papildināta – Grantētie ceļi kā slidotava; autobusu šoferi plāno pēcpusdienas un vakara reisos nebraukt

(Papildināts viss teksts.)
Valstij piederošie lauku ceļi ir braukšanai bīstami. Sabiedriskā transporta šoferi ir apņēmības pilni pēcpusdienas un vakara reisos nebraukt.
SIA «Bauskas autoosta» vadītājs Jānis Klaviņš portālam pastāstīja, ka pēc rīta reisiem vairāku lauku maršrutu šoferi atteikušies pēcpusdienā doties ceļā. Lauku ceļos uz Ziedoņiem, Strēlniekiem, Skaistkalni, Brunavu un Budbergu brauktuves ir kā spogulis. Autobusu vadītāji nevēlas uzņemties risku par savu un pasažieru dzīvībām.
«Esmu šoferiem devis rīkojumu izbraukt no Bauskas un turpināt braukt tik tālu, kamēr tas neapdraud braucējus un tehniku. Esmu pats izbraucis vairākus valsts pārziņā esošos grants ceļu posmus. Tie nav ceļi, bet spoguļvirsmas,» tā situāciju raksturo J. Kļaviņš. Vienīgā brauktuve, kas tiek uzturēta, ir ceļš A-7.
«Bauskas Dzīve» sazinājās ar valsts autoceļu uzturētāju. Tika gūts apstiprinājums, ka zemesceļi patiešām ir slideni. Bauskā ir viens rievotājs, kurš cenšas brauktuves sarievot, taču visur ar vienu mašīnu nevar aizbraukt. Kaisīt brauktuves 8.decembrī neesot jēgas, jo, lietum līstot, ledus pamazām kūst. Atbildīgā amatpersona ieteica braukt lēnāk, izmantot ceļa nomales, kur mazāk ledus.
Ļoti dusmīgs par šādu ieteikumu bija autobusa šoferis Jānis Mūrnieks: «Es labprāt iedotu šim cilvēkam stūri rokās, lai atrod te, uz šī ceļa, drošu maliņu. Ja vēl gar malu aug koki, krūmi, tad jābrauc tā, lai zari saskrāpē autobusa sānus?!» Šofera dusmām ir pamatots iemesls, jo ceļā no Bauskas uz Mežgaļu skolu viņš bija spiests ne tikai braukt ar 20 kilometru ātrumu stundā, bet pie pagrieziena uz «Lejeniekiem» minūtes 40 gaidīt. Te uz slidenā ceļa brauktuvei šķērsām bija palikusi kāda kravas automašīna. Nokaisīt slideno ceļu un uzdabūt kravas auto braukšanas virzienā bija ieradušies ceļu uzturētāji no Lietuvas. Šo brauktuvi kaimiņi izmanto, lai vestu granti no karjera Latvijā uz Lietuvu. Vietējie ceļu uzturētāji nepilnas stundas laikā uz Brunavas ceļa tā arī neparādījās.
Kopā ar J. Kļaviņu «Bauskas Dzīve» ap pustrijiem pēcpusdienā devās uz Priedītēm. Arī te vairākos posmos nācās stūrēt nevis pa ceļu, bet pa ledus klātu brauktuvi. Pie Važītes kapiem atceļā no Priedītēm tika sastapts Valērija Kužovņika vadītais mazautobuss. «Redzat paši, slidinos nevis braucu! Jā, man bija iespēja pirms šī ledus posma griezties riņķī. Bet salonā bija tantiņa ar diviem tīkliņiem rokās, kura brauca līdz Priedītēm. Nevarēju viņu izsēdināt. Par laimi, līdz galam tikām. Uzskatu, ka šādā stāvoklī ceļi, pa kuriem jābrauc satiksmes autobusiem, nedrīkst būt,» pārliecināts šoferis.
Atceļā no Priedītēm «Bauskas Dzīve» sastapa, pretim braucot, ceļa kaisītāju. J. Kļaviņš pauda patīkamu izbrīnu, jo brauktuve šajā posmā nekad agrāk nav kaisīta. Iespējams, ceļinieki sarosījušies pēc viņu darbam pievērstās papildu uzmanības. Vai tiešām atbildīgās amatpersonas sāk rīkoties tikai tad, kad saņem sūdzības un plašsaziņas līdzekļu uzmanību?! Vai līdz darbdienas beigām tiks kaisīti vai rievoti pārējie grantsceļi, informācijas nav.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»