Lielākais piedzīvojums jauniešiem gaidāms drīzumā

Iecavas vidusskolas 12.a un 12.b absolventu klases «Bauskas Dzīvei» par sevi stāsta kopbildei sastājas visi kopā. Arī ikdienā jaunieši un audzinātājas Antra Pāruma un Vita Lauciņa-Veinere daudz ko dara kopā, pilnveidojot zināšanas un krājot pieredzi tālākai dzīvei.
Iemācās atbildību
Skolas gados jaunieši apguvuši vērtīgās laika un darba plānošanas iemaņas, pieraduši uzņemties atbildību. Ja vēlreiz sāktu iet skolā, dažs labprāt izņemtu no saraksta pašas agrākās stundas.
Savus pedagogus divpadsmitie raksturo kā saprotošus, pretimnākošus un atsaucīgus. Dažas jaunietes apsver iespēju kļūt par skolotājām, citi grasās apgūt inženierzinātnes, medicīnu, radošas profesijas.
Visvairāk pēc skolas beigšanas viņiem pietrūks klases ekskursiju un kopējas sēdēšanas garderobē starpbrīžos. Jaunieši gan cerīgi teic – labākais piedzīvojums, proti, vidusskolas izlaidums vēl ir priekšā.
Spilgtā atmiņā 12.a palicis brauciens uz Vāciju 5. klasē, Kristapa atbalstīšana konkursā «Gudrs, vēl gudrāks» pērn, kā arī kāzu uzvedums, kurā skanējuši smiekli no sirds un ritējušas patiesas aizkustinājuma asaras. Liecības 12.a tradicionāli saņem audzinātājas dārzā. Jaunieši no 12.b visspilgtāk atceras pēdējā zvana svētkus 9. klasē, un īpašas atmiņas glabās no žetonvakara.
Nekad nav garlaicīgi
Audzinātāja Antra Pāruma par 12.a stāsta: «Ar manējiem nekad nav garlaicīgi, taču labā vienmēr ir vairāk nekā apbēdinājumu.
Uz viņiem vienmēr var paļauties, ko apņēmušies – izdara. Mācībās varētu būt arī labāk, bet dažādos projektos un praktiskās nodarbēs viņi ir ļoti radoši un aktīvi. Kad izbraucam ārpus skolas vai valsts, redzam, cik mums ir forši bērni! Tagad viņi paši saprot, ka šis ir pēdējais kopējais gads, visā piedalās ar īpašu aizrautību.»
Katrs savā jomā 12.a audzēkņi ir talantīgi, ikdienā reizēm paskaļi un nenopietni, bet dažkārt ne uzreiz uzticas nepazīstamiem cilvēkiem. Viņi dejo, sporto, dzied, muzicē, raksta dzeju un prozu, ar panākumiem ražo skolēnu mācību uzņēmumos, raksturo skolotāja.
«Audzēkņi man ir savējie. Viņi mani sauc par mammu, mūsu attiecības balstītas sadarbībā un sapratnē. Jaunieši prot sagādāt patīkamus pārsteigumus. Man iemācījuši būt pacietīgai, vairāk uzticēties viņiem. Skolēni saprot – ja reizēm sabaros, tas ir pamatoti. Arī viņi man uzticas, reizēm atzīstot – jūs, skolotāj, jau tā zināt vairāk nekā vajag!» smejas audzinātāja.
A. Pāruma pārliecināta, ka viņas audzēkņi turpmāk dzīvi veidos paļāvīgi un droši, skolotāja viņus pārliecinājusi nebaidīties kļūdīties, mācīties no tā un iet tālāk, lai darītu to, kas sagādā lielāko prieku.
