmējam plakātus pilsētā uz afišu stabiem, lai informētu par studijas darbību.

Esam rīkojuši dažādas reklāmas nodarbības pilsētas svētkos. Parasti īpaši cenšamies Pagalmu svētku laikā. Esam aizvadījušas bezmaksas lekcijas.

Saziņu mobilajos telefonos izmantojam, tikai lai informētu par izmaiņām nodarbībās.»


Santa Ibragimova, «Fitnesa kluba» vadītāja:
«Pamatā saziņa ar klientiem notiek sociālajos tīklos, kaut mums ir arī sava mājaslapa. Šogad reklāmas presē vairs neliekam, jo «Facebook» ir ļoti aktīvs sociālais tīkls, un ar to pietiek. Uz maksas reklāmas rēķina varam ietaupīt.

Informatīvie bukleti mums ir, bet tos speciāli neizplatām – tie pieejami fitnesa klubā. Ir dāvanu kartes. Ja mūs kāds aicina piedalīties pasākumos, šo iespēju izmantojam, bet pēdējā laikā šādu piedāvājumu ir ļoti maz. Pašiem sezonas sākumā ir atvērto durvju dienas.
 
Mobilajos tālruņos īsziņas nesūtām. Ir sava «WhatsApp» grupa, kur dodam informāciju un tā motivējam klientus, kas jūtas īpašas grupas sastāvdaļa.»