BauskasDzive.lv ARHĪVS

Zorģos atklās Latvijas skijoringa sezonu

Artūrs Dulbe

2017. gada 6. janvāris 00:00

10
Zorģos atklās Latvijas skijoringa sezonu

Motociklu un kvadraciklu rūkoņa Iecavas novada Zorģos būs dzirdama 7. janvārī. «Latsvillas» lauka trasē notiks pirmais Latvijas nacionālā čempionāta posms skijoringā.

Sacensību organizators un Latvijas Alternatīvās motosporta asociācijas (LAMA) valdes loceklis Ainārs Vilciņš informē, ka reģistrācija sāksies pulksten astoņos, bet pirmie starti paredzēti plkst. 10.

No piecu gadu vecuma
Sacensībās var piedalīties ikviens, kam mājās ir kāds braucamais, kurš klasificējams kā mopēds vai motocikls. «Var startēt gan ar «veco javīti» vai «ižu», gan ar moderniem dzelzs rumakiem,» paskaidro A. Vilciņš.

Kā paredz sacensību nolikums, dalībnieki tiek iedalīti pēc vecuma un motocikla tehniskajiem dotumiem. Sacīkstēs var piedalīties bērni pat no piecu gadu vecuma. «Dalību neatteiksim nevienam. Skijorings ir tautas sports, lieliska brīvā laika pavadīšana. Dalībniekus iedalām pēc vecuma un motocikla tehniskā raksturojuma. Mums ir padsmit kategorijas, katrs dalībnieks var atrast sev piemērotāko,» stāsta A. Vilciņš.

Nesadārdzināt izmaksas

Šķēršļus sacensību norisei liekot Motosporta federācija. Kā pastāstīja Ainārs Vilciņš, federācija vēlas, lai skijoringa sacīkstes notiktu Motosporta federācijas paspārnē. «Tas ir absurds. Vasarā vēlējās mainīt Sporta likumu par motosportu, paredzot savā paspārnē pārņemt arī skijoringu, bet reāli šādu izmaiņu nav. Nekur nekas tāds nav rakstīts,» neizpratnē par radušos situāciju ir A. Vilciņš. Viņš pastāstīja, ja sacīkstes notiktu pēc Motosporta federācijas vēlmēm, tad skijoringu vairs nevarētu dēvēt par tautas sportu. Arī izmaksas sadārdzinātos.

«Federācija grib, lai trase tiek sertificēta, kas nozīmē trases izvērtēšanu mēnesi pirms sacīkstēm. Skijoringā tas nav iespējams. Mēs ziemā ķeram katru dienu. Gadās, ka sacīkstes izziņojam trīs dienas pirms starta. Katra izvērtēšana maksā naudu. Federācija arī vēlas, lai uz katra trases līkuma būtu pa tiesnesim. Kādi tiesneši atklātā pļavā?!» neizpratnē par Motosporta federācijas lēmumiem ir Ainārs Vilciņš. Viņš gan sola, ka sacīkstes šosestdien un arī turpmāk notiks.

Daudz dalībnieku
Šogad trasi Zorģos izdevies sagatavot vieglāk nekā pērn. Sniega ir daudz, tādējādi trase ilgāk spēs noturēt ziemai raksturīgu segumu. Pērn jau pēc pirmajiem braucieniem plānā sniega dēļ dalībnieki «izrakās» līdz ledum. Pērn, spītējot spelgonim, viņu skaits sasniedza gandrīz divus simtus. Latvijas Alternatīvās motosporta asociācijas valdes loceklis, pasākuma vadītājs un organizators Ainārs Vilciņš par paveikto bija gandarīts: «Neviens neguva traumas. Ņemot vērā lielo dalībnieku skaitu un to, ka šīs bija pirmās sacīkstes pagājušajā sezonā, tas bija lieliski. Braucēji ieradās ne tikai no tuvākiem un tālākiem Latvijas nostūriem, bet arī no Lietuvas un Krievijas.»

Skijoringa pamatbūtība ir divu cilvēku veidotas ekipāžas sacensības – viens no sportistiem vada motociklu, savukārt otrs ir nostājies uz slēpēm un turas aiz pilota dažus metrus atstatu garā virvē.

Trasēm jābūt licencētām
Latvijas Motosporta federācijas ģenerālsekretārs Kaspars Kuļikovs «Bauskas Dzīvei» apstiprināja, ka izmaiņas Sporta likumā ir notikušas. Pērnā gada jūlijā Saeima apstiprināja grozījumus, kuri paredz visiem sacīkšu organizatoriem, neatkarīgi no tā, vai konkrētā organizācija ir vai nav Motosporta federācijas paspārnē, ievērot un izpildīt divus nosacījumus, kuri balstīti uz sacensību drošības principa.

«Sacensību organizatoriem ir jālicencē trase un pēc vajadzības sacīkšu laikā jānodrošina kvalificēti tiesneši. Likumā izmaiņas veiktas tālab, ka pēdējā laikā pieaudzis negadījumu skaits sacensībās. Izmaiņas ieviestas tikai un vienīgi, lai uzlabotu drošību,» komentē Latvijas Motosporta federācijas ģenerālsekretārs Kaspars Kuļikovs.

Lai trase saņemtu licenci, to apskatīt ieradīsies kvalificēts eksperts, kurš nāks klajā ar ierosinājumiem, kā un kur uzlabot drošību. «Speciālists apskatīs skatītāju zonu, cik tālu no trases atrodas žogs, vai trasei netraucē koki, un veiks līdzīgus ar drošību saistītus novērojumus. Tāpat likums noteic nodrošināt tiesnešus pēc vajadzības. Nav noteikts konkrēts skaits . Iespējams, Zorģu variantā vajadzīgi tikai viens vai divi soģi,» situāciju skaidro K. Kuļikovs. Trases licence tiek izsniegta uz trim gadiem ar gada maksu 50 eiro. Pārbaudes notiek divas reizes gadā.

Ja laikapstākļi arī turpmāk būs atbilstoši, Nacionālajā čempionātā federācija šogad plānojusi rīkot sešus posmus. Nākamie būs 14., 21. un 28. janvārī, 4. un 11. februārī. Zināms, ka otro posmu plānots rīkot Ropažos, par pārējo sacīkšu norises vietām tiks ziņots vēlāk.