Gadi kā atvaļinājums
Audzinātāja Vita Lauciņa-Veinere par 12.b audzēkņiem stāsta: «Mazajā klasē ir tikai viena meitene, kas, šķiet, ļoti komfortabli jūtas zēnu kolektīvā. Man kā audzinātājai šie trīs gadi pagājuši kā atvaļinājums. Klases puiši ir mierīgi, draudzīgi, zinātkāri un pieklājīgi. Meitene ir izcila debatētāja un liels atbalsts man kā skolotājai un debašu trenerei.»
Audzinātājai atmiņā paliks, kā klase katru garo starpbrīdi pavada mācoties un uzdodot cits citam jautājumus. Neiztrūkst arī pa kādam jokam un delverībai. Pedagoģe jauniešiem izkopusi «zaļo» domāšanu un labestību – rudenī un pavasarī visi kopā uzkopuši Baldones ceļa malas un braukuši uz dzīvnieku patversmi.
«Esmu ar jauniešiem daudz runājusi par labu attieksmi pret līdzcilvēkiem, domāju, tas atradis dzirdīgas ausis,» pārliecināta V. Lauciņa-Veinere.
Trenē jaunākos
«Mani puiši un meitene ir ļoti patstāvīgi un daudzpusīgi cilvēki,» raksturo pedagoģe, «Žeņa jau kuro gadu strādā kā mazo futbolistu treneris, Daniels ir nopelniem bagāts vieglatlēts. Viņš un Kristīne kā debatētāja nominēti kā mēneša jaunieši novadā. Viņai ir ne mazums panākumu mācību priekšmetu olimpiādēs, skolēnu mācību uzņēmumā, augsta vidējā atzīme. Ričards meklē ceļu starp mācībām, basketbolu un izklaidēm, ir pieklājīgs un katru vasaru strādā Dānijā. Pauls ir ļoti inteliģents, vienmēr radošs, prot spēlēt ģitāru. Toms Segliņš ir aizrautīgs peintbola fans, tas dod viņam enerģiju un uzvaras prieku. Deniss ir klases dzīvības avots un jokdaris. Stenlijs vienmēr pateiks «labdien» un «uz redzēšanos». Aigaram gandrīz nemaz nav kavējumu. Mārtiņa emociju gamma var uzsprāgt bez apdomāšanās, taču pieklājība un cieņa viņā mājo jau no mazotnes.»
Skolas direktores vietniece Solveiga Lineja uzsver – šogad Iecavas vidusskolā absolventu klasēm ir izcilas audzinātājas, ne tikai spēcīgas un pieredzējušas pedagoģes, bet arī katra ar savu aizraušanos, kas ļauj profesionālas zināšanas nodot bērniem.
Audzinātāja Antra Pāruma 12.a klases jauniešiem ir skolas «mamma».
Direktores vietniece Solveiga Lineja raksturo: «Antra ir man tuvākā kolēģe, jo abas mācām vienu priekšmetu – vācu valodu. Šī bija deju klase, kuras kolektīvu vadīju, un man žēl, ka jaunieši netika uz Dziesmu svētkiem. Tas viņus stipri apbēdināja, un dejošanas virziens pārtrūka. Antra ievirza jauniešus gan profesionāli, vedot uz dažādām izstādēm, sarīkojumiem, pārrunājot to audzināšanas stundās. Jaunieši ļoti paļaujas uz savu audzinātāju un viņas ģenerētajām idejām. Abas 12. klases bieži darbojas kopā, skolēni un pedagoģes ir ļoti atvērti un labvēlīgi cits pret citu. Kā kolēģe Antra Pāruma ir draudzīga, atsaucīga, dziļi zinoša dažādos jautājumos. Daudzus zinātniski pētnieciskos darbus skolēni gatavo tieši pedagoģes Antras Pārumas vadībā.»
Jaunieši stāsta, ka ar skolotāju Antru var «visu pa labam sarunāt»: «Viņa pateiks savu stingro vārdu, bet izdarīs tā, kā mums ir labāk. Skolotāja rūpējas par mums, prot motivēt mācībām. Mums gadās nerātnības, tomēr skolotāja vienmēr ir mūsu pusē un palīdz saprast, kā rīkoties pareizi.»
