BauskasDzive.lv ARHĪVS

Krīze maina ieradumus

Kristīne Straujā

2009. gada 8. augusts 10:00

763
Krīze maina ieradumus

Krīze mainot iedzīvotāju ieradumus. Ienākumu samazinājuma dēļ daudzi atsakās no agrākām izklaidēm un dod priekšroku labai atpūtai mājās. Brīvā laika pavadīšanas alternatīva ir arī televīzijas pārraižu skatīšanās. Iedzīvotāju ieradumus ekonomiskās lejupslīdes laikā komentē «VIASAT Latvija» vadītāja Santa Tohvere: «Krīze daudz mainījusi. Cilvēkiem ir mazāk brīvo līdzekļu, mēs esam kļuvuši uzmanīgi savos tēriņos un mēģinām veikt uzkrājumus. Mūsu skatītāju iecienītākās televīzijas pārraides ir filmas (50%), raidījumi par vēsturi, dabu un dokumentālās filmas (16%), kā arī sporta notikumu pārraides (12%). Populārajam trijniekam seko ziņas, dažādi izklaides un bērnu raidījumi. Iespējams, izklaides pārraides kļuvušas populārākas tāpēc, lai nevajadzētu domāt par darba jautājumiem, kā arī politiskajām un ekonomiskajām norisēm. Skatītāji iecienījuši asa sižeta, piedzīvojumu, kā arī latviešu filmas. Protams, joprojām aktuālas ir drāmas un romantiskas komēdijas. To, ka televizora skatīšanās ir izklaides iespēja, apstiprina arī dažādu televīzijas šovu popularitāte mūsu valstī. Bieži vien šovs skatītājiem aizvieto koncerta apmeklējumu. Tomēr visdrīzāk latvieši nekad nebūs tik aizrautīgi skatītāji kā amerikāņi, kuri mēnesī pie ekrāna pavada aptuveni 151 stundu.» Šī gada jūnijā vispopulārākais televīzijas kanāls mūsu valstī bijis LNT. No kopējā tālrādes skatīšanās laika LNT vērošanai veltīti 17,4 procenti. Tam seko kanāls TV 3 (16,2%) un Latvijas sabiedriskās televīzijas 1. kanāls (11,5%). Satelīta un kabeļtelevīzijas kanālu vērošanai veltīti 24,2 procenti no kopējā TV skatīšanās laika. Tā liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras «TNS Latvia» televīziju kanālu auditorijas pētījumi, kas publicēti uzņēmuma mājaslapā www.tns.lv. Jau minētās aģentūras apkopotos datos šīgada jūnijā par skatītāko pārraidi visu televīzijas kanālu konkurencē kļuvis LTV 1 analītiskais raidījums «De facto». Tā vidējā auditorija jūnijā bijusi 239 000 skatītāju jeb 26,4% Latvijas iedzīvotāju. Pat to laikraksts uzzināja interneta vietnē www.ltv.lv.