Skolotāja Vita Lauciņa-Veinere 12.b klasē, tāpat kā daudzās citās, izaudzinājusi labus debatētājus.
Direktores vietniece Solveiga Lineja saka: «Vita ir droša, pašpārliecināta, zina, ko dara, un skaidri saredz mērķus. Viņa pati ir ļoti aizrāvusies ar debatēm, tāpēc bērni sasniedz labus rezultātus. Viņai ir ļoti tuvas attiecības ar klasi, kas vairāk balstītas savstarpējā draudzībā, ne pamācīšanā. Daudzi audzēkņi no viņas un citām klasēm iesaistīti debatēs latviski, apgūst šo māku angliski. Jaunieši pieraduši, ka Vita viņiem uzticas, un atlīdzina ar to pašu. Ja mācības sliktāk veicas, skolēni sadarbojas ar mani un audzinātāja ar vecākiem, lai visu nokārtotu. Ja vajag kopt ceļmalas, bērni to dara kopā ar audzinātāju, ja vajag – brauc uz patversmi. Šis kolektīvs ir sabiedriski aktīvs un daudz dara ārpus stundām.»
Jaunieši no 12.b par audzinātāju Vitu Lauciņu-Veineri saka: «Viņa mūs prot pamudināt darīt ko saturīgu, bet nav pārmēru stingra. Viņa prot panākt, lai mācīties mums patiktu, izmantojot jaunas metodes, prezentācijas, pasniegšanas veidus. Dažkārt skolotāja Vita parājas, tomēr nekad neaizvaino mūs, no sirds vēl mums labu.»
Iecavas vidusskolas 12.a klase: Kristaps Anspoks, Sigita Blaumane, Betija Celitane, Marina Červjakova, Krista Dārziņa, Alvis Dernovojs, Elvis Dredžels, Elīza Dzene, Raitis Fomrats, Arno Gerhards Jančonis, Katrīna Karele, Linda Kavosa, Valters Kļavenieks, Artūrs Liepiņš, Kevins Aivars Mors, Megija Neimane, Una Nille, Česlavs Rakovskis, Džūlija Rodenkirhena, Elizabete Rumjanceva, Lauma Tauriņa, Dāvis Vidrins, Hugo Roberts Vītiņš, Laura Volfa, Adrija Vorslova, Jana Zapoļskiha.
Iecavas vidusskolas 12.b klase: Deniss Almašijs, Ričards Dūmiņš, Daniels Fjodorovs, Aigars Griška, Pauls Ķeružis, Mārtiņš Mārcis Robežnieks, Jevģenijs Rozumnijs, Toms Zurabs Segliņš, Kristīne Štrausa, Daniels Stenlijs Vanags.
FAKTI
Iecavas vidusskolā mācās 730 skolēni, strādā 70 pedagogi, no tiem 32 maģistra grāda ieguvēji un pedagoģijas doktors – ķīmijas skolotājs Mihails Gorskis, Ata Kronvalda prēmijas laureāts. 45 skolotājiem ir pedagoga kvalitātes pakāpe.
Skolā licencētas sešas izglītības programmas, 21 interešu izglītības programma.
Darbojas 8 deju kolektīvi un 2 kori, teātra sporta studija, jauno satiksmes dalībnieku pulciņš, programmēšanas pamatu un loģikas pulciņš, ir augsti sasniegumi skolēnu mācību uzņēmumu festivālos un debašu turnīros.
Skolā ar Eiropas fondu un nevalstisko organizāciju atbalstu norit projekti: «Veselības stacija: Es augu vesels 2», «Cenzūrai NĒ», «Start(IT)», «Draudi demokrātijai», «Junior Achievement» inovāciju nometne, «Erasmus+» stratēģiskā partnerība, sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu atbalsta sistēmas izveide.
Avots: Iecavas vidusskola.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»